flisa Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Det der har jeg alltid visst, det er ikke noe nytt. Men like fullt er det veldig bra at det settes ny-fokus på. Du kan jo ikke VITE det..... 0 Siter
Prozak Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Du kan jo ikke VITE det..... Jeg kan jo også si: Nei, det er ikke skadelig å snuse. Det er ikke blitt bevist noen sammenheng mellom munnkreft o.l. og snusing - noe som førte til at advarslene på pakkene måtte modifiseres enn stund. Imidlertid er det litt dumt å ignorere alt som tyder på at det slett ikke er sundt. "..........................................." 0 Siter
flisa Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Jeg kan jo også si: Nei, det er ikke skadelig å snuse. Det er ikke blitt bevist noen sammenheng mellom munnkreft o.l. og snusing - noe som førte til at advarslene på pakkene måtte modifiseres enn stund. Imidlertid er det litt dumt å ignorere alt som tyder på at det slett ikke er sundt. "..........................................." men jeg MÅ ha det, bare MÅ ha det! Jeg har vært flink å slutta å røyka da i alle fall - for en ca 30 kilo siden! 0 Siter
Prozak Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 men jeg MÅ ha det, bare MÅ ha det! Jeg har vært flink å slutta å røyka da i alle fall - for en ca 30 kilo siden! "men jeg MÅ ha det, bare MÅ ha det! :)" Avhengighetsskapende :-) "........................................." 0 Siter
flisa Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 "men jeg MÅ ha det, bare MÅ ha det! :)" Avhengighetsskapende :-) "........................................." ......og unga også....... 0 Siter
flisa Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Jeg skjønner ikke at folk tør tylle i seg kunstige stoffer i litervis hver dag uansett jeg da. Så lite brus som jeg drikker så drikker jeg vanlig, sukkerholdig brus de få gangene det skjer. Likedan med saft. Hva er kunstig og hva er naturlig i følge din definisjon? - er salt naturlig og natriumklorid kunstig? 0 Siter
Prozak Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 ......og unga også....... Helt ærlig, så ville jeg vært litt bekymret. Hvor mye drikkes det da? "............................................." 0 Siter
flisa Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Det forbauser meg ikke. Kroppen er jo overhode ikke ment til å skulle innta disse stoffene i noen som helst mengde så det er ikke det minste rart om den reagere på dem på den måten. Synes jeg. Kroppen er i ALLE fall ikke ment å tylle i seg sukkerholdig brus! 0 Siter
flisa Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Helt ærlig, så ville jeg vært litt bekymret. Hvor mye drikkes det da? "............................................." Det vil du ikke vite 0 Siter
flisa Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Jo, med tungt hjerte kan jeg fortelle at det er aspartam i Pepsi Max, sønnen min drikker det i store mengder. Vi har vel alltid valgt å høre på de forskerne som sier at det er trygt... Jaja, det sier seg selv hva som blir årets nyttårsforsett! mvh ja, er med på den! - vann i mugger igjen! på hverdagen -så kan vi heller drikke sukkerbrus i helgen - eller noe annet. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Hva er kunstig og hva er naturlig i følge din definisjon? - er salt naturlig og natriumklorid kunstig? "Hva er kunstig og hva er naturlig i følge din definisjon?" Sukker er naturlig. Selv raffinert sukker er rimelig naturlig, selv om det egentlig er altfor "konsentrert" til at kroppen har godt av det. Aspartam er ikke naturlig, men et kjemisk fremstilt stoff. Det er en unektelig kjennsgjerning at kjemisk fremstilte stoffer kan ha uante effekter, iom. at det tross alt ikke er naturen selv som lager dem. "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Det vil du ikke vite Jo :-) Mulig at du helst ikke vil tenke på det. "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Kroppen er i ALLE fall ikke ment å tylle i seg sukkerholdig brus! Kroppen er selvfølgelig mindre uegnet til å motta sukker, et naturlig stoff, enn et stoff som er kjemisk fremstilt. "............................................" 0 Siter
flisa Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Kroppen er selvfølgelig mindre uegnet til å motta sukker, et naturlig stoff, enn et stoff som er kjemisk fremstilt. "............................................" Grynt .- dette kan vi ta en gang - i REAL LIFE over en skål polkagriser og noen glass Pepsi MAX 0 Siter
Prozak Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Grynt .- dette kan vi ta en gang - i REAL LIFE over en skål polkagriser og noen glass Pepsi MAX Bytt ut svineriet med mjød og spekemat, så er det en avtale :-) "......................................" 0 Siter
flisa Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Bytt ut svineriet med mjød og spekemat, så er det en avtale :-) "......................................" *high five* 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Både lettbrus og vanlig brus drikkes såpass sjelden at jeg ikke klarer å bli bekymret for dette her. 0 Siter
Soria Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Jeg drikker ikke lettbrus. Derimot så røyker jeg og drikker mye kaffe så det går vel ikke engang opp i opp 0 Siter
morsan Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Hva er kunstig og hva er naturlig i følge din definisjon? - er salt naturlig og natriumklorid kunstig? Det beste er om du drikker dihydrogenoksyd! ;-) 0 Siter
Gjest polkaguri Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 "Hva er kunstig og hva er naturlig i følge din definisjon?" Sukker er naturlig. Selv raffinert sukker er rimelig naturlig, selv om det egentlig er altfor "konsentrert" til at kroppen har godt av det. Aspartam er ikke naturlig, men et kjemisk fremstilt stoff. Det er en unektelig kjennsgjerning at kjemisk fremstilte stoffer kan ha uante effekter, iom. at det tross alt ikke er naturen selv som lager dem. "........................................." For alle naturlige stoffer er uskadelige? Tror du må lese leksene dine igjen altså. Bare at det er naturlig gjør det ikke bra, og bare at det er kunstig gjør det ikke dårlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.