Gjest irritert husfrue Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Er det et fenomen? Sånne som kommer på basilikum, vet dere. Har vasket og gjort alt. Hvor kommer de fra?????? 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Det er ekkelt! Det skal visstnok hjelpe å stikke ubrente fyrstikker med svovelendene ned i jorda (la dem stå der) eller vanne med salmiakkvann. 0 Siter
Gjest lysrøret Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Vi hadde små fluer inne på kjøkkenet tidligere i høst og jeg følte jeg ikke fikk slutt på dem. Men jeg fant ut at jeg kunne ta en overmoden banan og hive inn på vaskerommet i etasjen under. Det varte bare noen timer så samlet fluene seg rundt byttet. Dermed fjernet jeg bananen og stengte døra. Etter en dag var det ikke mye igjen av de fluene. Men fluene legger jo egg så det klekkes stadig nye og derfor må det gjentas i en periode. Samtidig hadde jeg ikke noe frukt som kunne lukte fremme i huset. Sprøytet jif kjøkkenflaske ned i slukene. Og vasket med den overalt. Det gir en kraftig lukt der og da. Senket også temperaturen så kjøkkenet ble kaldt. Det må ha virket for etter et par uker var alle fluene vekk for godt denne gang. Men fysj så ekle de er. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 dekk planten med kaffegrut, har jeg hørt.... 0 Siter
fresja Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Vi hadde små fluer inne på kjøkkenet tidligere i høst og jeg følte jeg ikke fikk slutt på dem. Men jeg fant ut at jeg kunne ta en overmoden banan og hive inn på vaskerommet i etasjen under. Det varte bare noen timer så samlet fluene seg rundt byttet. Dermed fjernet jeg bananen og stengte døra. Etter en dag var det ikke mye igjen av de fluene. Men fluene legger jo egg så det klekkes stadig nye og derfor må det gjentas i en periode. Samtidig hadde jeg ikke noe frukt som kunne lukte fremme i huset. Sprøytet jif kjøkkenflaske ned i slukene. Og vasket med den overalt. Det gir en kraftig lukt der og da. Senket også temperaturen så kjøkkenet ble kaldt. Det må ha virket for etter et par uker var alle fluene vekk for godt denne gang. Men fysj så ekle de er. Har du sjekket om du har ekle kryp i melposer o.l? Jeg kastet alt nylig, etter mye småfluer tidligere i høst. Til og med sukkerposen hadde fått besøk! 0 Siter
pablito Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Jeg tror det er bananfluer. De er vanskelig å få bort fra basilikum, men det skal være effektivt å dusje planten med vann tilsatt presset hvitløk. På sensommer og høst er de ekle fluene veldig aktive, så fruktfat har jeg droppet. Lar ikke noe stå fremme på bordet enda så pent det er. 0 Siter
Gjest lysrøret Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Har du sjekket om du har ekle kryp i melposer o.l? Jeg kastet alt nylig, etter mye småfluer tidligere i høst. Til og med sukkerposen hadde fått besøk! Eh..la meg si det slik. Alt har jeg brukt...Så jo ikke noe med det blotte øye oppi posene. Og i tilfelle det skulle ha vært noe så var de gode å spise... Æsj...(klør meg litt bak øret...hadde ikke tenkt på det!) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.