Samsam Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hei. Jeg har noen spørsmål. Jeg har et veldig åpent bitt(de fire fremste tennene er relativt langt fra å berøre underkjeven). Dette ble korigert med regulering da jeg var barn, men siden jeg den gang slurvet med bruk av gom, gikk dette tilbake til sitt utgangspunkt etter noen år. Jeg har i senere tid vært inne til undersøkelse ved Universitetet i Oslo hvor de vurderte ortognatisk kirurgi. Der ble det konkludert med at de ikke ville anbefale meg denne behandligen pga den omfattende behandlingen, samt faren for at resultatet ikke skulle bli vellykket. Som et alternativ 2 i brevet jeg fikk fra de den gang forslår de:at man kan prøve å kamuflere bittet ved å bygge opp incisal kantene av incisivene i overkjeven. Lurer derfor på om du har noen kjennskap/erfaring til dette? Og om det er spesielle tannleger/spesialister som er flinkere enn andre med dette? Tannstillingen er svært skjemmende for meg og søker derfor noen råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210443-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-%C3%A5pent-bitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.