Gå til innhold

Julegave til besteforeldre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg laget korg til bestemoren min.

Hadde oppi dusjsåpe, kaffe, kryssordblad, kjeks o.l

Noen år har jeg lagt oppi hjemmebakte julekaker, men det ble dårlig med baksten her i år.

Pynter med litt sløyfer og cellofan.

Noen ganger legger jeg ved ett bilde av sønnen min.

Har lagt oppi en liten flaske likør.

Hun er strålendes fornøyd hvert eneste år!

Annonse

Noen år har jeg lagt oppi hjemmebakte julekaker, men det ble dårlig med baksten her i år.

Slike gaver hadde jeg svelget og fått tårer i øynene av.

Slike gaver hadde jeg svelget og fått tårer i øynene av.

Jeg er glad i bestemoren min, men dessverre bor jeg langt borte, og får ikke sett henne så mye.

Hvis jeg kan glede noen så mye, med så lite, ja da gjør jeg det med glede!

Hyggelig at du likte julegaven jeg gir henne :o)

Henger meg på de som foreslår forbruksvarer.

Gamle svigermor får stort sett matvarer av oss, både til jul og bursdag. Hun er av den nøysomme sorten, så det er ingen vits i å spandere noe eksklusivt engang (det gjemmes til det er så gammelt at det ikke er spiselig allikevel). Så vi kjøper "Rett-i-koppen"-supper, porsjoner med havregrøt, pulverkaffe, pakker med makaroni og annet "tørt", litt godteri vi vet hun liker og sigaretter.

Hadde vi bodd nærmere hadde vi nok lagt oppi litt fersk-mat som oster og slikt, men siden dette sendes langt må det være ting som tåler en støyt.

Vin/konjakk/likør er jo også gode alternativer dersom de gamle liker slikt. Fungerer ikke for svigers, det ville ikke ramle henne inn i halvsøvne engang å ta en slurk utenom i svært godt lag. Og det er litt begrenset med slike lag i hennes alder.

Et annet alternativ er - om de gamle er riktig spreke - en opplevelse, men den må selvfølgelig stå i stil med hva de orker/kan.

Jeg elsker sånne gaver! Har gitt bort tilsvarende med babyprodukter også, laget en fin vaskeklut i en kurv og så lagt i div. babyprodukter og evt. hengt en smokk i hanken. Alltid populært! :o)

Til en venninne som hadde svært dårlig råd ga jeg en gang 2 10-litersbøtter med matvarer - hun ble kjempeglad! :o)

Annonse

Gjest De var veldig gode

Da bør ikke besteforeldrene ha gebiss ihvertfall...Da risikerer man å måtte betale for et nytt senere.

De klistrer seg ikke på tennene hvis det var det du tenkte på, de er heller ikke noe hardere enn vanlige mandler. Jeg har kjøpt flere glass. Til meg selv også.

til den ene som "har alt" ble det en sånn fuglemater+fuglefrø.....

til den andre som "har alt" men er litt gammel og skjør og trenger litt hjelpemidler og bli oppdatert på hvilke hjelpemidler som finnes.......ble det en ministøvsugerså hun kan støvsuge stolen og bordet etter en kjeks! :P

Jeg elsker sånne gaver! Har gitt bort tilsvarende med babyprodukter også, laget en fin vaskeklut i en kurv og så lagt i div. babyprodukter og evt. hengt en smokk i hanken. Alltid populært! :o)

Til en venninne som hadde svært dårlig råd ga jeg en gang 2 10-litersbøtter med matvarer - hun ble kjempeglad! :o)

Så flott gave!

Jeg fikk en kurv fylt i mat, da jeg gikk på skole og var konstant blakk, var den beste gaven!

Mormoren til gubben får abonnement på Her og Nå for 3. året på rad. Hun er alltid superfornøyd med deg. Til mine egne besteforeldre lagde jeg alltid hjemmelaga kalender i A3 format. Det var som regel høydaregaven for dem. :)

Går det an å abonnere på her og nå? Hadde vært noe for bestemoren min.. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...