Gå til innhold

Kjøpte meg ny plasmatv, men synes det ikke svarer til foventningene.......

Anbefalte innlegg

Gjest Tv kjøpt av dame

For 4 mnd siden kjøpte jeg meg en Panasonic 37 plasma flatskjerm til 19.000kr. Denne tv fikk en slik best i test. Men jeg er ikke fornøyd med bildet, det er uklart og ikke slik som forventet. Når jeg bruker DVD er bildet helt klart og flott. Jeg har vært tilbake på elkjøp og spurt og de sier at det må være at vi har dårlige tv-signal, slik at bildet ikke er av god kvalitet. Men hva gjør jeg med dette da? En forventer vel at et kjøp på 19.000 kr skal gi meg noe mer eller? Gammeltv som var 8 år gammelt viste ingen forskjell i billedkvalitet, så nå føler jeg at jeg ikke har fått det jeg har investert i på nytt tv. Elkjøp gjør ikke noe mer, siden de mener tv-signalene er for dårlig hos oss. Vi bor jo midt i en by, og synes det er rart at signalene ikke er bra her. Har dere noe forslag til meg hva jeg kan gjøre?

Fortsetter under...

Jeg ville byttet kabelen mellom TV og veggkontakten, og så bytte hele kabelen hele veien ut til stolpen. TV er radiosignaler og oppfører seg merkelig i f t gamle kabler og kontakter.

F eks vann i kablene er ganske vanlig og kverker signalene.

Kontakt de som har levert kabelanlegget og får en sjekk av signaler og kabel.

10 år er ganske mye for en kabel.

Vi har en 40" bakprojeksjons-TV, og merker stor forskjell i bildekvaliteten på forskjellige kanaler/sendinger og DVD avspilling. Du vil uansett merke disse kvalitetsforskjellene bedre på en stor skjerm enn på en liten. Vi er veldig fornøyd med vår.

Gjest lysrøret

Plasma tv er aldri så klare på vanlige tv signal som et vanlig tv er. Dette burde opplyses av ansatte i butikkene.

Man må også ha en viss avstand til tv slik at man unngår å se uklarhetene. Lengre avstand vil hjelpe.

Dvd filmer er alltid klare på slike tv.

Man bør opp i 30000.- klassen for å få det beste av plasmatv. pr. i dag.

Når man ser på plasmatv i butikken vises de som oftes med film ikke sant? Og det er med vitende og vilje.

Plasma tv er aldri så klare på vanlige tv signal som et vanlig tv er. Dette burde opplyses av ansatte i butikkene.

Man må også ha en viss avstand til tv slik at man unngår å se uklarhetene. Lengre avstand vil hjelpe.

Dvd filmer er alltid klare på slike tv.

Man bør opp i 30000.- klassen for å få det beste av plasmatv. pr. i dag.

Når man ser på plasmatv i butikken vises de som oftes med film ikke sant? Og det er med vitende og vilje.

Så at jeg argumenterer overfor gubben emd at vi skal ha den andre typen er rett det da? :) Ikke plasma -men den andre - J...etellerannet? :) Jeg sier også at vi har for lite stue til å ha en 42"-

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...