Gå til innhold

Hvis man tar brystforminskning, kan det bli umulig å amme senere?

Anbefalte innlegg

Gjest brystforminskning

leste et sted her at ved en brystforminskningsoperasjon så kan det bli umulig å amme.

Dette er ikke noe jeg har blitt informert om da jeg fikk innvilget operasjon, Vet ikke om et gjelder for noen eller for alle som blir operert

Har dere noen erfaringer med dette?

Fortsetter under...

I den tiden jeg "studerte" til ammehjelper ble det iallefall sendt ut informasjon til ammehjelperne om at dette

ofte var et problem.

http://home.powertech.no/tiliti/red1.jpg

http://home.powertech.no/tiliti/red2.jpg

Gjest ble informert

Merkelig å ikke bli informert. Jeg ble da spurt om jeg hadde fått de ungene jeg skulle ha før operasjonen.

Dette både fordi brystene gjerne endrer form ved svangerskap og pga. man kanskje ikke får til ammingen.

Gjest brystforminskning

Jeg kjenner flere som har tatt brystforminsking, og ingen av dem har klart å amme.

shit at de ikke gir slik informasjon

blir sur:(

Selvfølgelig er ikke det å amme alt i verden men man vil jo være informert om hva en går til

Annonse

Jeg vet faktisk om ei som greide og amme. Eller det vil si pumpe seg, men det var pga prematurbarn.

Hun reduserte ganske mye av brystene sine, over en 1 kg på hver tror jeg det var.

Men det kom melk.

En annen jeg kjente fikk beskjed om at det kunne slå begge veier, kanskje kunne hun amme, kanskje ikke.

Gjest brystforminskning

Jeg vet faktisk om ei som greide og amme. Eller det vil si pumpe seg, men det var pga prematurbarn.

Hun reduserte ganske mye av brystene sine, over en 1 kg på hver tror jeg det var.

Men det kom melk.

En annen jeg kjente fikk beskjed om at det kunne slå begge veier, kanskje kunne hun amme, kanskje ikke.

Godt å høre at iallefall noen kunne amme. Det blir vel snakk om å ta av en kilo på hver side hos meg også. Men jeg blir bare så forarget over at de ikke opplyser om det, hvis sannsynligheten er stor for at det er et problem.

Jeg vil antakelig gjøre det før jeg får barn, men det er jo ikke noe særlig å få opplyst det etter operasjonen at man ikke kan amme. Man må jo få opplyst hvilke konsekvenser det kan få.

Godt å høre at iallefall noen kunne amme. Det blir vel snakk om å ta av en kilo på hver side hos meg også. Men jeg blir bare så forarget over at de ikke opplyser om det, hvis sannsynligheten er stor for at det er et problem.

Jeg vil antakelig gjøre det før jeg får barn, men det er jo ikke noe særlig å få opplyst det etter operasjonen at man ikke kan amme. Man må jo få opplyst hvilke konsekvenser det kan få.

Dessverre så må en mase og finne ut av mye selv, legen sier ikke alltid så mye.

Jeg har alltid med meg en lapp med ting jeg lurer på.

Gjest brystforminskning

Dessverre så må en mase og finne ut av mye selv, legen sier ikke alltid så mye.

Jeg har alltid med meg en lapp med ting jeg lurer på.

problemet var at jeg ikke visste at jeg lurte på dette:(

Men jeg har jo ikke tatt operasjonen enda, og er ikke forpliktet til å gjøre det heller. Tror ikke jeg skal vente til jeg har fått barn, til det er ryggproblemene for store. Men det er jo litt kjipt da, å ikke kunne amme barnet ditt pga dette

problemet var at jeg ikke visste at jeg lurte på dette:(

Men jeg har jo ikke tatt operasjonen enda, og er ikke forpliktet til å gjøre det heller. Tror ikke jeg skal vente til jeg har fått barn, til det er ryggproblemene for store. Men det er jo litt kjipt da, å ikke kunne amme barnet ditt pga dette

Kan du ringe legen og få prate med han?

Og spørre om alt som du kom på etterpå?

Jeg også kommer på/finner ut en masse etterpå.

Gjest brystforminskning

Kan du ringe legen og få prate med han?

Og spørre om alt som du kom på etterpå?

Jeg også kommer på/finner ut en masse etterpå.

ja får gjøre det når jeg får en nærmere innkalling i Mars

Så får du nok høre fra meg på MSN

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...