puddel Skrevet 3. mars 2001 Skrevet 3. mars 2001 Hva må til for å få diagnosen "psykopat"? Særlig når personen ikke er interessert i behandling selv. Er f.eks. 1 gitt test nok, eller må det mere til? Kan personen idømmes behandling for diagnose-setting? Hvor lang "behandlingstid" er da nødvendig?(Hvis ikke 1 test er nok)? På forhånd takk for svar! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. mars 2001 Skrevet 3. mars 2001 Diagnostisering kan vanligvis gjøres i løpet av et intervju på 1-2 timer. Psykopat/ (antisosial)diagnosen stilles på grunnlag av et mønster med antisosialitet som debuterer før 15-års alder. Behandling finnes ikke. Jeg undrer meg litt på hva hensikten med diagnostiseringen skal være i dette tilfellet. 0 Siter
puddel Skrevet 4. mars 2001 Forfatter Skrevet 4. mars 2001 Diagnostisering kan vanligvis gjøres i løpet av et intervju på 1-2 timer. Psykopat/ (antisosial)diagnosen stilles på grunnlag av et mønster med antisosialitet som debuterer før 15-års alder. Behandling finnes ikke. Jeg undrer meg litt på hva hensikten med diagnostiseringen skal være i dette tilfellet. Takk for svar! Det gjelder å få en psykopat med besøksrett, bort fra et lite barn, for at vedkommede ikke skal skade det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.