Gå til innhold

Dere med unger..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

..jeg lurer litt på om jeg kan ha gjort ei tabbe med julegaven til min kusine på 10..

I tillegg til å få bok (HP 6) får hun et sånt mobilsmykke med initialen sin på..det har jeg kjøpt som tilleggsgave til alle jentene, men de andre er eldre, og jeg vet de har telefoner..

Har 10 åringer alltid det? Eller er det sånn at det er noen som ikke har det?

Jeg vil jo ikke go bort noe som hun ikke kan bruke, og særlig ikke hvis det i tillegg kunne fyre oppunder uenigheter..

Det slo meg bare plutselig at den kanskje er dum..Er den det? Bør jeg kjøpe en annen tillegspakke,og kanselere det annhenget?

:-)

Skrevet

10-åringer har ikke alltid mobil.

Men er det helt umulig å ringe foreldrene hennes og sjekke?

Mobilsmykker kan forøvrig også henges i beltehempene på bukser, eller i glidelåsen på skolesekken.

Skrevet

Kan du ikke spørre moren om hun har mobiltelefon, da? :)

laguna1365380434
Skrevet

10-åringer har ikke alltid mobil.

Men er det helt umulig å ringe foreldrene hennes og sjekke?

Mobilsmykker kan forøvrig også henges i beltehempene på bukser, eller i glidelåsen på skolesekken.

Jeg har prøvd å ringe, men der er det ingen som svarer, typisk nok..:-I

Også må jeg gi fra meg pakkene som skal dit i morgen, så jeg må eventuelt foreta den ommbyttingen i morgen tidlig..

Men når de kan bruke det til andre ting også, da gjør det kanskje ikke noe?

Eller kan det fortsatt være dumt om det viser seg at hun ikke får lov å ha telefon og gjerne vil ha det etc..?

laguna1365380434
Skrevet

Kan du ikke spørre moren om hun har mobiltelefon, da? :)

Prøver, men hun svarer ikke på telefonen..:-I

Også må jeg levere fra meg pakkene i morgen.. Jeg tenkte ikke over det før jeg satte meg for å pakke inn akkurat nå.

Skrevet

Prøver, men hun svarer ikke på telefonen..:-I

Også må jeg levere fra meg pakkene i morgen.. Jeg tenkte ikke over det før jeg satte meg for å pakke inn akkurat nå.

Gi det, du. Smykket kan sikkert brukes til noe annet også :)

laguna1365380434
Skrevet

Gi det, du. Smykket kan sikkert brukes til noe annet også :)

Ja,jeg har mest lyst til det..Jeg føler ikke mest for å tenke opp ny tilleggspakke, samt hente den o.l..:-I

Dessuten har jeg ingen alternative mottagere til annhenget..Jeg kjenner ingen andre med samme forbokstav..;-)

Skrevet

Ja,jeg har mest lyst til det..Jeg føler ikke mest for å tenke opp ny tilleggspakke, samt hente den o.l..:-I

Dessuten har jeg ingen alternative mottagere til annhenget..Jeg kjenner ingen andre med samme forbokstav..;-)

Gjør som du planla, du. Og overlat et eventuelt problem til foreldrene ;)

Skrevet

Hun får jo en bok av deg, det er jo hovedgaven.

Smykket kan brukes til andre ting også. Hvis hun ikke har mobil kan hun bruke det til noe annet nå, og heller bruke det når hun en gang får sin egen mobil

Tenker jeg da....

laguna1365380434
Skrevet

Gjør som du planla, du. Og overlat et eventuelt problem til foreldrene ;)

Jupp! ;-)

Jeg kan egentlig ikke tenke meg at tante er av den sorten som har PK oppfattninger om barn/alder/mobil,men man vet jo aldri ..

Men skitt heller, jeg regner med at sånt sikkert skjer uansett fra tid til annen, at unger får et eller annet foreldrene kanskje synes de ikke bør ha, av andre.

Og det er jo det som er kult med å bare være perifer storekusine, en slipper å fokusere så veldig på det pedagogiske i det en gir bort;-)

Jeg fikk forøvrig alltid ting av samme tante som var på grensen eller over for hva JEG fikk ha når jeg var barn..Det får hun heller huske..;-P

Forøvrig elsket jeg henne for akkurat det..;-)

Skrevet

Det går fint å bruke det til andre ting! Send avgårde det du.

laguna1365380434
Skrevet

Hun får jo en bok av deg, det er jo hovedgaven.

Smykket kan brukes til andre ting også. Hvis hun ikke har mobil kan hun bruke det til noe annet nå, og heller bruke det når hun en gang får sin egen mobil

Tenker jeg da....

Ja, jeg har mere eller nindre bestemt meg, hun får den, uansett, den var søt..Og hun har fått pricy bok, så da får det være i orden. Enten hun nå har telefon eller ikke!

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Det går fint å bruke det til andre ting! Send avgårde det du.

Da gjør jeg det! :-)

Skrevet

Jupp! ;-)

Jeg kan egentlig ikke tenke meg at tante er av den sorten som har PK oppfattninger om barn/alder/mobil,men man vet jo aldri ..

Men skitt heller, jeg regner med at sånt sikkert skjer uansett fra tid til annen, at unger får et eller annet foreldrene kanskje synes de ikke bør ha, av andre.

Og det er jo det som er kult med å bare være perifer storekusine, en slipper å fokusere så veldig på det pedagogiske i det en gir bort;-)

Jeg fikk forøvrig alltid ting av samme tante som var på grensen eller over for hva JEG fikk ha når jeg var barn..Det får hun heller huske..;-P

Forøvrig elsket jeg henne for akkurat det..;-)

Mye bedre at barna synes du er kul enn tanta di, uansett ;) Neida, dette tror jeg går helt fint, laguna. Det kan jo brukes til andre ting, det smykket. I tillegg til at det neppe blusser opp noen mobil-diskusjon. Hva skal barnet argumentere med? "Nå har jeg mobil-smykke, så nå må jeg ha mobil"? ;) Jeg synes du har kjøpt fine gaver til alle du har nevnt her på DOL, i alle fall :)

laguna1365380434
Skrevet

Mye bedre at barna synes du er kul enn tanta di, uansett ;) Neida, dette tror jeg går helt fint, laguna. Det kan jo brukes til andre ting, det smykket. I tillegg til at det neppe blusser opp noen mobil-diskusjon. Hva skal barnet argumentere med? "Nå har jeg mobil-smykke, så nå må jeg ha mobil"? ;) Jeg synes du har kjøpt fine gaver til alle du har nevnt her på DOL, i alle fall :)

Tusen takk, det var koselig sagt! :-)

Nå begynner jeg å nærme meg noe også,har dog igjen en fem-seks pakker..Men godt over halvparten er i allefall i boks! :-)

(Og det er fint, for jeg er rakablakk, og det til den 22 :-o)

Skrevet

Tusen takk, det var koselig sagt! :-)

Nå begynner jeg å nærme meg noe også,har dog igjen en fem-seks pakker..Men godt over halvparten er i allefall i boks! :-)

(Og det er fint, for jeg er rakablakk, og det til den 22 :-o)

Jeg ble ferdig med _alle_ julegavene i dag, Er så glad. Unnagjorde faktisk hele fem julegaver på under en time *stolt* Det var godt, for vi reiser på juleferie på mandagen. Når jeg tenkte på det på fredag, så var det like før jeg satte meg ned og begynte å gråte :P

Skrevet

Synes slikt annheng med initialer er en skikkelig fin gave til en 10 åring med mobil.

Derfor: spør mor om jentungen har mobil :)

Gjest Flystripa
Skrevet

Det er en fin gave synes jeg. Hvis hun ikke har mobil, så går det an å bruke det på glidelås"flippen" på sekk eller pennal.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg ble ferdig med _alle_ julegavene i dag, Er så glad. Unnagjorde faktisk hele fem julegaver på under en time *stolt* Det var godt, for vi reiser på juleferie på mandagen. Når jeg tenkte på det på fredag, så var det like før jeg satte meg ned og begynte å gråte :P

Så kult, du har vært flink! Og god tur! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Synes slikt annheng med initialer er en skikkelig fin gave til en 10 åring med mobil.

Derfor: spør mor om jentungen har mobil :)

Jeg har prøvd å ringe, men der det ingen hjemme..Men..Hun får den..Jeg gidder ikke styre mer,jeg altså..:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...