Gå til innhold

ville dere gitt gaven dere hadde fått til en annen hvis den ikke passet dere?

Anbefalte innlegg

Gjest er det frekt av meg?
Skrevet

Hvis dere får en presang som dere ikke liker, eller det er noe dere har fra før og dere så hva det var før julaften, ville dere da pakket den inn igjen og gitt den til en annen?

eller er det for sleipt?

har fått en konfekt i gave, og jeg har aldri likt sånn konfekt. er det frekt av meg å gi den videre til en som forhåpentligvis liker den type konfekt?

Skrevet

Så lenge esken ser fin ut, ikke er åpnet, spist av eller utgått på dato, så syns jeg ikke det er frekt:)

Bris1365380442
Skrevet

Hvis du vet at gaven kan glede en annen, så er da det helt greit! Miljøvennlig er det, også.

Skrevet

Bare pass på hvem som får den.

Det pinligste jeg har opplevd på gavefronten, var da en venninne gav meg gaven jeg hadde gitt henne året før.

Skrevet

Jeg synes det er frekt hvis du utgir det som en gave som du har kjøpt til vedkommende. Hvis du deriomot spanderer den på besøk du har, eller gir den fra deg uten at dette liksom er gaven og helst utenom julegaven synes jeg det er greit.

Skrevet

Det pinligste jeg har opplevd på gavefronten, var da en venninne gav meg gaven jeg hadde gitt henne året før.

huff så kjipt!! Sa du noe om det? :)

Gjest helt greit med konfekt
Skrevet

Konfekt og vin er ikke så personlige gaver at det gjør noe å gi det videre, hvis jeg trenger å ha med seg en vertinnegave kan jeg gjerne ta en flaske vin jeg har kjøpt tidligere eller fått av noen andre, så lenge den er oppbevart ok slik at den fortsatt er like god. Det samme gjelder konfekt.

Desto mer arbeid giveren har lagt i gaven, desto værre er det å gi den videre. Ligger det mye tanker bak valget av gave, blir det frekt å bare gi det videre.

Skrevet

Nei det er helt greit så lenge du ikke gir den tilbake til giveren;)

Skrevet

Ja, det synes jeg er litt frekt. Du kan jo godt gi den bort, men ikke som gave, synes jeg.

laguna1365380434
Skrevet

Upersonlige gaver som konfekt, vin og tilog med enkelte cder og bøker kan godt videre pushes til mere egnede eiere, synes nå jeg.

En personlig gave hadde jeg selvsagt aldri gitt videre.

:-)

Skrevet

Haha. Hvilken gave var det da?

Mormoren min gav et bilde av noen eldre, avdøde slektninger til søstera si ei jul, og fikk det tilbake jula etter ;)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

jeg fikk en gang en konfekteske som jeg ga i gave til en annen. Jeg hadde ikke gjort det hvis det var noe personlig.

Skrevet

Ja, det synes jeg er litt frekt. Du kan jo godt gi den bort, men ikke som gave, synes jeg.

Hvis du gir noe bort så er det en gave vel?

delphina1365380402
Skrevet

Ja det har jeg gjort mange ganger med både konfekt og andre ting som jeg vet at jeg aldri kommer til å ha framme. Jeg er ikke sentimantal i forhold til gaver - selv ens egen mor kan komme til å kjøpe noe som jeg vet at jeg absolutt ikke vil ha. Fikk f.eks. et sett spisebrikker m løper en gang, og de ble en utmerket innflyttingsgave til venninne med nytt kjøkken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...