Gå til innhold

Hva hører du på nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Ny musikk?
Skrevet

Jeg skal laste ned musikk men vet ikke hva. Tips?

Skrevet

Vet ikke om det er "ny" musikk, men jeg ble tipset om gruppene Submersed og Porcupine Tree. Ikke for hard rock, jeg synes de er veldig bra.

Skrevet

Åh, det er så mye bra, men jeg må vite hvilken genre du liker, før jeg kan komme med noen konkrete tips*

Skrevet

Nå hører jeg på et tjatrekor fra stua av fem stykker som prøver å pynte et pepperkakehus i plenum.

Skrevet

Vet ikke om det er "ny" musikk, men jeg ble tipset om gruppene Submersed og Porcupine Tree. Ikke for hard rock, jeg synes de er veldig bra.

...da burde du prøve litt Spock's Beard og *s*

Skrevet

...da burde du prøve litt Spock's Beard og *s*

Åja? Har du forslag til album kanskje? Er det i samme leia som Submersed og Porcupine Tree?

Skrevet

Jeg hører ikke på noe nå, men jeg har hørt veldig mye på The Clash og Ramones i det siste.

Last ned Ramones sine første fire album, og Clash sine første tre.

Det forutsetter at du liker punk og rock.

Skrevet

Jeg hører ikke på noe nå, men jeg har hørt veldig mye på The Clash og Ramones i det siste.

Last ned Ramones sine første fire album, og Clash sine første tre.

Det forutsetter at du liker punk og rock.

Forresten: Var det ikke du som kom med et tips til noe en gang, som du sammenliknet med nightwish men mente var mye bedre? Hva var det igjen?

"............................................."

Skrevet

Forresten: Var det ikke du som kom med et tips til noe en gang, som du sammenliknet med nightwish men mente var mye bedre? Hva var det igjen?

"............................................."

Therion.

Merkelig, jeg får ikke lagt ut innlegg av litt størrelse nå. Skulle anbefale noen album.

Men sjekk ut albumene her:

www.allmusic.com

Skrevet

På denne tiden av året hører jeg så og si utelukkende på julesanger. :o) Ørene mine nekter å høre på annet, kan ikke noe for det.

Akkurat nå sitter jeg med Nidarosdomens guttekor på øret.

Skrevet

Akkurat nå hører jeg på alle julesangers bestemor: O Helga Natt. Helt nydelig sang, som jeg får frysninger av!

Men der er smaken delt har jeg skjønt, pleier å dukke opp en diskusjon på DOL rundt juletider, hvorvidt denne sanger er fin eller ei, og om Jussi Bjørling har den beste versjonen eler bare høres ut som en sau.

Omtrent slik går diskusjonen hvert år ;-)

Skrevet

Jeg har hørt masse på Didos Life for rent i det siste.

Akkurat nå er det Diana Kralls juleCD som snurrer her. :)

Skrevet

Glemte å tipse om ny musikk, bare babla om Jussi Bjørling ;-)

Vel, har bare hørt én sang av Antony and the Johnsons, men det hørtes utrolig behagelig ut!

Og tv-reklamen med Richard Hawley har også fenget meg, så begge disse CDene står på min ønskeliste til jul. :-)

Skrevet

Therion.

Merkelig, jeg får ikke lagt ut innlegg av litt størrelse nå. Skulle anbefale noen album.

Men sjekk ut albumene her:

www.allmusic.com

Will do.

".................................."

Skrevet

Will do.

".................................."

Men først av alt ville jeg egentlig gått for de 4 første til Ramones og de 3 første til The Clash.

Dette er faen meg bra rock! :)

Jeg innser dog at jeg er litt treg som ikke har funnet ut det før ganske nylig.

Skrevet

Men først av alt ville jeg egentlig gått for de 4 første til Ramones og de 3 første til The Clash.

Dette er faen meg bra rock! :)

Jeg innser dog at jeg er litt treg som ikke har funnet ut det før ganske nylig.

Ramones synes jeg stort sett er kjedelig møl. The Clash, derimot, er jo klassiske forløpere til punk-rocken , og et must i enhver seriøs platesamling.

".............................................."

Skrevet

Ramones synes jeg stort sett er kjedelig møl. The Clash, derimot, er jo klassiske forløpere til punk-rocken , og et must i enhver seriøs platesamling.

".............................................."

Men nå er Ramones forløpere til The Clash igjen. The Clash er tydelig inspirert av dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...