Gå til innhold

er det ut å tøye ut etter trening

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har på treningssenteret fått beskjed om å tøye ut mellom eller etter treningsøktene.

Har ikke noe problem med å tro på at det har noe for seg...

Hvis man tenker at musklene jobber i en "takt" og at man på slutten strekker dem pent og godt ut...

synes det høres logisk ut jeg at det må være godt for musklene.

:)

Tror man har gått bort fra tøying for å forebygge skader, men når det gjelder å bli mer bevegelig er det jo nettopp tøye man må. Så for meg som er stiv i både rygg og det meste ellers, så funker det å tøye godt. :-)

Og om man er litt smidig/myk så får man jo ikke så fort skader da...

Annonse

Det er jeg som surrer, når jeg leser hele tråden kommer jeg på ordet jeg tenker på - forebygge _stølhet_, ikke forebygge skader.

Sorry, periodedyslektiker! :-)

Tøying forebygger ikke stølhet (heller tvert om ved harde uttøyinger), men det er bra for bevegeligheten.

Og slik sett fungerer det forebyggende for skader.

Det er jeg som surrer, når jeg leser hele tråden kommer jeg på ordet jeg tenker på - forebygge _stølhet_, ikke forebygge skader.

Sorry, periodedyslektiker! :-)

Ja, det har jeg sakt i mange år. Tøying hjelper ikke for stølhet.

Hilsen ei som ble like støl etter hver trening. (Til tross for trening 3 ggr. i uka i flere år.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...