Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Jeg har jo lengtet så lenge etter å bli gravid, og nå som jeg er det, så er jeg så redd og bekymret!

Hvordan kan jeg kjenne at jeg faktisk ER gravid??? Jeg har jo ømme bryster, men det er stort sett det eneste jeg kjenner nå. Murringene har så godt som forsvunnet, jo. Skal de det?

Hver gang jeg går på do, så forventer jeg å se blod på papiret, så jeg går jo rundt å er totalt paranoid hele dagen..

Og så har jeg fått skikkelig kink i nakken, og siden jeg er gravid, så kan jeg jo ikke ta hverken Ibux eller Voltaren.

Er det noen som vet om det finnes noen medikamenter som jeg kan ta mot rygg/nakke vondt som ikke er farlige for gravide?

Fortsetter under...

Gjest mirakel*2?

halloen fuji:)

Hvordan går det her inne på det store forumet?;)

Jeg måtte innom her og drømme meg litt vekk.

Dette går helt fint fuji. Murringene skal forsvinne. Plutselig en dag forsvinner gjerne ømhetene i brystene og. Jeg mistet plutselig alle symptomene en dag, sist gang jeg var gravid. Jeg var livredd og var sikker på at det var gått gale. På ultralyden var det en fin og sprellende krabat.

Etter at ungen begynte å sparke kjente jeg plutselig ikke ungen lenger. Det varte 1 uke. Da og var jeg livredd

En gang hadde jeg småblødninger og det varte i mange dager (lite riktignok, men hele tiden). Det og var ufarlig.

Husk på at sjansen for å abortere 1 gang er ganske stor. (nesten 50 prosent leste jeg, men da er det inkludert alle de som aborterer før de vet de er gravid. De tror at de får en vanlig mens). Sjansen for å abortere 2 ganger er mye mye mindre. Jeg leste en statistikk over det da jeg var gravid, men husker ikke hvor

Det andre spørsmålet: Gravide kan bruke paracet.

Lykke til! Dette går helt fint. Bare vent og se:)

Så lenge du ikke blør, er alle mulige tilstander mulige og normale. Det er normalt at symptomene kommer og går, og du er like gravid selv om du ikke kjenner ting hele tiden. Det er også helt vanlig at evt. forandringer er størst i brystene i starten, ikke i underlivet / magen.

Graviditet er starten på maaange år med mulige bekymringer for ting du ikke har full kontroll over, så du kan like godt venne det til det :-|

Sørg for å ha nok å gjøre, så får du kanskje tankene over på noe annet (jada, lett for meg å si). Lykke til!

Uff.. er så slitosmt å gå rundt å bekymre seg hele tiden, men vet det ikke går an å la være... :) Been there!

Men murringene kom og gikk hos meg de første ukene også.. Hadde ømme pupper, men så ble det borte og, en uke etterpå var de ømme igjen.. så alt er normalt. Du må nok vente med å virkelig kjenne du er gravid. : ) Så lenge du ikke har sterke menssmerter og blør masse friskt blod med klumper kan du ta det heeeelt med ro.

Ha en fin lørdag da, og plei godt med deg selv. :)

fuji1365380447

Så lenge du ikke blør, er alle mulige tilstander mulige og normale. Det er normalt at symptomene kommer og går, og du er like gravid selv om du ikke kjenner ting hele tiden. Det er også helt vanlig at evt. forandringer er størst i brystene i starten, ikke i underlivet / magen.

Graviditet er starten på maaange år med mulige bekymringer for ting du ikke har full kontroll over, så du kan like godt venne det til det :-|

Sørg for å ha nok å gjøre, så får du kanskje tankene over på noe annet (jada, lett for meg å si). Lykke til!

Takk for støtte!

Ja min strategi de neste ukene er at jeg har så fult program at jeg nesten ikke rekker å tenke på meg selv...

Jeg vet jo at man ikke kan kjenne noe særlig når det er så tidlig, så jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet.

fuji1365380447

Uff.. er så slitosmt å gå rundt å bekymre seg hele tiden, men vet det ikke går an å la være... :) Been there!

Men murringene kom og gikk hos meg de første ukene også.. Hadde ømme pupper, men så ble det borte og, en uke etterpå var de ømme igjen.. så alt er normalt. Du må nok vente med å virkelig kjenne du er gravid. : ) Så lenge du ikke har sterke menssmerter og blør masse friskt blod med klumper kan du ta det heeeelt med ro.

Ha en fin lørdag da, og plei godt med deg selv. :)

Godt å høre at symptomer og murringer kan varere en hel del. Det gjør meg jo litt roligere...

Jeg vil jo så gjerne nyte denne magiske tiden, men det ligger en liten klump av angst bak i hodet, og det er vanskelig å ignorere den....

Annonse

fuji1365380447

halloen fuji:)

Hvordan går det her inne på det store forumet?;)

Jeg måtte innom her og drømme meg litt vekk.

Dette går helt fint fuji. Murringene skal forsvinne. Plutselig en dag forsvinner gjerne ømhetene i brystene og. Jeg mistet plutselig alle symptomene en dag, sist gang jeg var gravid. Jeg var livredd og var sikker på at det var gått gale. På ultralyden var det en fin og sprellende krabat.

Etter at ungen begynte å sparke kjente jeg plutselig ikke ungen lenger. Det varte 1 uke. Da og var jeg livredd

En gang hadde jeg småblødninger og det varte i mange dager (lite riktignok, men hele tiden). Det og var ufarlig.

Husk på at sjansen for å abortere 1 gang er ganske stor. (nesten 50 prosent leste jeg, men da er det inkludert alle de som aborterer før de vet de er gravid. De tror at de får en vanlig mens). Sjansen for å abortere 2 ganger er mye mye mindre. Jeg leste en statistikk over det da jeg var gravid, men husker ikke hvor

Det andre spørsmålet: Gravide kan bruke paracet.

Lykke til! Dette går helt fint. Bare vent og se:)

Ja, det er jo litt betryggende at sjansen for å abortere to ganger er ganske liten.

Får klamre meg til det!

Nå er det bare en uke igjen til du har IKM. Har du begynt å kjenne etter symptome ennå, eller er du rolig ennå?

Gjest mirakel*2?

Ja, det er jo litt betryggende at sjansen for å abortere to ganger er ganske liten.

Får klamre meg til det!

Nå er det bare en uke igjen til du har IKM. Har du begynt å kjenne etter symptome ennå, eller er du rolig ennå?

jeg har så vidt begynt å kjenne etter;)

For et par dager siden så jeg det var en pitte pitte miniatyr liten flekk i trusa. Hadde håpt på mer slik at det kanskje kunne vært festeblødning, men ingenting.

Divaen1 på "vil bli gravid" skulle legge ut en liste neste uke, med mat en burde holde seg unna når en vil bli gravid. Hun skulle få den av akupunktøren sin. Jeg prøver alt nå:)

Vi får bare vente og se

Nå er situasjonen din litt spesiell, siden du har abortert før. Men jeg var også livredd for spontanabort eller MA de første ukene. Min beste trøst til deg, er at det snart vil være bedre. Det er i begynnelsen man er mest bekymret for det. En annen trøst er at de aller fleste aborterer i uke fem, og den er du vel (snart) forbi? :)

Kjenner meg igjen i det du skriver! Ikke noe gøy å gå rundt å være bekymret hele tiden, men ikke så lett å¨la være heller..

De første ukene gikk jeg rundt og var overbevist om at jeg kom til å miste, (opplevde en MA i uke 13 et halvt år tidligere) og hadde konstant murringer som føltes som om mensen var like om hjørnet. Forventet å se blod ved hvert toalett besøk. Opplevde også at symptomer kom og gikk og forandret seg (kvalm-ikke kvalm, ømme pupper-ikke ømme... osv) og bekymret meg mye for det. Det ble bedre etterhvert når jeg kunne kjenne liv og sånn sett fikk daglige forsikringer om at alt var bra, selv om man selvsagt også da kan bekymre seg innimellom for om alt er som det skal. Men alt gikk bra! Fikk en frisk fin jente for 6 mnd siden, og jeg tror mye av mine bekymringer i sv.skapet var forårsaket av aborten et halvt år tidligere...

Ønsker deg lykke til videre! Det går nok bra skal du se :)

Kjenner meg igjen i det du skriver! Ikke noe gøy å gå rundt å være bekymret hele tiden, men ikke så lett å¨la være heller..

De første ukene gikk jeg rundt og var overbevist om at jeg kom til å miste, (opplevde en MA i uke 13 et halvt år tidligere) og hadde konstant murringer som føltes som om mensen var like om hjørnet. Forventet å se blod ved hvert toalett besøk. Opplevde også at symptomer kom og gikk og forandret seg (kvalm-ikke kvalm, ømme pupper-ikke ømme... osv) og bekymret meg mye for det. Det ble bedre etterhvert når jeg kunne kjenne liv og sånn sett fikk daglige forsikringer om at alt var bra, selv om man selvsagt også da kan bekymre seg innimellom for om alt er som det skal. Men alt gikk bra! Fikk en frisk fin jente for 6 mnd siden, og jeg tror mye av mine bekymringer i sv.skapet var forårsaket av aborten et halvt år tidligere...

Ønsker deg lykke til videre! Det går nok bra skal du se :)

KJære vene! må ikke bekymre deg sånn, da blir ting bare ti ganger verre, lett for meg å si da men.. hehe.. Men sant asså..

Vet ikke noe om medikamenter. Men det at murringene har forsvunnet er helt normalt. I begynnelsen er det normalt at man ikke kjenner seg gravid i det hele tatt. Det gjorde ikke jeg heller bortsett fra at jeg var mer trøtt en normalt.

I siste svangerskapet begynte jeg også å blø. Tenkte som så at ble det en abort, så var det ikke noe jeg kunne gjøre med det. Så jeg gjorde ikke noe mer. Blødde litt til og fra. Og nå har lillebror blitt 10 uker og er frisk og sprek!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...