Gå til innhold

Spørsmål ang. åpent bitt.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har noen spørsmål.

Jeg har et veldig åpent bitt(de fire fremste tennene er relativt langt fra å berøre underkjeven). Dette ble korigert med regulering da jeg var barn, men siden jeg den gang slurvet med bruk av gom, gikk dette tilbake til sitt utgangspunkt etter noen år.

Jeg har i senere tid vært inne til undersøkelse ved Universitetet i Oslo hvor de vurderte ortognatisk kirurgi. Der ble det konkludert med at de ikke ville anbefale meg denne behandligen pga den omfattende behandlingen, samt faren for at resultatet ikke skulle bli vellykket.

Som et alternativ 2 i brevet jeg fikk fra de den gang forslår de:at man kan prøve å kamuflere bittet ved å bygge opp incisal kantene av incisivene i overkjeven.

Lurer derfor på om du har noen kjennskap/erfaring til dette?

Og om det er spesielle tannleger/spesialister som er flinkere enn andre med dette?

Tannstillingen er svært skjemmende for meg og søker derfor noen råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210443-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-%C3%A5pent-bitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...