Gå til innhold

I dag skjønte jeg!

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tittet fascinert på utgangsdørene til butikker og kjøpesentre. De klistrelappene som ligner på et trafikklys (fargene), og som det står 160 cm, 170 cm, 180 cm på. Jeg har tenkt for meg selv at det er jo greit å vite hvor høy man er, men det er jo en litt pussig og lite brukervennlig plassering.

Men i dag skjønte jeg poenget! Flink, eller? :D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210508-i-dag-skj%C3%B8nte-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også tenkt litt på det. Er det for å anslå høyde på tyver?

Jepp, det var konklusjonen jeg kom fram til! Egentlig veldig smart. Og dersom befolkningen generelt er like dumme som meg, så er det ikke noe åpenbart overvåkningsmoment som feks et kamera heller ;)

Det er for at man lett ser på overvåkningskameraene hvor høye de var. ;)

Okay, -det- skjønte jeg ikke, da. Jeg forestilte meg en halvfeit vekter som løper pesende etter tyven, og så med god samvittighet kan stoppe ved utgangsdøra, for der fikk han jaggu høyden på tyven! :P

Annonse

Jepp, det var konklusjonen jeg kom fram til! Egentlig veldig smart. Og dersom befolkningen generelt er like dumme som meg, så er det ikke noe åpenbart overvåkningsmoment som feks et kamera heller ;)

Calóni da... Jeg hadde aldri tenkt på at det fantes noen som ikke visste det! :-O

Hvorfor tror du at de alltid er så flinke til å anslå høyden på gjerningsmenn?

Noe mer du ikke har skjønt som vi kan oppklare her og nå? ;-)

Calóni da... Jeg hadde aldri tenkt på at det fantes noen som ikke visste det! :-O

Hvorfor tror du at de alltid er så flinke til å anslå høyden på gjerningsmenn?

Noe mer du ikke har skjønt som vi kan oppklare her og nå? ;-)

Jeg har aldri skjønt hvordan vi to kan være i slekt :P

Annonse

*klappe på hodet*

...det er bare 3-4 år siden jeg skjønte sammenhengen mellom "brødrene Dal" og fornavnene deres...

*flire* Ja, det er ikke så greit. Jeg lurer fortsatt på om det heter "på halv tolv" eller "på halvt hold". Det er stadig noen som forteller meg det, men så glemmer jeg det igjen ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...