Gå til innhold

kan noen oversette ordet extrapolate til norsk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

og på godt norsk betyr det?

Tenk deg en kurve som har kjente punkter. Ett sted slutter denne kurven, men så ønsker du å tegne den videre uten kjente punkter. Dette må du da tegne videre ut i fra kurvens form og gjette deg til de andre punktene, som du kan dra linjen i gjennom.

Dette er å ekstrapolere.

Dette ble klønete forklart. Klarte jeg å forklare dette så du forsto det?

Annonse

Tenk deg en kurve som har kjente punkter. Ett sted slutter denne kurven, men så ønsker du å tegne den videre uten kjente punkter. Dette må du da tegne videre ut i fra kurvens form og gjette deg til de andre punktene, som du kan dra linjen i gjennom.

Dette er å ekstrapolere.

Dette ble klønete forklart. Klarte jeg å forklare dette så du forsto det?

ja tror jeg forstå essensen i det du forklarte, lurer på om jeg kan oversette det med "forlenge"?

ja tror jeg forstå essensen i det du forklarte, lurer på om jeg kan oversette det med "forlenge"?

Forlenge kan brukes, videreføre er kanskje bedre, men det kommer helt ann på i hvilken setting du skal bruke det. Det sa du kanskje i hovedinnlegget ditt, men jeg husker ikke hva du skrev, jeg hengte meg bare opp i ekstrapolere.

Men det ser ut til at du nå skjønner hva det betyr:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...