Gå til innhold

trenger virkelig hjelp m reisesyke

Anbefalte innlegg

Gjest nøffnøff
Skrevet

har nettopp fått jobb som innebærer endel reising. har de siste årene utviklet reisesyke, og blir skikkelig ut av form. har lavt stoffskifte, og har etter det fått tidvise problemet med synet(kan ikke korrigeres) og svimmelhet. har en mistanke om at dette virker inn.....de gangene jeg har tatt reisesyketabletter har det gått fint på reisen, men når tablettene slutter å virke er det akkurat som om balansenerven får all bevegelse fra reisen på en gang- og jeg blir megadårlig. selv om det er timesvis siden reisen er avsluttet. og da mener jeg meeegadårlig. i den stilen man kan bli hvis man er skikkelig beruset og verden spinner rundt. noen som har vært borti dette?

er egentlig rart, for denne tiden har det alltid gått fint med tog- men det virker som om dette og begynner å streike for min del......kan jo ike droppe alle jobber som innebærer litt reising liksom......

Skrevet

Enig med Åsemor. Akupunktur er nok til god hjelp her. Er du redd for nåler så kan du finne en som gjør det med laser kanskje? :) Ellers kan jeg si at ingefær er kvalmedempende...

Gjest kanskje det er dette
Skrevet

Kanskje du har "meneage" Vet ikke hvordan det skrives.

Men en venninne har den sykdommen, og har det som du.

Få det undersøkt i alle fall, for det høres ikke ut som reisesyke for meg.

Gjest nøffnøff
Skrevet

Kanskje du har "meneage" Vet ikke hvordan det skrives.

Men en venninne har den sykdommen, og har det som du.

Få det undersøkt i alle fall, for det høres ikke ut som reisesyke for meg.

kan du pliiiis spør ho altmulig om det? trenger desperat hjelp.......kan jo nevne at jeg har stoffskifteproblemer hvis det har noe å si...

Gjest kanskje det er dette
Skrevet

kan du pliiiis spør ho altmulig om det? trenger desperat hjelp.......kan jo nevne at jeg har stoffskifteproblemer hvis det har noe å si...

Hun får sånne "anfall" som du beskriver. Blir kjempesvimmel, og kan rett og slett da dette om, men er bevisst. Ikke alltid like alvorlig. Hun blir kvalm, og kan av og til spy veldig om det er et kraftig anfall.

Dette kan vare en stund, etterpå er hun helt utmattet og må hvile mye.

Tror sykdommen kan variere veldig og ha forskjellig alvorlighetsgrad.

Det finnes ingen kur, ellr tabletter som hun vet om, men hun er uføretrygded, og må ta det med ro. Ikke stresse, da det kan utløse anfall. Ellers vet hun ikke hva som utløser det. Men det kan komme når som helst.

Men etter hva hun har fortalt så mener jeg det ofte er når hun blir stresset eller har det travelt.

Kanskje du kan prøve å søke på nettet?

Sykdommen er oppkalt etter lengen som oppdaget den, og det høres franskt ut. Uttales meneach. Med en hysj lyd til slutt om du skjønner. Er ikke flink med lydskrift.

Hilsen meg

Skrevet

Hun får sånne "anfall" som du beskriver. Blir kjempesvimmel, og kan rett og slett da dette om, men er bevisst. Ikke alltid like alvorlig. Hun blir kvalm, og kan av og til spy veldig om det er et kraftig anfall.

Dette kan vare en stund, etterpå er hun helt utmattet og må hvile mye.

Tror sykdommen kan variere veldig og ha forskjellig alvorlighetsgrad.

Det finnes ingen kur, ellr tabletter som hun vet om, men hun er uføretrygded, og må ta det med ro. Ikke stresse, da det kan utløse anfall. Ellers vet hun ikke hva som utløser det. Men det kan komme når som helst.

Men etter hva hun har fortalt så mener jeg det ofte er når hun blir stresset eller har det travelt.

Kanskje du kan prøve å søke på nettet?

Sykdommen er oppkalt etter lengen som oppdaget den, og det høres franskt ut. Uttales meneach. Med en hysj lyd til slutt om du skjønner. Er ikke flink med lydskrift.

Hilsen meg

Meniers?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...