Gå til innhold

Hvor "norsk" er du? Eller hvor "harry" er du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

10

• flisa

3

• Glimtipper

2

• MillaMy

2

Mest aktive i denne tråden

Du fikk 60 av totalt 150 poeng

Godt norsk er bra, men ikke alt norsk er godt. Det er nok en setning du kan si deg enig i. Du må nok innrømme for deg selv å agere ut en del norske særheter, men du gjør det ikke til krampa tar deg.

Presis det samme som deg :)

Har du asyl?

Du fikk 30 av totalt 150 poeng

Svarene dine er ekstremt lite klisjénorske. Enten er du i opposisjon til det oppleste og vedtatte norske særpreget, eller så er du genuint åpen for å se verden gjennom andre briller enn de rød-hvite og blå

Du fikk 25 av totalt 150 poeng

Svarene dine er ekstremt lite klisjénorske. Enten er du i opposisjon til det oppleste og vedtatte norske særpreget, eller så er du genuint åpen for å se verden gjennom andre briller enn de rød-hvite og blå

Annonse

Jeg trodde jeg var norsk, men jeg så at spørsmålene var ute etter "harry" adferden. Ofte gjør jeg det motsatte av alle andre, og blir ofte ansett for å være "gal". Å reise et helt annet sted enn resten av folka f eks.

Mange ganger har jeg fått spørmålet "Hva skulle du der å gjøre?", Men det viser seg at det jeg kan fortelle om et sted er mye mer interessant enn det de opplever. Jeg mener de like godt kunne vært hjemme og drukket øl der.

*nikker veldig*

Jeg har vært på ferie med noen som handlet inn BILLIG kjøtt i 2-kilos-pakninger så vi skulle ha middager hele uka i lieligheten - jeg får kløe av sånt....

Du fikk 50 av totalt 150 poeng

Godt norsk er bra, men ikke alt norsk er godt. Det er nok en setning du kan si deg enig i. Du må nok innrømme for deg selv å agere ut en del norske særheter, men du gjør det ikke til krampa tar deg.

Du fikk 41 av totalt 74 poeng

Joda. Du er harry, men helst når du tror folk ikke ser deg. Av og til klarer du imidlertid ikke å styre deg.

Har du asyl?

Du fikk 10 av totalt 150 poeng

Svarene dine er ekstremt lite klisjénorske. Enten er du i opposisjon til det oppleste og vedtatte norske særpreget, eller så er du genuint åpen for å se verden gjennom andre briller enn de rød-hvite og blå.

*nikker veldig*

Jeg har vært på ferie med noen som handlet inn BILLIG kjøtt i 2-kilos-pakninger så vi skulle ha middager hele uka i lieligheten - jeg får kløe av sånt....

Hehe.

Jeg spiser alltid ute når jeg er på ferie, bortsett fra frokost, da finner jeg en masse ukjent pålegg, stapper kjøleskapet fullt og smaker på alt. Spør ofte i butikken og på den lokale kroa hva folk vanligvis spiser.

Annonse

Har du asyl?

Du fikk 10 av totalt 150 poeng

Svarene dine er ekstremt lite klisjénorske. Enten er du i opposisjon til det oppleste og vedtatte norske særpreget, eller så er du genuint åpen for å se verden gjennom andre briller enn de rød-hvite og blå.

Du har juksa!

:-)

Du har juksa!

:-)

Nei faktisk ikkje! :) Eg såg ikkje før etterpå at ingen har fått så lav poengsum som eg, men eg svarte ærleg på alle spørsmåla! Ser forøvrig ikkje på meg sjølv som unorsk akkurat... Spis meir enn gjerne kjøttkaker eg, men spis også ganske ofte latte og croissant til frokost! :-)

Nei faktisk ikkje! :) Eg såg ikkje før etterpå at ingen har fått så lav poengsum som eg, men eg svarte ærleg på alle spørsmåla! Ser forøvrig ikkje på meg sjølv som unorsk akkurat... Spis meir enn gjerne kjøttkaker eg, men spis også ganske ofte latte og croissant til frokost! :-)

Hasselnøttkaffe, pannekaker, lønnesirup, røkt kalkun, stekte egg og harsh browns. Smatt.

Tyske Lidl har dessuten noen bittesmå bratwürst som smaker himmelsk.

Du fikk 75 av totalt 150 poeng

Morsomt! :)

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...