Gjest Timari Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 har ingen god ordbok tilgjengelig setningen er once this principle has been grasped, the learner can begin to extrapolate information about the basic sound-letter mappings which form the basis of an alphabetic language.... 0 Siter
Gjest Vigne Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Betyr rett og slett 'ekstrapolere'. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Betyr rett og slett 'ekstrapolere'. og på godt norsk betyr det? 0 Siter
annegunn Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 og på godt norsk betyr det? Forlenge, videreføre 0 Siter
mrxx Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 og på godt norsk betyr det? Tenk deg en kurve som har kjente punkter. Ett sted slutter denne kurven, men så ønsker du å tegne den videre uten kjente punkter. Dette må du da tegne videre ut i fra kurvens form og gjette deg til de andre punktene, som du kan dra linjen i gjennom. Dette er å ekstrapolere. Dette ble klønete forklart. Klarte jeg å forklare dette så du forsto det? 0 Siter
Gjest Vigne Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 og på godt norsk betyr det? Å polere ekstra? 0 Siter
mrxx Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Forlenge, videreføre Så enkelt kan det sies:-) 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Tenk deg en kurve som har kjente punkter. Ett sted slutter denne kurven, men så ønsker du å tegne den videre uten kjente punkter. Dette må du da tegne videre ut i fra kurvens form og gjette deg til de andre punktene, som du kan dra linjen i gjennom. Dette er å ekstrapolere. Dette ble klønete forklart. Klarte jeg å forklare dette så du forsto det? ja tror jeg forstå essensen i det du forklarte, lurer på om jeg kan oversette det med "forlenge"? 0 Siter
annegunn Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 ja tror jeg forstå essensen i det du forklarte, lurer på om jeg kan oversette det med "forlenge"? Da ville jeg heller brukt videreføre. Ellr kanskje bare utnytte? Utnytte informasjon til å... 0 Siter
annegunn Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Så enkelt kan det sies:-) Men jeg så også for meg en kurve... 0 Siter
mrxx Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 ja tror jeg forstå essensen i det du forklarte, lurer på om jeg kan oversette det med "forlenge"? Forlenge kan brukes, videreføre er kanskje bedre, men det kommer helt ann på i hvilken setting du skal bruke det. Det sa du kanskje i hovedinnlegget ditt, men jeg husker ikke hva du skrev, jeg hengte meg bare opp i ekstrapolere. Men det ser ut til at du nå skjønner hva det betyr:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.