Gå til innhold

Word - tekstboks uten ramme?

Anbefalte innlegg

Når jeg lager tekstboks, kommer automatisk ramme rundt. Hvordan blir jeg kvitt denne?

Jeg trodde at når jeg hadde satt inn tekstboksen, kunne jeg trykke på den lille boksen øverst til høyre det vises ulike rammer, og trykke på "no border" - og at tekstboksen da ville bli uten rammer. Men den er kanskje til noe annet? For den virker iallfall ikke på mine tekstbokser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210409-word-tekstboks-uten-ramme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du lager tekstboks med tegnefunksjonen, så må du bruke tegnefunksjonens verktøy for å redigere.

Den andre knappen for kantlinjer/rammer er for tabeller og vanlig tekst.

Men når du har laget en tekstboks med tegnefunksjonen, så kan du høyreklikke på den og velge "Formater" - og der finner du "no border" i et av valgene.

Hvis du lager tekstboks med tegnefunksjonen, så må du bruke tegnefunksjonens verktøy for å redigere.

Den andre knappen for kantlinjer/rammer er for tabeller og vanlig tekst.

Men når du har laget en tekstboks med tegnefunksjonen, så kan du høyreklikke på den og velge "Formater" - og der finner du "no border" i et av valgene.

Tusen takk! Nå fikk jeg det til.

Jeg laget forresten ikke teksboksen med tegnefunksjonen, men med "Sett inn" funksjonen. Men det virket altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...