Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg litt råd, evt erfaringer?

Jeg møtte en mann i helga. Han bor i Trondheim og jeg bor i Oslo.

Han er journalist og var her på jobb.

Møttes tilfeldig ute på en kafè og fra første ord så var det oss..

MEN han har samboer og barn. Jeg har også et barn, men er singel.

Vi satt oppe hele natten og pratet, gjorde ingenting vi ikke burde gjøre, bortsett fra en liten nuss på munnen da vi gikk. Møttes litt hver dag når han hadde muligheten men han reiste hjem igjen på torsdag.

Vi har pratet masse på telefonen etter han kom hjem..

Det var utrolig sterkt for både meg og han å møtes. Ingen forstår helt det som skjedde. Antar at det er det en kan kalle for en sjelevenn..

Dilemmaet er; skal jeg fortsatt holde kontakten å kjempe for dette som føltes så riktig, eller bør jeg trekke meg unna..?

Jeg er ikke en person som vanligvis lar meg rive med som dette.. men har aldri opplevd sånn kemi før..

Han nevnte at forholdet han lever i ikke er bra, men jeg gav beskjed om at jeg ikke ville være årsaken til et brudd mellom han å sambo. Det må han gjøre uavhengig av meg.

Men hvordan greie å holde på moral og alt det når følelsene er så sterke? Vi har jo ingen garantier for at dette vil fungere i praksis..

Vi begge fellte en tåre den kvelden han måtte kjøre hjemover..

Bør jeg som den som har det "enklest" trekke meg unna å la han komme seg over meg..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210544-dilemma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjansen er stor for at du kan bli såret hvis du hopper på dette. Hos meg ville varsekklokkene kimet av full hals da han fortalte at han lever i et dårlig forhold.

Det er mulig det er sant, men jeg synes det er pokker så illojalt og dårlig gjort å fortelle det til deg.

Og du er vel klar over selv at du forteller en gammel og velkjent historie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210544-dilemma/#findComment-1531345
Del på andre sider

Hold deg unna.

Hei!

Det er vel ekstra lett å få god kjemi med andre som ikke stiller krav og som man ikke deler hverdagen med. Du oppleves sikkert som en lys engel som ikke stiller krav...

Jeg hadde holdt meg langt unna en mann som søker ut av forholdet når det røyner på hjemme. Vil du eventuellt være den neste som sitter hjemme og lurer på hva han driver med?

Forståelig, men karakterløst av ham å blande deg inn i forholdet sitt!

Finn deg en annen som er singel du, som du kan nyte fullt ut!:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210544-dilemma/#findComment-1531538
Del på andre sider

Gjest -lonelyP

Hei!

Det er vel ekstra lett å få god kjemi med andre som ikke stiller krav og som man ikke deler hverdagen med. Du oppleves sikkert som en lys engel som ikke stiller krav...

Jeg hadde holdt meg langt unna en mann som søker ut av forholdet når det røyner på hjemme. Vil du eventuellt være den neste som sitter hjemme og lurer på hva han driver med?

Forståelig, men karakterløst av ham å blande deg inn i forholdet sitt!

Finn deg en annen som er singel du, som du kan nyte fullt ut!:)

Lykke til!

Det bare slo meg...

en mann som er singel kan engang ha vært i akkurat samme situasjon. Hvorfor er alle så sikre på at man kan nyte fullt ut disse single mennene, nok av dritt sekker på den kanten også... tro meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210544-dilemma/#findComment-1532611
Del på andre sider

Annonse

Det bare slo meg...

en mann som er singel kan engang ha vært i akkurat samme situasjon. Hvorfor er alle så sikre på at man kan nyte fullt ut disse single mennene, nok av dritt sekker på den kanten også... tro meg.

Jeg skjønner ikke at noen gidder komme med det spørsmålet lenger (trådstarterens). Det er aldri noen som sier noe annet enn akkurat det som er sagt her nå.

Det har hendt i mitt liv at jeg har forelsket meg i en mann med partner og han i meg.

Vi ble begge skilt av dette, men er ikke sammen nå. Det er mange år siden og vi har forlengst giftet oss på nytt med noen andre.

Men jeg kan ikke fatte og begripe at damene på Dol alltid er så skråsikre på at det er fryktelig stygt og ondsinnet, kommer til å gå ut over trådstarter osv.

Jeg har kjent mange bedritne damer, ikke bare bedritne menn. Her er det så veldig "du vet hvordan menn er!". Om bare menn er slik, ville vel ingen bli skilt. Det er noe veldig offeraktig og hevngjerrig med slik samstemthet her inne.

Syns

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210544-dilemma/#findComment-1533451
Del på andre sider

It`s me again..

Hva om vi fullfører dette med å bli bedre kjent å får et utrolig fint liv sammen.. Da er det jo totalt verd det..

Det kan vel skje alle at en treffer noen mens en er i et forhold..?

Er det dermed sagt at han er en slask?

Mulig både jeg og han får drittsekk stempel, men det glir vel over med tid og snunder når folk får noe annet å prate om.

Jeg er kankje naiv, men jeg har faktisk en oppfatning av at han ikke er typen til å verken være utro eller gå særlig bak ryggen på folk. Dette forstår jeg ut ifra måten han takler dette på nå.. Jeg kjenner godt mennesker som har vært utro ol. De har en helt annen måte å takle det på..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210544-dilemma/#findComment-1533872
Del på andre sider

Gjest -lonelyP

Jeg skjønner ikke at noen gidder komme med det spørsmålet lenger (trådstarterens). Det er aldri noen som sier noe annet enn akkurat det som er sagt her nå.

Det har hendt i mitt liv at jeg har forelsket meg i en mann med partner og han i meg.

Vi ble begge skilt av dette, men er ikke sammen nå. Det er mange år siden og vi har forlengst giftet oss på nytt med noen andre.

Men jeg kan ikke fatte og begripe at damene på Dol alltid er så skråsikre på at det er fryktelig stygt og ondsinnet, kommer til å gå ut over trådstarter osv.

Jeg har kjent mange bedritne damer, ikke bare bedritne menn. Her er det så veldig "du vet hvordan menn er!". Om bare menn er slik, ville vel ingen bli skilt. Det er noe veldig offeraktig og hevngjerrig med slik samstemthet her inne.

Syns

Enig med du. Grunnen til at jeg nevner menn er vel fordi det er dem jeg har opplevd.

Man må ikke være tvers i gjennom rævhøl fordi om man er utro eller går fra sin partner eller elsker en som allerede har en partner.

Flere nick her inne som kanskje kunne fått et litt mer nyansert syn på tingene.

Synes

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210544-dilemma/#findComment-1535037
Del på andre sider

Gjest -lonelyP

It`s me again..

Hva om vi fullfører dette med å bli bedre kjent å får et utrolig fint liv sammen.. Da er det jo totalt verd det..

Det kan vel skje alle at en treffer noen mens en er i et forhold..?

Er det dermed sagt at han er en slask?

Mulig både jeg og han får drittsekk stempel, men det glir vel over med tid og snunder når folk får noe annet å prate om.

Jeg er kankje naiv, men jeg har faktisk en oppfatning av at han ikke er typen til å verken være utro eller gå særlig bak ryggen på folk. Dette forstår jeg ut ifra måten han takler dette på nå.. Jeg kjenner godt mennesker som har vært utro ol. De har en helt annen måte å takle det på..

Kjære lisseb.

Jeg er selv singel og har forlengst funnet ut at jeg kan ikke være den som tar hensyn til evt. partnere av den mannen jeg måtte finne. Ville nok tenkt meg 110 ganger om dersom det var unger med i bildet.

Damen hans vil utvilsomt synes at du er dritt sekk. Nick her inne er lite nyanserte og mener at alle som ser i en "opptatt" persons retning er bare dritt og kommer til å være utro over and over again. Slik er jo ikke livet. Man møter mennesker, noen liker man, andre liker man ikke og noen faller man veldig for. Tror ikke noen kan råde deg til hva du skal gjøre. Men som sagt, ville tenkt veldig mange ganger på uskyldige små barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210544-dilemma/#findComment-1535038
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...