Gjest polkaguri Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 "Men tror du at folk bryr seg? Folk røyker jo, selv om det har vært bevist aldri så lenge at kreftfaren er overhengende." Og aspartam er vel også potensiellt avhengighetsskapende? I tillegg til koffeinen i cola-brusene. ".............................................." Har aldri hørt noe om at aspartam er avhengighetsskapende, hvor har du lest det? 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Skrevet 16. desember 2005 Hva er kunstig og hva er naturlig i følge din definisjon? - er salt naturlig og natriumklorid kunstig? Sukker og salt er naturlig, aspartam er kunstig. 0 Siter
fresja Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Jeg har stort sett holdt meg til Lett-brus i 40 år, og dynes den smaker bedre enn sukkersøtet brus. Men jeg er ikke noen stor dranker, så jeg håper jeg ikke har tatt skade. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 For alle naturlige stoffer er uskadelige? Tror du må lese leksene dine igjen altså. Bare at det er naturlig gjør det ikke bra, og bare at det er kunstig gjør det ikke dårlig. "For alle naturlige stoffer er uskadelige? Tror du må lese leksene dine igjen altså." Egentlig burde jeg ikke gidde å kommentere folk som ikke leser det jeg skriver før de kommenterer, men jeg gjør et unntak for deg: Jeg har aldri sagt at alle naturlige stoffer er uskadelige. Heller ikke har jeg hevdet at sukker er sundt eller uskadelig. Imidlertid er sukker et mer eller mindre naturlig stoff som vi kjenner ganske godt, og som vi sannsynligvis kjenner de fleste skadevirkningene av etc. Slik er det ikke med f.eks aspartam. Kjemisk fremstilte "ekstremprodukter" har en lei tendens til å ha større bieffekter enn naturlige stoffer. "................................................." 0 Siter
Gjest Maxer Skrevet 16. desember 2005 Skrevet 16. desember 2005 Jeg drikker en god del Pepsi Max. Jaja, noe skal man da dø av. 0 Siter
flisa Skrevet 17. desember 2005 Skrevet 17. desember 2005 Det beste er om du drikker dihydrogenoksyd! ;-) Ja - fra bekken! 0 Siter
favn Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Du kan jo ikke VITE det..... Jeg har ikke noe aspartam-kreftlik å vise fram (men det finnes sikkert nok av slike labmus og -rotter). Men som med mye forskning, dreier dette seg om tilfeller, sterke indisier og sannsynlighet - noe som igjen bør føre til at man handler ut fra et fornuftig føre-varprinsipp. 0 Siter
Gjest kalendria Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Tja, for det første er dette en undersøkelse. Det er mange undersøkelser som tyder på det motsatte, og aspartam er brukt i maaaange år. Burde vært en leukemi-epidemi dersom det virkerlig er en stor sammenheng mellom aspartam og leukemi. En liten sammenheng, lever jeg godt med. Dessuten er det typisk at folk "velger" seg noe de absolutt er mot, mens de tillater seg mye annet som er minst like skadelig. Nå tenker jeg ikke spesielt på deg, Lillemus, for det vet jeg ikke noe om. Røyk, snus, sex - spesielt flere sexpartnere uten bruk av kondom - fet mat, overvekt, mye sukker og muligens aspartam +++++ gir økt risiko for kreft (og mye annen f....skap også), men de færreste holder stien sin helt ren, uansett. Og man snakker gjerne høyt om den risikoen man ikke utsetter seg selv for, men overser alt annet. Det meste er farlig i store mengder. Det meste er ikke farlig i moderate mendger. Mitt eneste temmelig bastante synspunkt, er at barn bør beskyttes fra alt som er "tvilsomt" så langt det er mulig. Mine barn får ikke lettbrus. (Men jeg gir dem vanlig melk, selv om vi sikkert burde valgt økologisk.) 0 Siter
Gjest kalendria Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Tja, for det første er dette en undersøkelse. Det er mange undersøkelser som tyder på det motsatte, og aspartam er brukt i maaaange år. Burde vært en leukemi-epidemi dersom det virkerlig er en stor sammenheng mellom aspartam og leukemi. En liten sammenheng, lever jeg godt med. Dessuten er det typisk at folk "velger" seg noe de absolutt er mot, mens de tillater seg mye annet som er minst like skadelig. Nå tenker jeg ikke spesielt på deg, Lillemus, for det vet jeg ikke noe om. Røyk, snus, sex - spesielt flere sexpartnere uten bruk av kondom - fet mat, overvekt, mye sukker og muligens aspartam +++++ gir økt risiko for kreft (og mye annen f....skap også), men de færreste holder stien sin helt ren, uansett. Og man snakker gjerne høyt om den risikoen man ikke utsetter seg selv for, men overser alt annet. Det meste er farlig i store mengder. Det meste er ikke farlig i moderate mendger. Mitt eneste temmelig bastante synspunkt, er at barn bør beskyttes fra alt som er "tvilsomt" så langt det er mulig. Mine barn får ikke lettbrus. (Men jeg gir dem vanlig melk, selv om vi sikkert burde valgt økologisk.) "de fleste holder IKKE stien sin ren", skulle det natuligvis stått :/ 0 Siter
flisa Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Jeg har ikke noe aspartam-kreftlik å vise fram (men det finnes sikkert nok av slike labmus og -rotter). Men som med mye forskning, dreier dette seg om tilfeller, sterke indisier og sannsynlighet - noe som igjen bør føre til at man handler ut fra et fornuftig føre-varprinsipp. Men om jeg ender opp med kreft - så kan det jo like got komem av at jeg rkte fra jeg var 14 og frem til for 6 år siden - eller? Eller at jeg bor nær strømkabler etc. etc. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Tja, for det første er dette en undersøkelse. Det er mange undersøkelser som tyder på det motsatte, og aspartam er brukt i maaaange år. Burde vært en leukemi-epidemi dersom det virkerlig er en stor sammenheng mellom aspartam og leukemi. En liten sammenheng, lever jeg godt med. Dessuten er det typisk at folk "velger" seg noe de absolutt er mot, mens de tillater seg mye annet som er minst like skadelig. Nå tenker jeg ikke spesielt på deg, Lillemus, for det vet jeg ikke noe om. Røyk, snus, sex - spesielt flere sexpartnere uten bruk av kondom - fet mat, overvekt, mye sukker og muligens aspartam +++++ gir økt risiko for kreft (og mye annen f....skap også), men de færreste holder stien sin helt ren, uansett. Og man snakker gjerne høyt om den risikoen man ikke utsetter seg selv for, men overser alt annet. Det meste er farlig i store mengder. Det meste er ikke farlig i moderate mendger. Mitt eneste temmelig bastante synspunkt, er at barn bør beskyttes fra alt som er "tvilsomt" så langt det er mulig. Mine barn får ikke lettbrus. (Men jeg gir dem vanlig melk, selv om vi sikkert burde valgt økologisk.) "Mine barn får ikke lettbrus. (Men jeg gir dem vanlig melk, selv om vi sikkert burde valgt økologisk.)" Det er jo det viktigste. Hva voksne folk tyller i seg av evt. usynne stoffer i evt. enorme mengder, er jo noe de får ta ansvaret for selv. "............................................" 0 Siter
favn Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Men om jeg ender opp med kreft - så kan det jo like got komem av at jeg rkte fra jeg var 14 og frem til for 6 år siden - eller? Eller at jeg bor nær strømkabler etc. etc. Javisst. Men du høyner antagelig risikoen for kreft ved å storforbruke aspartam. Forresten... hvorfor sluttet du å røyke? Du kan jo like gjerne dø av aspartam ;-) 0 Siter
Gjest liede Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Jeg drikker ikke lettbrus. Derimot så røyker jeg og drikker mye kaffe så det går vel ikke engang opp i opp jo hvis du slutter å spise rødt kjøtt 0 Siter
morsan Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Ja - fra bekken! Bare pass på at det ikke er fra Bequerel-bekken, da! ;-) 0 Siter
Gjest polkaguri Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 "For alle naturlige stoffer er uskadelige? Tror du må lese leksene dine igjen altså." Egentlig burde jeg ikke gidde å kommentere folk som ikke leser det jeg skriver før de kommenterer, men jeg gjør et unntak for deg: Jeg har aldri sagt at alle naturlige stoffer er uskadelige. Heller ikke har jeg hevdet at sukker er sundt eller uskadelig. Imidlertid er sukker et mer eller mindre naturlig stoff som vi kjenner ganske godt, og som vi sannsynligvis kjenner de fleste skadevirkningene av etc. Slik er det ikke med f.eks aspartam. Kjemisk fremstilte "ekstremprodukter" har en lei tendens til å ha større bieffekter enn naturlige stoffer. "................................................." Du har en utrolig evne til å mene at du alltid har rett, at alle andre alltid tar feil, og at du alltdi formulerer deg klart og tydelig i motsetning til alle andre. Er du like arrogant i det virkelige liv, har du et seriøst problem! 0 Siter
Prozak Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Du har en utrolig evne til å mene at du alltid har rett, at alle andre alltid tar feil, og at du alltdi formulerer deg klart og tydelig i motsetning til alle andre. Er du like arrogant i det virkelige liv, har du et seriøst problem! "Du har en utrolig evne til å mene at du alltid har rett, at alle andre alltid tar feil, og at du alltdi formulerer deg klart og tydelig i motsetning til alle andre. Er du like arrogant i det virkelige liv, har du et seriøst problem!" Ja, det der var virkelig et intelligent svar. Her legger du ord i munnen min, som jeg aldri har sagt, og så er det arrogant av meg å si det? He-heh. "............................................" 0 Siter
gripp Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 "Du har en utrolig evne til å mene at du alltid har rett, at alle andre alltid tar feil, og at du alltdi formulerer deg klart og tydelig i motsetning til alle andre. Er du like arrogant i det virkelige liv, har du et seriøst problem!" Ja, det der var virkelig et intelligent svar. Her legger du ord i munnen min, som jeg aldri har sagt, og så er det arrogant av meg å si det? He-heh. "............................................" Har du havnet i trøbbel nå igjen da? Kan man ikke engang enes om denne aspargesen eller hva det heter, er kreftfremkallene uten å ty til verbale eksesser? 0 Siter
Prozak Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Har du havnet i trøbbel nå igjen da? Kan man ikke engang enes om denne aspargesen eller hva det heter, er kreftfremkallene uten å ty til verbale eksesser? Du - legg fra deg denne stalkingen din, da. Her ble jeg anklaget for å ha sagt noe jeg ikke har sagt, og for å være "arrogant" fordi jeg påpekte at det var nettopp det vedkommende gjorde. Enkelt og greit. Fotjener egentlig ikke kommentar, engang. Og du, da? Du har vært stille en stund. For opptatt med å pugge white-power propaganda? Main Kampf og Herrefolket er god sengelektyre :-) "..........................................." 0 Siter
Gjest det handler om å leve Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Ja, ja..i går var det om en ny vaksine mot kreft..lurer på hvor lang tid det tar før den ødelegger noe annet. 0 Siter
gripp Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Du - legg fra deg denne stalkingen din, da. Her ble jeg anklaget for å ha sagt noe jeg ikke har sagt, og for å være "arrogant" fordi jeg påpekte at det var nettopp det vedkommende gjorde. Enkelt og greit. Fotjener egentlig ikke kommentar, engang. Og du, da? Du har vært stille en stund. For opptatt med å pugge white-power propaganda? Main Kampf og Herrefolket er god sengelektyre :-) "..........................................." Slapp av, prozzie, jeg har ikke tenkt å forulempe deg...langt mindre lese hele disse endeløse trådene. Jeg synes for øvrig du bør legge litt mer arbeid i dine forsøk på perfiditeter. Det smeller ikke akkurat i veggene av å servere "mein kampf" som verbal giftpil. Slike innspill gjør at man nesten blir blidstemt...så altså; God Jul, Prozak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.