Gå til innhold

Om realkompetanse...

Anbefalte innlegg

Har fått med meg at Randi Flesland har trukket seg som Avinor-sjef. Leste portrettet av henne i magasinet til Dagbladet for ei tid tilbake, og da gjorde jeg meg noen tanker... En del av portrettet er jo denne livskurven, som sier noe om hvordan livet har vært fra starten til nå. For Randi Fleslands del hadde livet vært Svært Bra i alle samfulle levde år. Da blei jeg litt skeptisk... Også tenkte jeg: Hva veit egentlig denne dama om livet? Her har hun levd i over femti år, og aldri opplevd motgang. Aldri gått på trynet så det synger. Og der sitter hun og skal være toppsjef for flere tusen ansatte?!

Jeg mener det burde være, om ikke et krav, så ihvertfall et stort pluss for toppsjefer at de minst en gang i livet har tryna skikkelig. Så veit de litt om å være feilbarlig og sårbar, og har skjønt noe om hva ydmykhet er.

Dette kommer fra en som har tryna skikkelig sjøl. Og jeg veit forsåvidt ikke om jeg direkte vil anbefale det... Det er en skikkelig hestekur. En får meg seg ting på kjøpet som en kanskje helst kunne vært foruten. Men en får også noen nye perspektiver og en langt videre horisont. Så når det først er så gæærnt, så vil jeg likevel si at en kommer styrka ut av det. Som menneske.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210472-om-realkompetanse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flesland er nok ei spesiell dame, men han lederen for flyvelederforbundet kan ikke være helt god han heller. Synes det var morsomt da han uttalte at det nok var tilfeldigheter at alle flyveledere var friske igjen idag og flyene var i rute.

Det er greit å tro på tilfeldigheter, men et sted går grensa.... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210472-om-realkompetanse/#findComment-1530537
Del på andre sider

Flesland er nok ei spesiell dame, men han lederen for flyvelederforbundet kan ikke være helt god han heller. Synes det var morsomt da han uttalte at det nok var tilfeldigheter at alle flyveledere var friske igjen idag og flyene var i rute.

Det er greit å tro på tilfeldigheter, men et sted går grensa.... :-)

Så sant:-) Jeg er skeptisk til han og. Liker ikke folk som står og snakker mot bedre vitende. En total mangel på ryggrad etter min mening, når folk til og meg står og bløffer seg sjøl.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210472-om-realkompetanse/#findComment-1530710
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...