Gå til innhold

Forbytting eller tyveri av frakk

Anbefalte innlegg

Vi var på julebord med min jobb onsdag kveld på et av byens hoteller. I garderoben stod det skilt om at den var ubetjent og at tøyet hang der på eget ansvar. Vi vurderte å ta med oss kåpa og frakken (sort stilig ullfrakk, nesten ny - kostet vel 2000 kr) inn dit vi skulle sitte, men gjorde det ikke.

Da vi skulle gå, 0045, oppdaget mannen min at frakken hans var vekk. Vi var av de siste som gikk, og det hang én annen frakk der. Også den mørk, men ikke den samme. Den hang på en litt annen plass enn der mannen min sin hadde hengt.

Vi sa i fra i resepsjonen og la igjen navn og telefonnummer. Ingen har ringt. Vi ringte hotellet i går, men de hadde ikke hørt no.

Hvor stor er sjansen for at frakken dukker opp igjen? Er det rimelig å tro at den er stjålet eller er det mest sannsynlig at den er forbyttet? Utrolig surt at den er borte. Jeg har brukt flere år på å overtale mannen min til å kjøpe frakk - og det gjorde han endelig i vinter...

Det var mange menn i 30-50 års alderen på hotellet der - ikke så mange yngre og ikke mange kvinner.

DUkker den opp igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210574-forbytting-eller-tyveri-av-frakk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden den andre frakken ikke er hentet, må det jo være en forbytting. Har dere noen internkommunikasjon, fellesmail, nyhetsmail - et eller annet du kan sette en slik henvendelse i på jobben?

Vi var bare 8 stk fra min jobb (inkl ektefeller). De andre gjestene var fra andre arbeidsplasser. Det var kanskje 150-200 mennesker der....

Vi var bare 8 stk fra min jobb (inkl ektefeller). De andre gjestene var fra andre arbeidsplasser. Det var kanskje 150-200 mennesker der....

OK, forsto det som at det var julebord med jobben din.

Vil en annonse i lokalavisa nå de som var der da?

Annonse

OK, forsto det som at det var julebord med jobben din.

Vil en annonse i lokalavisa nå de som var der da?

Ja, har tenkt på det. Håper den dukker opp. Han som tok den, hadde sikkert litt innabords, tok taxi hjem, hang frakken i skapet - og der henger den til julaften.....

Gjest lite sannsynlig men kanskje

To ideer kommer jeg på:

1) Spør restaurantsjefen om å få en liste over de firmaene som hadde julebord der den kvelden (forklar situasjonen). Deretter sender du en mail til hvert firma og ber dem videremaile den rundt til alle sine ansatte.

2) Få en avis til å fortelle om situasjonen din, at noen var så frekk å stjele jakken på et julebord. (Det finns kanskje agurknytt i desember også??)

I begge tilfellene bør du foreslå et "nøytralt" sted jakken kan leveres av den angrende synder - han vil neppe kontakte deg direkte eller avsløre seg overfor noen - men kanskje sende den i posten??

Annonse

To ideer kommer jeg på:

1) Spør restaurantsjefen om å få en liste over de firmaene som hadde julebord der den kvelden (forklar situasjonen). Deretter sender du en mail til hvert firma og ber dem videremaile den rundt til alle sine ansatte.

2) Få en avis til å fortelle om situasjonen din, at noen var så frekk å stjele jakken på et julebord. (Det finns kanskje agurknytt i desember også??)

I begge tilfellene bør du foreslå et "nøytralt" sted jakken kan leveres av den angrende synder - han vil neppe kontakte deg direkte eller avsløre seg overfor noen - men kanskje sende den i posten??

Hadde sans for begge alternativene dine. Skal ringe hotellet i dag og be om oversikt over firmaer.

Tviler vel på at avisen tar det inn, men det går jo an å prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...