Gå til innhold

Må bli syk

Gjest Helt sykt - vet det

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Heavy migrene? Influensa? Ørebetennelse? Oppkastsjuke?

Med mindre du renner ned dørene hos legen stadig er det vel ingen grunn til at han ikke skulle tro deg?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

5

• fei1365380229

2

• Spirello

1

• mermaid

1

Skrevet

Tror du jeg har valgt å få en kronisk sykdom???

Skulle så gjerne blitt frisk skjønner du og da blir jeg faktisk litt hårsår når noen later som de er syke for å slippe jobben! (Eller hva det nå var som personen må bli syk for)

forestill deg feks at denne personen måtte gjennomgå en ubehagelig greie på jobben,noe som var så ille for vedkommende at h*n lå søvnløs i flere netter pga det. Eller opplever noe som det blir vanskelig å forklare for noen uten å bli helt privat

Men altså jeg kan forstå din frustrasjon over at folk ønsker fri fra arbeidet sitt. Men vi vet jo ikke om dette er et såkalt krisetilfelle eller om det er noe som gjentar seg.

Hvis sistnevnte er tilfelle hadde jeg nok også blitt provosert

Gjest eksamen kanskje?
Skrevet

Du har ikke eksamen vel, og ikke fått lest nok???

Skrevet

Hva var det Tromsdalen gjorde før han besøkte legen sin igjen. Bøtta nedpå med koffeindrikk og koffeintabletter, kanskje dette kan være noe for deg før du går til legen?

Du blir visst rimelig sjuk da, svimmel, kvalm og hjertet går i hundre, men absolutt verdt å prøve :)

Skrevet

forestill deg feks at denne personen måtte gjennomgå en ubehagelig greie på jobben,noe som var så ille for vedkommende at h*n lå søvnløs i flere netter pga det. Eller opplever noe som det blir vanskelig å forklare for noen uten å bli helt privat

Men altså jeg kan forstå din frustrasjon over at folk ønsker fri fra arbeidet sitt. Men vi vet jo ikke om dette er et såkalt krisetilfelle eller om det er noe som gjentar seg.

Hvis sistnevnte er tilfelle hadde jeg nok også blitt provosert

Hadde nok blitt lettere å forstå vist vedkommene hadde beskrevet litt mere selvfølgelig!

Men ser jo ting litt fra en arbeisgiver sin side også da serù

Men ser jo at pers har fått mange tips her , så får håpe det går greit.

Liker ikke å være krass, kroppen dirrer her ikke noe god følelse, så igjen beklager jeg min hårsårhet ved denne tråden.

Skrevet

Å snike seg unna er sjelden lurt. Har prøvd - ikke smart.

Hopp i det, det er nå mitt råd. Ikke at du ba om det*s*

Velger du å snike likevel er det ikke så lurt å få vondt i ryggen hvis det bare er for et par, tre dager. Et hekseskudd sitter gjerne i ti, tolv dager. Minst. Da må du gå rundt og se lidende ut hver gang du må en tur utenfor døra. Lett å glemme!

Omgangssjuke er tingen. Du trenger jo ikke nødvendigvis å spy når du er hos legen.

Skrevet

Hadde nok blitt lettere å forstå vist vedkommene hadde beskrevet litt mere selvfølgelig!

Men ser jo ting litt fra en arbeisgiver sin side også da serù

Men ser jo at pers har fått mange tips her , så får håpe det går greit.

Liker ikke å være krass, kroppen dirrer her ikke noe god følelse, så igjen beklager jeg min hårsårhet ved denne tråden.

kan godt forstå deg. har selv en kronisk sykdom og kan bli provosert over at folk klager over at de må jobbe når jeg ikke vet om jeg kommer ut i 100 prosent stilling selv.

Men jeg tenker at det kan være grunner her som vi ikke vet om. En ting er å ta seg fri fordi man skal reise bort, en annen ting er psykososiale ting på arbeidsplassen som virkelig kan gjøre deg psyk. I sistnevnte tilfeller synes jeg faktisk at det er bedre at de tar ut sykemelding selv om de er aldri så fysisk friske, fordi det kan gå på helsa løs det også

Skrevet

Du skrev det selv at dette er ett provoserende spørsmål!!

Du kan få ta over min kroniske sykdom så hadde du satt pris på att du kan spette ut av sengen uten kjemping!!

Ble veldig lei meg, håper det ikke fins for mange sånne som deg som skal late som om de er syke FY SKAMME DEG!!!

Sorry sinne men nååååååååå ble jeg vred:(((

Det har sikkert halvparten av de andre her inne også. Sykdom, skade eller psyk, så jeg tror ikke du skal bli provosert.

Skrevet

Det har sikkert halvparten av de andre her inne også. Sykdom, skade eller psyk, så jeg tror ikke du skal bli provosert.

Vet det men har desverre hatt noen dårlige dager både fysisk og psyki.

Er bare veldig misunnlig på de som bare kan gå ut døren for å reise på jobb:)))

Har reagert litt vel mye her ser jeg!

Uff får komme meg i seng tror jeg:)))

Skrevet

Vet det men har desverre hatt noen dårlige dager både fysisk og psyki.

Er bare veldig misunnlig på de som bare kan gå ut døren for å reise på jobb:)))

Har reagert litt vel mye her ser jeg!

Uff får komme meg i seng tror jeg:)))

Det er lov å være litt misunnelig :o) Jeg kan også svare krasst innimellom når jeg synes livet er for kjipt.

Men jeg har lært noe nytt. Jeg skriver et skikkelig kjipt svar og så sender jeg det ikke ;o)

Skrevet

Det er lov å være litt misunnelig :o) Jeg kan også svare krasst innimellom når jeg synes livet er for kjipt.

Men jeg har lært noe nytt. Jeg skriver et skikkelig kjipt svar og så sender jeg det ikke ;o)

*LOL*

Takk for tipset!!

Skal bruke den :))))

(skal tenke på deg når det klør som værst i finga!)

Ha en fin kveld:)

Skrevet

*LOL*

Takk for tipset!!

Skal bruke den :))))

(skal tenke på deg når det klør som værst i finga!)

Ha en fin kveld:)

I lige måde og sov godt :o)

Skrevet

Oi oi.. Pass deg nå så det ikke går troll i ord! Bare bit i det sure eplet og gjør det du må. Eller si du har migrene..

Men ikke ønsk deg syk, hatt alvorlig nyrebetennelse pga. annen kronisk sykdom lenge jeg nå.. du kan overta den? (Jeg er ikke provosert altså, men fakta faen: Pass deg for troll i ord! Det er noe jeg ikke spøker med.. )

Migrene er jo ofte kronisk, da. Så den kan bli litt tynn å servere til legen sin, uten videre forklaring. I så fall blir han/hun mest sannsynlig sendt på sykehuset for MMR scan og hele greia :P

Skrevet

Å, gjett om jeg av og til har vurdert det samme... Eksamenstid, ikke sant?

Skrevet

Det er ikke lurt å lure på seg ryggvondt. Da må man kunne de forskjellige symptomene som hører sammen. Mange som har brent seg på det.

Jeg må vitne i en rettsak, og føler meg absolutt ikke sterk nok til det. Visst jeg er "syk" så kan de bruke vitneforklaringene fra politiavhøret.

Å kjære alle syke, jeg tenker hver dag på hvor heldig jeg er som er frisk. Jeg har en far som har kreft og en mor som er innvalid etter hjerneslag, så jeg vet å sette pris på livet og at jeg har bein å gå på. Men når en snakker om sola... jeg fikk en strekk i leggen i forgårs, og halter som en ku i dag, men det er nok ikke nokk for å slippe denne rettsaken.

Skrevet

Jeg må vitne i en rettsak, og føler meg absolutt ikke sterk nok til det. Visst jeg er "syk" så kan de bruke vitneforklaringene fra politiavhøret.

Å kjære alle syke, jeg tenker hver dag på hvor heldig jeg er som er frisk. Jeg har en far som har kreft og en mor som er innvalid etter hjerneslag, så jeg vet å sette pris på livet og at jeg har bein å gå på. Men når en snakker om sola... jeg fikk en strekk i leggen i forgårs, og halter som en ku i dag, men det er nok ikke nokk for å slippe denne rettsaken.

Jeg synes du skal vitne jeg. Hvis du er innkalt som vitne er du med på å bekjempe kriminalitet og det er viktig.

Jeg har sett vitner som har spydd i rettsak når de må vitne om incest og resultatet var at gjerningsmannen ble dømt. Hvis folk skulle tenke som deg så ville det vært enda mer kriminaltitet.

Jeg skjønner at det å vitne i en rettsak er jævli men det trengs :o)

Skrevet

Har mere forståelse nå ja...:))

Jeg tente på alle plugger i går*henger med hode nå* :)

Er nok ikke så lett det du skal igjennom, håper dette ordner seg for deg!

Lykke til!

Skrevet

Hvordan gikk det med deg??

Rettsaken er ikke før i begynnelsen av januar, men da er jeg syk, samme pokker.

Skrevet

Rettsaken er ikke før i begynnelsen av januar, men da er jeg syk, samme pokker.

:))))

Du har fått mange bra tips her, så det går nok bra skal du se!

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...