Gå til innhold

Mange med lungebetennelse i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det er bare jeg som legger merke til det siden jeg for noen uker siden hadde lungebetennelse for første gang i mitt liv. Jeg synes stadig jeg hører om folk med lungebetennelse nå. Bestevenninna mi fikk det denne uka og nevøen min har nettopp hatt det. En av døtrenes venninner har det også nå.

Er det veldig mange med lungebetennelse nå for tiden, eller?

Fortsetter under...

Gjest Masahiro
Skrevet

Samme tanken har jeg hatt - har lagt merke til ganske mange nå i det siste! Vet kun om to stykker fra før som har hatt det, men nå er det mange fler... Hmm.....

Skrevet

Har tenkt det samme.....men sikkert bare fordi jeg har det selv.

Kanskje det er noe som "går"......om lungebtennelse kan gjøre det da..*s*

Skrevet

Samme tanken har jeg hatt - har lagt merke til ganske mange nå i det siste! Vet kun om to stykker fra før som har hatt det, men nå er det mange fler... Hmm.....

Jeg også vet om to stk som har det. Krysser fingrene for at det ikke er min tur neste....

Skrevet

Godt det ikke bare er jeg som lurer :-)

Skrevet

Har tenkt det samme.....men sikkert bare fordi jeg har det selv.

Kanskje det er noe som "går"......om lungebtennelse kan gjøre det da..*s*

Du er en av de på "lista" mi ;-)

Annonse

Skrevet

Du er en av de på "lista" mi ;-)

*ler*...Du har hatt det nå du oxo sant?...

kan jeg spørre åssen det startet hos deg?

Skrevet

Jeg også vet om to stk som har det. Krysser fingrene for at det ikke er min tur neste....

Ja, det er bare å passe seg!!! ;-)

Skrevet

*ler*...Du har hatt det nå du oxo sant?...

kan jeg spørre åssen det startet hos deg?

Jeg begynte å bli forkjøla i oktober en gang. Plutselig ble jeg syk med ganske høy feber i en uke. Vanligvis varer feber kun et par dagers tid når jeg blir syk. Det rare var jo at ingen i familien ble smitta.. Ikke engang minsten som fortsatt får pupp i ny og ne...

Jeg var så frisk i en uke før jeg plutselig fikk kroppen full av elveblest. Legen mente immunforsvaret mitt "krangla" litt fordi jeg nettopp hadde vært syk. Et par uker senere fikk jeg igjen feber, dog ikke så mye som første gangen. Jeg hadde normal matlyst de første dagene, så ble matlysten dårligere. Formen (og feberen)gikk opp og ned som en jojo. Etter en uke på det viset dro jeg igjen til legen. Jeg hosta ganske kraftig, men hadde ikke vondt i brystet og var heller ikke tungpusta. Legen lytta på meg og tok noen prøver som viste det han kalte "A-typisk" lungebetennelse (derfor ingen smerter).

Jeg gikk på pencillin i en uke og formen ble kjapt bedre, men jeg hosta omtrent like ille. Var usikker på om kuren hjalp godt nok, så jeg ringte legen og fikk ny kur med dobbel dose medisin. Først da løsna det skikkelig! Jeg hosta så ille at jeg fikk forstrekning i en muskel på siden av magen. Det er nå tre uker siden og endelig begynner jeg å føle meg helt normal igjen... Jeg hoster fortsatt litt, men det er visst normalt. Føler meg iallefall frisk nå!

Sånn, det var den lange lungebetennelseshistorien min ;-)

Skrevet

Hmm..Når du sier det:

Vet om 5 ulike personer som har hatt lungebetennelse i år.

Nå smittet 4 av dem hverandre da...

Skrevet

Hmm..Når du sier det:

Vet om 5 ulike personer som har hatt lungebetennelse i år.

Nå smittet 4 av dem hverandre da...

Jøss...

Men det er da ikke særlig smittsomt..

Jeg har tre døtre som jeg koser masse med, men de er heldigvis friske!!!

Skrevet

Jeg begynte å bli forkjøla i oktober en gang. Plutselig ble jeg syk med ganske høy feber i en uke. Vanligvis varer feber kun et par dagers tid når jeg blir syk. Det rare var jo at ingen i familien ble smitta.. Ikke engang minsten som fortsatt får pupp i ny og ne...

Jeg var så frisk i en uke før jeg plutselig fikk kroppen full av elveblest. Legen mente immunforsvaret mitt "krangla" litt fordi jeg nettopp hadde vært syk. Et par uker senere fikk jeg igjen feber, dog ikke så mye som første gangen. Jeg hadde normal matlyst de første dagene, så ble matlysten dårligere. Formen (og feberen)gikk opp og ned som en jojo. Etter en uke på det viset dro jeg igjen til legen. Jeg hosta ganske kraftig, men hadde ikke vondt i brystet og var heller ikke tungpusta. Legen lytta på meg og tok noen prøver som viste det han kalte "A-typisk" lungebetennelse (derfor ingen smerter).

Jeg gikk på pencillin i en uke og formen ble kjapt bedre, men jeg hosta omtrent like ille. Var usikker på om kuren hjalp godt nok, så jeg ringte legen og fikk ny kur med dobbel dose medisin. Først da løsna det skikkelig! Jeg hosta så ille at jeg fikk forstrekning i en muskel på siden av magen. Det er nå tre uker siden og endelig begynner jeg å føle meg helt normal igjen... Jeg hoster fortsatt litt, men det er visst normalt. Føler meg iallefall frisk nå!

Sånn, det var den lange lungebetennelseshistorien min ;-)

Hehe....oki, og takk:-)

Ble bare nyskjerrig jeg, siden jeg har bare hatt lungebetennelse 1 gang før...og det er mange år siden.

Men vi hadde ikke likt forløp egentlig....så da har vi sikkert ikke det samme som "går"

:-)

Skrevet

Hehe....oki, og takk:-)

Ble bare nyskjerrig jeg, siden jeg har bare hatt lungebetennelse 1 gang før...og det er mange år siden.

Men vi hadde ikke likt forløp egentlig....så da har vi sikkert ikke det samme som "går"

:-)

Av de jeg kjenner med lungebetennelse, så har det sort sett vært ulike sykdomsforløp. Det er vel en av grunnene til at jeg synes det er så snålt at så mange har det nå i år..

Annonse

Skrevet

Har ikke hørt/merket noe til det jeg...

De siste tre årene har jeg hatt lungebetennelse ikke mindre enn syv - åtte ganger, men nå har jeg ikke hatt det siden i vår. Og det tyder på at det ikke "går"lungebetnennelse her jeg bor i hvertfall. (Nedre Romerike)

Jeg får "alt" som går, desverre..

Kanskje jeg slipper unna denne høsten/vinteren?! *Håpe Håpe*

Det er nemlig ikke noe gøy, blir rimelig dårlig...

Immunforsvar er for pyser:-)

Gjest hrtpijypkl
Skrevet

Jøss...

Men det er da ikke særlig smittsomt..

Jeg har tre døtre som jeg koser masse med, men de er heldigvis friske!!!

HUn som hadde hatt det, sa at det finnes både bakterie-forårsaket lungebetennelse og virus... Mener selv at jeg også har hørt om lungebetennelse forårsaket av en sopp...Men vet ikke om denne også er smittsom da...

Skrevet

Har ikke hørt/merket noe til det jeg...

De siste tre årene har jeg hatt lungebetennelse ikke mindre enn syv - åtte ganger, men nå har jeg ikke hatt det siden i vår. Og det tyder på at det ikke "går"lungebetnennelse her jeg bor i hvertfall. (Nedre Romerike)

Jeg får "alt" som går, desverre..

Kanskje jeg slipper unna denne høsten/vinteren?! *Håpe Håpe*

Det er nemlig ikke noe gøy, blir rimelig dårlig...

Immunforsvar er for pyser:-)

Det er "alle" vi andre som har fått det istedetfor deg i år da *hehe*

Mulig jeg biter meg merke i det kun fordi jeg selv har hatt lungebetennelse for første gang...

Skrevet

HUn som hadde hatt det, sa at det finnes både bakterie-forårsaket lungebetennelse og virus... Mener selv at jeg også har hørt om lungebetennelse forårsaket av en sopp...Men vet ikke om denne også er smittsom da...

Satser på at jeg ikke er soppbefengt iallefall.. Kanskje det er alderen ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...