Gå til innhold

Tips til julemat ønskes!

Anbefalte innlegg

Gjest sussilei
Skrevet

Jeg tåler ikke verken pinnekjøtt eller ribbe - har testet på nytt i år, og jeg blir kjempedårlig i magen av det. Kvalm og halksbrann, selv om jeg ikke spiser mer enn en bit eller to. Tror det er fettet som blir for sterk kost for magen min :( Og pinnekjøtt er det beste jeg vet,da....

Vurderer å lide meg gjennom natten etter julaften etter pinnekjøttet, men resten av jula trenger jeg god, "julete" og magrere mat.

Forslag? Vi er ikke glade i kalkun, og torsk spiser vi masse av resten av året.

Skrevet

Tja....vi pleier å spise kalkun på julaften, men det er åpenbart ikke noe alternativ.

Hva med juleskinke og godt tilbehør, røkt lammelår med godt tilbehør eller rakfisk?

Skrevet

Her i huset har vi det samme problemet og vi har løst det ved å servere skinkestek med pølser og medisterkaker. Dette faller i smak hos alle som har vært gjester hos oss på julaften. Jeg steker den i ovnen og får sprø svor-nam-nam

Skrevet

Hva med koldtbord?

Masse god mat, sjømat, skinkepålegg, kalkunbryst, gode salater av ymse slag, gode oster osv.

Og forskjellige typer brød til.

Ble sulten jeg nå :o)

Skrevet

Reinsdyrstek, med stekt bacon, viltsaus, kokte poteter, grønnsaker og tyttebærsylteteøy.

Skrevet

Lutefisk er digg!!

Jeg tåler pinnekjøtt, men smakte litt på svinesvor i fjor. Natt til 1.juledag hang jeg over do og spydde... Blir nok ingen svor på meg i år *usj*

Skrevet

Svinestek er vår juletradisjon. Men samme tilbehør som andre bruker til ribbe. Og mye magrere.

Skrevet

Koldtbord var kanskje ikke dumt?

Ellers, noe fisk, kanskje? Kokt laks med tilbehør er godt, da.

Gjest sussilei
Skrevet

Takk for tipsene!

Tror vi havner på en koldtbord-variant, eller juleskinke med waldorfsalat.

Lutefisk har jeg faktisk aldri smakt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...