Gå til innhold

Den verste gaven du kan få til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tre hovedkategorier:

Noe som er relatert til en eller annen TV-serie, f.eks. en DVD med Tufte, Idol eller noe sånt

Plasskrevende, moderne kjøkkendingser, f.eks. en melkeskummer

(Jule)pyntegreier, f.eks. heslig nips utstyrt med en telys-holder

Det aller verste jeg kan få - til bare meg personlig - er slikt som støvsuger, kjøkkenmaskiner/kjøkkenutstyr eller andre ting som skal brukes i husarbeidsøyemed!

Helt topp å få slikt, men da ikke til meg personlig, men til meg og gubben i lag.

Nå har jeg signalisert dette så kraftig til alle som kjenner meg, så det er ikke en sjans i havet for at jeg får noe slikt. Og jeg er ekstremt enkel i mine ønsker - BØKER!

Tre hovedkategorier:

Noe som er relatert til en eller annen TV-serie, f.eks. en DVD med Tufte, Idol eller noe sånt

Åh, jeg er så enig!

Alt skvip som folk tror man trenger, men som man egentlig bare kommer til å stue bort et sted, fordi man ikke har bruk for det, eller plass.

Hadde jeg ikke hatt barn, så tror jeg at jeg ville foretrukket at man droppet å kjøpe julegaver til alle, og heller bruke noen kroner på seg selv, noe man virkelig trengte/ønsket seg... Men det kommer vel aldri til å bli godtatt ;)

Gjest har nok av ting

1) Pyntegjenstander eller "nyttige gjenstander" (alt fra glassboller til salt/pepperkar til puter). For det første fordi andre ikke vet min smak. For det andre fordi jeg har MER enn nok av ting, har ALTFOR MYE allerede, som jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av, jeg har IKKE PLASS til mer!

2) Spesifikt Jule-gjenstander (feks julepynt eller et helt sett med gløggkopper, som jeg fikk en jul, hjelp! som jeg altså bruker kun en gang i året og som skal stå der og ta opp masse plass). Se forklaringen ovenfor.

3) Parfyme/sminkegreier. Fordi: andre vet ikke min smak, og dessuten er jeg allergisk mot så mange ting.

Nei de eneste tingene jeg liker å få til jul, er visst cd'er, dvd'er og bøker. Også tegne/malesaker da, det er min store hobby og jeg trenger alltid mer.

Andre ting bare hvis man skulle ha snappet opp noe helt spesielt jeg ønsker meg.

Nå er det ikke i praksis noe problem da, for etter jeg fikk barn er det stort sett bare dem man gir til, og det er nok mye enklere!

Annonse

Gjest lysrøret

Jeg er så barnslig at jeg liker alt jeg får. Det er veldig sjelden at jeg har byttet noe, det må da være at størr. er for liten eller to av samme slag.

Ellers så vet jeg nesten alltid hva jeg får av mannen min. Vi snakker sammen om gavene først slik at den andre part får noe som vil falle i smak. Særlig fordi at disse gavene er litt dyrere enn resten.

Denne jula har mannen min kjøpt gaven (som er fra meg) helt selv...

Men som regel har vi en liten overaskelse til hverandre på lur i tillegg som er hemmelig. Men den gaven koster ikke mye.

Gjest Madagaskar

Sambo får ikke gi meg noe som er relatert til husarbeid..feks. noe til kjøkkenet. Men han kjøper heldigvis personlige gaver jeg liker godt;)

ellers hater jeg å få helt unødvendige ting som tar en masse plass.

Spesielt riskoker, eggkoker, popcorn-maskin osv..

Sånt har jeg IKKE bruk for, da jeg faktisk har en ovn!

Annonse

- Pynteting (verstingen)

- Bokklubb-bøker

- Parfyme (har veldig bestemt smak)

- DVD-filmer, jeg laster ned alt som er av film og de filmene jeg har i DVD-samlinga mi er utelukkende GODE filmer jeg har sett før og sånn skal det forbli. Det blir omtrent det samme med CD'er.

- Juleting (kortvarig glede, du, og jeg gjemmer ikke på ting til neste år)

Men innerst inne blir jeg glad for ALT!

Helt sant!:)

- Pynteting (verstingen)

- Bokklubb-bøker

- Parfyme (har veldig bestemt smak)

- DVD-filmer, jeg laster ned alt som er av film og de filmene jeg har i DVD-samlinga mi er utelukkende GODE filmer jeg har sett før og sånn skal det forbli. Det blir omtrent det samme med CD'er.

- Juleting (kortvarig glede, du, og jeg gjemmer ikke på ting til neste år)

Men innerst inne blir jeg glad for ALT!

Helt sant!:)

Jeg ønsker meg IKKE lysestaker. Jeg har fått minst en hver jul de siste ti årene (jeg er 24), og gjerne to i sett. Jeg orker ikke flere lysestaker før jeg i det minste har et hus å bo i, og vet hvor mange lysestaker jeg har plass til der! I en studenthybel holder det i hvert fall med et par lysestaker...

Ellers hadde jeg ei tante som ga meg et håndkle og en klut en del juler - men i forskjellig farge hver gang! Det hadde jo vært hyggelig å ha to like å henge opp...

I år har jeg ønsket meg juletrepynt, for jeg har ikke, og jula om to år har forhåpentligvis jeg og kjæresten fullført studiene og bosatt oss et sted hvor vi skal ha vårt første juletre sammen. Og da vil jeg gjerne ha noe å henge på treet, uten å ruinere meg det året. Så da blir det hamstring av kuler, glitter, flagg og annet pent - håper jeg. Har også ønsket meg vanlig julepynt, for jeg har bare noen få nisser og engler i hybelen. Jeg elsker julepynt!

Når det er sagt, er jeg kresen på pynt. Og det er en stor no-no å få av kjæresten.

Kjæresten skal gi og få noe som ikke kunne vært gitt av hvem som helst. Jeg gir ikke det samme til pappa og kjæresten, og vil gjerne ha noe annet enn søstra hans får. Det skal være noe virkelig personlig og unikt. Vi har begge like strenge "krav" til oss selv der, og sliter litt hvert år. Men det ender alltid opp bra!

Gjest kalendria

Tre hovedkategorier:

Åh, i fjor fikk jeg skoboksen med Sex og Singleliv! Fantastisk! Absolutt ingen nedtur, det! i år ønsker jeg meg de siste Seinfeld-sesongene som er gitt ut.

Beste avslapning som finnes, jo - å se et par episoder av yndlingsseriene!

Men Tufte og Idol hadde jeg ikke blitt glad for, nei!

Åh, i fjor fikk jeg skoboksen med Sex og Singleliv! Fantastisk! Absolutt ingen nedtur, det! i år ønsker jeg meg de siste Seinfeld-sesongene som er gitt ut.

Beste avslapning som finnes, jo - å se et par episoder av yndlingsseriene!

Men Tufte og Idol hadde jeg ikke blitt glad for, nei!

Jeg føler det altså ikke slik for _noen_ TV-serie. Men slike bokser selger jo bra, så jeg er klar over at det ikke er noen dum gave generelt.

Jeg har fått sånne klumpete telysholdere, sånne som ligner på snøball, kongle osv... av farmoren min sikkert 4 juler på rad. De havnet på loppemarked.

Jeg fikk engang en rød dress til eldstesønnen, når jeg vasket i vaskemaskin med andre mørke klær var alt ødelagt. Kastet dressen + div. andre ødelagte klær.

Ellers så syns jeg ikke det var morsomt å få en uformelig truse av svigerforeldrene, det er liksom ikke det jeg ønsker meg av dem. Fikk riktignok en 500 lapp inni og den falt jo i smak.

En annen ting som var skikkelig stygt var noen sånne julehånkler til å ha på WC, etter en vask så krympet "trykket" og håndklene endte som skurekluter.

Ellers så fikk vi en flaske med kinesisk eplevin for 6 år siden - den er nok kinesisk epleeddik nå :).

Jeg vil ha vin, vin, vin.......!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...