Gå til innhold

Hva med menn??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Har heller ikke lest noen statistikk på dette. Men jeg vet at jeg er mann, ikke homofil og har en spiseforstyrrelse(anorexi/bulimi). Tror egentlig det ikke er så stor forskjell på kjønn.

For min egen del var det først og fremst et rop om hjelp + dårlig selvbilde. Noe mer vet jeg ikke. Men jeg er litt usikker på om tallene "pergo" oppgir er korrekte. Kan godt være det, men personlig erfaring tilsier er jevnere fordeling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21071-hva-med-menn/#findComment-91316
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære -skolelys! Vi mener å tro at det er store mørketall når det gjelder menn med spiseforstyrrelser. Det blir ofte sett på som en kvinnelidelse og kvinner med sf har vanskelig for å søke hjelp,- og kanskje ennå vanskeligere for menn. I møte med menn/gutter i behandling av sf er det store likheter til kvinner/jenter med sf. Vi ser ikke noe bestemt miljø, men mange menn har nok vært mobbet , noen har slitt med overvekt/fedme , andre gjennom det å ha den perfekte kroppen gjennom kroppsbygning, noen idretter hvor vekt og kropp blir svært viktig for å yde maksimalt. Noen hevder at homofile menn er en risikogruppe,men dette er antagelser foreløpig. Det vi vet er at det er en økende forekomst av spiseforstyrrelser de siste årene og at menn stort sett har samme symptomer og årsaker som kvinner for å utviklr en spiseforstyrrelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21071-hva-med-menn/#findComment-91429
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...