Gå til innhold

Hvilken farge har dere på tunga, hehe!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tunga mi er som regel rosa, hvis jeg ikke har spist noe som gjør at den får belegg. Pusser bestandig tunga samtidig som jeg pusser tennene, da får jeg vekk belegget.

Som regel rosa. Akkurat nå tipper jeg den er lysebrun, i og med at jeg sitter her og tyller i meg pulverkaffe.

Annonse

Er du forkjøla?

Min var rosa sist jeg sjekka, gidder ikke å gå ut i speilet akkurat nå (måtte jo reise meg og hente målebånd pga den linken over her, det tok på det... ;) )

Er ikke forkjølet, og det hvite går ikke bort, selv om jeg pusser og pusser!

Merkelige greier, ikke er det særlig fint heller, men jeg holder jo tunga i munnen, så det er ikke et stort problem :)

Har normal rosa farge. Men det mest irriterende er at jeg nå har ei kvise på tungespissen! Ikke får jeg vekk kvisa heller. Vond er den også. Har prøvd å klemme den ut, men det gjør så forjævlig dritvondt! :(

Det er ikke sikkert det er en kvise (har aldri hørt om kviser på tunga), men en sånn "lygeblemme". Vi sa det da vi var små, at man fikk blemmer på tunga hvis man løy.

De er irriterende og veldig vonde, jeg har iallfall ikke noe bedre råd enn å vente til det går over.

Annonse

Lyserød og innbydende..;-)

Men en kan få hvit tunge av å brygge på forkjølelser og gruff.

En kan også få hvit tunge av å la være å børste den..Kjøp deg en tungebørste,da vel..

:-)

Trenger ikke tungebørste, vel? Jeg bruker bare tannbørsten etter at jeg har pusset tennene, og tunga blir fin og ren.

laguna1365380434

Trenger ikke tungebørste, vel? Jeg bruker bare tannbørsten etter at jeg har pusset tennene, og tunga blir fin og ren.

Jeg har en sånn egen tungeinnretning, som jeg fant på apoteket, men det funker helt sikkert å bare børste den også..Jeg gjør stort sett det jeg også, sånn mens jeg først driver på med tannbørsten.

Men nå pleier jeg ikke å ha uggen tunge, men har jeg det først, som når jeg er svineforkjølet eller når jeg har gjenstridig rødvinstung, da bruker jeg den tunge-greia.. Det er en slags rund liten sak med noe børste anordning på den enesiden, og en slags skrapeanordning på den andre..

Men æsj, nå fikk jeg skikkelige motforestillinger når jeg satt og skreiv..En tungeskrape, det hørtes jævlig kvalmt ut.. Nesten like injurierende å ha som f.eks en nesehårsklipper..Æsj..;-)

Jeg har en sånn egen tungeinnretning, som jeg fant på apoteket, men det funker helt sikkert å bare børste den også..Jeg gjør stort sett det jeg også, sånn mens jeg først driver på med tannbørsten.

Men nå pleier jeg ikke å ha uggen tunge, men har jeg det først, som når jeg er svineforkjølet eller når jeg har gjenstridig rødvinstung, da bruker jeg den tunge-greia.. Det er en slags rund liten sak med noe børste anordning på den enesiden, og en slags skrapeanordning på den andre..

Men æsj, nå fikk jeg skikkelige motforestillinger når jeg satt og skreiv..En tungeskrape, det hørtes jævlig kvalmt ut.. Nesten like injurierende å ha som f.eks en nesehårsklipper..Æsj..;-)

Urk, ser for meg at den skraaaaper over tunga, og at det blir liggende igjen et deilig belegg på skrapen når du er ferdig. Nei, takke meg til tannbørsten. Den blir vel kanskje ikke så delikat etterhvert den heller, når jeg tenker meg om... :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...