Gå til innhold

Noen som bor i Tronheim her ?

Anbefalte innlegg

Gjest cindy - 27

Har solgt en sølvfarget

Volvo 744 GLE 1986 med

skiltnummer AR 48045.

Salgsmeldingen er blitt borte

og han som kjøpte den har

heller ikke levert den.Han

har nå pasert en del

bomstasjoner uten og betale ,

regningen er på rundt 1000.

Politi,biltilsynet,forsikringer og bomstasjoner har nå blitt kontaktet,men ingenting hjelper uten et navn.Og det har vi jo ikke uten salgsmeldinga som er vekk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210507-noen-som-bor-i-tronheim-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten min solgte et kjøretøy som aldri ble omregistrert og da han fikk regning på årsavgiften tok han saken i egne hender. Han snakket med biltilsynet først og ettersom kjøretøyet fremdeles sto registrert på ham så handlet han ikke mot loven.

Hva han gjorde? Han dro hjem til den nye eieren, avskiltet egenhendig kjøretøyet og leverte inn skiltene til biltilsynet. *Gliser*

Annonse

Ja, foreksempel :)

Eller noen gode råd ....

Nå vet jeg absolutt ingenting om det her, men det må da gå an å få avskrevet seg enhver kjennskap til bilen på en eller annen måte? Si til politiet at greit nok, du har ikke noe navn, men bilen -er- ikke lenger din, og du aner ikke hvor den er. Se om du får biltilsynet til å begjære den avskiltet slik at politiet kan holde utkikk etter den?

Som sagt, jeg aner ikke om noe av det her er mulig, for jeg har ikke vært borti en lignende situasjon.

Gjest cindy-27

Kjæresten min solgte et kjøretøy som aldri ble omregistrert og da han fikk regning på årsavgiften tok han saken i egne hender. Han snakket med biltilsynet først og ettersom kjøretøyet fremdeles sto registrert på ham så handlet han ikke mot loven.

Hva han gjorde? Han dro hjem til den nye eieren, avskiltet egenhendig kjøretøyet og leverte inn skiltene til biltilsynet. *Gliser*

He he :)

Gubben reiser for og lete i helga.Ja,sant.. Bilen er jo våres enda :) uheldigvis

Gjest mitt tips til deg

Finn en mer spennende overskrift, så får du kanskje flere svar.

Nevn noe om selve saken i overskriften. Det vil garantert tiltrekke flere menn til tråden og de vet kanskje bedre hva som kan gjøres - enn singsakerfruene som nå leser tråden haha ;-)

Selv aner jeg ikke. Hilsen tidligere singsakerfrue

Kjip sak dette.

Kan ikke hjelpe deg, men må bare kommentere at vi fikk en tlf fra svigermor i dag, om akkurat samme sak. Bortsett fra at hun vet hvem som har kjøpt bilen.

Hun tok ut autopassbrikken fra bilen da hun solgte den, mens den nye eieren ikke har kjøpt ny. Dermed fikk hun 2000 kr i krav i posten i dag fra bomselskapet. Rimelig hissig var hun.

Nå vet jeg absolutt ingenting om det her, men det må da gå an å få avskrevet seg enhver kjennskap til bilen på en eller annen måte? Si til politiet at greit nok, du har ikke noe navn, men bilen -er- ikke lenger din, og du aner ikke hvor den er. Se om du får biltilsynet til å begjære den avskiltet slik at politiet kan holde utkikk etter den?

Som sagt, jeg aner ikke om noe av det her er mulig, for jeg har ikke vært borti en lignende situasjon.

De har jo ingen mulighet til å få den avskiltet - såvidt jeg skjønner står bilen fremdeles registrert på dem, ergo vet de ikke hvem som har den!

De har jo ingen mulighet til å få den avskiltet - såvidt jeg skjønner står bilen fremdeles registrert på dem, ergo vet de ikke hvem som har den!

Hm. Man kan da skilte av og på så mye man bare vil på bilen sin? Men neida, skjønner jo tegninga, det krever jo å faktisk ha bilen der. Men jeg tenkte mer på en mulighet med å fraskrive seg alt ansvar for bilen, jeg da. Med en politianmeldelse som grunnlag. Hva er alternativet? Å betale årsavgifter og bompenger til krampa tar deg?

Hm. Man kan da skilte av og på så mye man bare vil på bilen sin? Men neida, skjønner jo tegninga, det krever jo å faktisk ha bilen der. Men jeg tenkte mer på en mulighet med å fraskrive seg alt ansvar for bilen, jeg da. Med en politianmeldelse som grunnlag. Hva er alternativet? Å betale årsavgifter og bompenger til krampa tar deg?

Det kan de vel ikke så lenge de står som eiere. For alt politiet, biltilsynet m.fl. vet, har de jo bare gitt/lånt bort bilen.

Annonse

Kjip sak dette.

Kan ikke hjelpe deg, men må bare kommentere at vi fikk en tlf fra svigermor i dag, om akkurat samme sak. Bortsett fra at hun vet hvem som har kjøpt bilen.

Hun tok ut autopassbrikken fra bilen da hun solgte den, mens den nye eieren ikke har kjøpt ny. Dermed fikk hun 2000 kr i krav i posten i dag fra bomselskapet. Rimelig hissig var hun.

Men hvis hun har tatt ut brikken så kan det da ikke være registrert noen passeringer på den?

Gjest cindy-27

Hva med å melde den stjålet?

Eneste muligheten var og sende inn tapsmelding på skiltene.

Da har biltilsynet det på dataen når de evt er ute på kontroller.

Men det kan jo ta sin tid at nettopp "han" blir stoppet i en kontroll av noe slag....

Har prøvd alt,men kommer ingen vei uten et navn :(

Har bestilt utskrift fra alle telefonene, i håp om og finne navnet og nr der.

Nei, men de tar jo bilde av bilen og kobler dette opp mot abonnementet. Dermed får hun regningen.

Ah! Hun skulle jo sagt opp abonnemntet da hun solgte bilen! Jeg mener - du selger ikke en telefon uten å sørge for at sim-kortet er tatt ut heller.

Ah! Hun skulle jo sagt opp abonnemntet da hun solgte bilen! Jeg mener - du selger ikke en telefon uten å sørge for at sim-kortet er tatt ut heller.

Helt enig. Jeg solgte nettopp en bil og sa opp alle abonnement (og leverte inn salgsmedlingen selv).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...