Gå til innhold

antivirus program ødelegger internett tilgang!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I praksis er ikke folk flinke med kopier i det hele tatt. Min bror må dras hardt etter øra, og han har _store_ verdier i data i form av mange årsverk.

"Jammen det har gått bra hittil!!!" smeller det fra kålhuet.

Jeg husker et "stakkars" kvinnemenneske på UiO som hadde skrevet i et år på en avhandling, uten å slå av maskinen. Det hadde ikke vært så ille, hvis hun faktisk hadde lagret dokumentet i løpet av det året. Det gjorde hun altså ikke. Så gikk strømmen.

Jeg synes IKKE synd på folk i slike sammenhenger. Når jeg jobbet som IT-ansvarlig på UiO arrangerte vi kurs for nye studenter, i generell bruk av pc-er og internett, og hver eneste en som fikk brukerkonto skrev under på at de hadde lest den obligatorisk instruksen.

"............................................"

Skrevet

Jeg husker et "stakkars" kvinnemenneske på UiO som hadde skrevet i et år på en avhandling, uten å slå av maskinen. Det hadde ikke vært så ille, hvis hun faktisk hadde lagret dokumentet i løpet av det året. Det gjorde hun altså ikke. Så gikk strømmen.

Jeg synes IKKE synd på folk i slike sammenhenger. Når jeg jobbet som IT-ansvarlig på UiO arrangerte vi kurs for nye studenter, i generell bruk av pc-er og internett, og hver eneste en som fikk brukerkonto skrev under på at de hadde lest den obligatorisk instruksen.

*Stoooore øyne* Det er da bare ikke mulig?? Hadde hun maskina stående på ett år i strekk uten å lagre en eneste gang???

Nesten så jeg er fristet til å si at hun fortjente det...

Skrevet

*Stoooore øyne* Det er da bare ikke mulig?? Hadde hun maskina stående på ett år i strekk uten å lagre en eneste gang???

Nesten så jeg er fristet til å si at hun fortjente det...

"Hadde hun maskina stående på ett år i strekk uten å lagre en eneste gang???"

Jepp, utrolig nok.

"Nesten så jeg er fristet til å si at hun fortjente det..."

Jeg er ikke bare fristet - jeg sier det. Ja, sånt er tragisk. Men hvis det må noe sånt til for at noen skal lære noe så obligatorisk, så må det til.

".........................................."

Skrevet

"Hadde hun maskina stående på ett år i strekk uten å lagre en eneste gang???"

Jepp, utrolig nok.

"Nesten så jeg er fristet til å si at hun fortjente det..."

Jeg er ikke bare fristet - jeg sier det. Ja, sånt er tragisk. Men hvis det må noe sånt til for at noen skal lære noe så obligatorisk, så må det til.

".........................................."

Hun måtte hatt svært, svært elendige datakunnskaper. Med så lite basiskunnskaper - hvordan i all verden klarte hun å få skrevet på maskina i det hele tatt???

Hvorfor slo hun den aldri av? Fordi hun ikke visste hvordan den skulle slås på igjen?

Skrevet

Hun måtte hatt svært, svært elendige datakunnskaper. Med så lite basiskunnskaper - hvordan i all verden klarte hun å få skrevet på maskina i det hele tatt???

Hvorfor slo hun den aldri av? Fordi hun ikke visste hvordan den skulle slås på igjen?

"Hun måtte hatt svært, svært elendige datakunnskaper. Med så lite basiskunnskaper - hvordan i all verden klarte hun å få skrevet på maskina i det hele tatt???"

Og hvordan går det an å befinne seg i et så IT-preget miljø i flere år, og rett og slett bare ignorere alt som blir sagt?

"..........................................."

Skrevet

Gå inn på innstillinger og hak av for at internet explorer skal ha tilgang.

Skrevet

Gå inn på innstillinger og hak av for at internet explorer skal ha tilgang.

Og la maskinen fylles av dritt via alle sikkerhetshullene i IE...:-)

"............................................."

Skrevet

"UNIX lar jeg ligge. Jeg har ikke fått en eneste maskin opp med Linux, og nå har jeg prøvd et titall ganger med ulike maskiner og versjoer."

Det høres ganske utrolig ut, men jeg skal la være å kommentere dine tilsynelatende datakunnskaper...:-)

Nyere distribusjoner av Linux, som f.eks Mandrake, er like ved å være enklere å installere enn Windows :-)

"..........................................."

Linux er egentlig helt uinteressant, siden det er gratis. Ingen kan leve av å selge gratisgreier.

Skrevet

Kollegaen mista mulighten til å levere inn et anbud på over 100 sider og til en verdi av ca 20 mill som han ganske sikkert ville fått. Han hadde ikke lagra, og noen dro ut strømpluggen hans etter at han hadde jobba 48 timer i strekk.

Skrevet

Og la maskinen fylles av dritt via alle sikkerhetshullene i IE...:-)

"............................................."

Like greit som at en fyller opp den med masse dritt en laster ned selv...

En må selvfølgelig oppdatere windows jevnlig, ha brannmur og AV i orden.

Har aldri opplevd problemer med IE.

Skrevet

Like greit som at en fyller opp den med masse dritt en laster ned selv...

En må selvfølgelig oppdatere windows jevnlig, ha brannmur og AV i orden.

Har aldri opplevd problemer med IE.

"Like greit som at en fyller opp den med masse dritt en laster ned selv..."

Heh-heh...hva mener du? Det er like greit å blir infisiert og herpet via sikkerhetshullene i ie som å f.eks bruke en browser med færre hull? :-)

".............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...