Gå til innhold

Dilemma

Anbefalte innlegg

Gjest ikke noe nick i dag

I april i fjor ble jeg voldtatt og ble gravid. Jeg oppsøkte min lege og sa at jeg ville ta abort. Jeg sa ikke til han at jeg var blitt voldtatt.

Nå er saken slik at jeg i mars i fjor sluttet på p-piller for at samboeren min og jeg skulle prøve å lage barn. Jeg ble jo da relativt fort gravid, men siden voldtekten skjedde rundt eggløsning og jeg ikke kunne få svar på hvem som var far til barnet valgte jeg å ta abort. Aborten gikk greit nok, ingen komplikasjoner, men en del småblødningen i noen måneder etterpå. var til legesjekk flere ganger, men de fant ingen feil.

Vi startet prøvingen igjen i august i fjor, men fortsatt har ingenting hendt. Jeg har regelmessige sykluser og kjenner eggløsning ( tror jeg).

Jeg kunne godt tenke meg å dra til en gynekolog bare for å sjekke at alt er OK ( tror jeg vil slappe mer av da). Men jeg gruer meg til å fortelle historien, for det må jeg jo - jeg kan jo ikke ta abort på våren og ha lyst på barn igjen på høsten?? Samtidig som jeg ikke vil rippe opp i voldtekten.

Hva synes du som lege at jeg skal gjøre ? Skal jeg fortelle gynekologen sannheten ?

Takk for svar !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21042-dilemma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man kan faktisk ikke sjekke at 'alt er i orden' uten å sette det store apparat i gang. Jeg går utfra at du har fått sjekket at du ikke ble påført infeksjon? Jeg synes du skal vente til over sommeren og så fortelle din lege om hva som var årsak til aborten, du vil sikkert møte forståelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21042-dilemma/#findComment-91778
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...