Gå til innhold

Ingen suksess uten slag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grusomt, men det var sånn i f.eks. Romania før også. Vet ikke hvordan det er nå.

Har selv drevet med turn og selvom vi selvfølgelig ikke ble drevet på den måten så var det alt for hardt for en liten kropp, selvom jeg elsket det.

Vi ble veid og målt, er det rart jeg alltid har hatt kroppskomplekser :( Vi trente 3-4 timer 4-5 dager i uken, men vi trente jo lite da i forhold til andre i Norge.

Mine barn har fått turnforbud. Jeg har fått skikkelig problemer med ledd- og muskelplager i voksen alder og det har mange av de jeg turnet sammen med fått også.

Horribelt! Rart det ikke er straffbart.

"Rart det ikke er straffbart."

I et land hvor menneskerettighetene ikke konsekvent ignoreres fullstendig av myndighetene ville det vært ulovlig. Kina er imidlertid et av de grusomste landene i verden mht. slikt (noe som glemmes i alt hysteriet om muslimske land).

Jeg er direkte kvalm over at det helvetes fascistlandet skal arrangere OL, og har null respekt for hverken IOC eller idrettsutøverne som ikke boikotter det.

"............................................"

Annonse

I Sovjetunionen (og i de verste landene i Øst-Europa)dro det talentspeidere rundt til skolene og sopte med seg de som kunne være egnet. Foreldrene tillot det i stor grad, fordi de håpte at avkommet kunne bli sportsstjerner og dermed tjene godt penger og / eller komme seg ut av landet (ja, denne framstillingen er litt forenklet).

Noen ganske få klarte det. De som f.eks. ble sånn litt dårligere enn nestbest, eller fikk skader, klarte det ikke.

Jeg er helt sikker på at det sitter en god del mennesker med tusenvis av turntimer el.l. bak seg, i triste, bittesmå leiligheter i Moskva og drikker vodka idag.

Grusomt, men det var sånn i f.eks. Romania før også. Vet ikke hvordan det er nå.

Har selv drevet med turn og selvom vi selvfølgelig ikke ble drevet på den måten så var det alt for hardt for en liten kropp, selvom jeg elsket det.

Vi ble veid og målt, er det rart jeg alltid har hatt kroppskomplekser :( Vi trente 3-4 timer 4-5 dager i uken, men vi trente jo lite da i forhold til andre i Norge.

Mine barn har fått turnforbud. Jeg har fått skikkelig problemer med ledd- og muskelplager i voksen alder og det har mange av de jeg turnet sammen med fått også.

har såvidt tenkt tanken på barneturn for min 7-årige sønn, men dersom det innebærer måling og veiing (for ikke å snakke om kroppsødelegging!) så droppes det alt på tankestadiet. Han er mer enn tynn nok som det er og er litt opptatt av at han ikke skal bli tykk og fet.

Men han elsker sjokolade, smultringer og is så det er nok ingen fare for at han skal bli hysterisk. :o)

har såvidt tenkt tanken på barneturn for min 7-årige sønn, men dersom det innebærer måling og veiing (for ikke å snakke om kroppsødelegging!) så droppes det alt på tankestadiet. Han er mer enn tynn nok som det er og er litt opptatt av at han ikke skal bli tykk og fet.

Men han elsker sjokolade, smultringer og is så det er nok ingen fare for at han skal bli hysterisk. :o)

Det er nok ingen som tørr å måle og veie i dag nei etter at en av turnerne sultet seg til døde.

Jeg vil ikke at mine barn skal drive med idrett som er veldig kroppsfiksert. Det er ikke veldig mange kommentarer blant de andre som trener også vet du og de er nesten verst.

Men vil barnet ditt drive med turn så la han da prøve seg, men jeg tror de som ikke holder mål tidlig blir silt ut for å si det sånn.

Det er nok ingen som tørr å måle og veie i dag nei etter at en av turnerne sultet seg til døde.

Jeg vil ikke at mine barn skal drive med idrett som er veldig kroppsfiksert. Det er ikke veldig mange kommentarer blant de andre som trener også vet du og de er nesten verst.

Men vil barnet ditt drive med turn så la han da prøve seg, men jeg tror de som ikke holder mål tidlig blir silt ut for å si det sånn.

Han har ikke nevnt noe om det selv, men han er ganske opptatt av kropp og trening og tar armhevinger på en hånd!

Men ettersom han har en medfødt hjertefeil som hemmer ham noe fysisk så er neppe turn noe for ham uansett.

Begge ungene mine turner. Det er ikke noe veiing og måling eller prestasjonsmas på de vanlige barnepartiene. Det er helt sikkert annerledes for dem som går på konkurranseturn eller aspirantpartiene til konkurranseturn da.

Det er ingen som veier eller måler barna som går på barneturn - jeg har aldri sett en vekt i turnhallen, og det er ikke et tema. Turn er bra som basisidrett for det meste, så selv om man ikke har tenkt å "bli turner" så har man noe igjen for å gå på det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...