Gå til innhold

Miljøballen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke om det er den samme ballen vi snakker om, men jeg har en vaskeball/magnetball fra Eidsvoll Miljøprdoukter, og den skal _ikke_ brukes istedet for vaskemiddel!!!

Men når du putter denne i enten oppvask-/vaskemaskinen, kan du bruke mindre pulver, fordi magneten bryter ned kalken, og pulveret rengjør da bedre! Du slipper også hvite flekker på glass, og du trenger ikke buke tøymykner i vaskemaskinen.

Ballen ødelegger _ikke_ trommelen i vaskemaskinen, og skal stå nederst i oppvaskmaskinen, pga. at vannet skal kunne flomme gjennom den!

Den brukes helst der det er mye kalk i vatnet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210480-milj%C3%B8ballen/#findComment-1530607
Del på andre sider

Vet ikke om det er den samme ballen vi snakker om, men jeg har en vaskeball/magnetball fra Eidsvoll Miljøprdoukter, og den skal _ikke_ brukes istedet for vaskemiddel!!!

Men når du putter denne i enten oppvask-/vaskemaskinen, kan du bruke mindre pulver, fordi magneten bryter ned kalken, og pulveret rengjør da bedre! Du slipper også hvite flekker på glass, og du trenger ikke buke tøymykner i vaskemaskinen.

Ballen ødelegger _ikke_ trommelen i vaskemaskinen, og skal stå nederst i oppvaskmaskinen, pga. at vannet skal kunne flomme gjennom den!

Den brukes helst der det er mye kalk i vatnet.

Det er ikke den til Eidsvoll, den her er kjøpt i dagligvarebutikken. De har avertert den i avisene over lengre tid har jeg sett.

Den kostet kr 38,- (tror jeg), skal kunne brukes til ca 50 vask , og kan etterfylles med pellets som en kjøper i små poser til kr 9,-. Tar jo liten plass da, i forhold til to forskjellige esker med vaskepulver. Kan bruke skyllemiddel sammen med ballen.

Kjøpte den jeg, og har kjørt en vask nå. Så renslig og greit! Lukter sjasmin av ballen.

Skal prøve den er periode og se. Den kunne brukes både til kulørt og hvitt tøy. Og den forurenser ikke miljøet. Tenker litt slik også jeg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210480-milj%C3%B8ballen/#findComment-1531072
Del på andre sider

Det er ikke den til Eidsvoll, den her er kjøpt i dagligvarebutikken. De har avertert den i avisene over lengre tid har jeg sett.

Den kostet kr 38,- (tror jeg), skal kunne brukes til ca 50 vask , og kan etterfylles med pellets som en kjøper i små poser til kr 9,-. Tar jo liten plass da, i forhold til to forskjellige esker med vaskepulver. Kan bruke skyllemiddel sammen med ballen.

Kjøpte den jeg, og har kjørt en vask nå. Så renslig og greit! Lukter sjasmin av ballen.

Skal prøve den er periode og se. Den kunne brukes både til kulørt og hvitt tøy. Og den forurenser ikke miljøet. Tenker litt slik også jeg!

Ja, det hørtes flott ut!;-)

Hvilke butikker fører denne ballen, da!? Jeg er også intr. i å spare miljøet så mye som mulig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210480-milj%C3%B8ballen/#findComment-1531295
Del på andre sider

Annonse

Wow, hørtes spennende ut.

Hva heter den? Hvilket merke..?

Det står bare 'Miljøballen' på pakningen. Forøvrig en liten knitrete plastpakning bare. Så den er kanskje ikke så lett å oppdage mellom prangende innpakninger. Spør betjeningen.

Importør er Andersens Agenturer AS i Tønsberg. Står ikke henvisning til noe webside, men du kan jo søke! Den har visst fått mange internasjonale miljøpriser.

Tar den ut av maskinen mellom hver vask, og da dufter det svakt jasmin i rommet. To fluer i en smekk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210480-milj%C3%B8ballen/#findComment-1532723
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...