Gjest Slankeforsett Skrevet 17. desember 2005 Skrevet 17. desember 2005 Med min BMI på 35 er det absolutt grunn til å gå ned. Så jeg tenker å kose meg i jula, men starte for friskt på høsten. Er det noen sm har noen bra tips om hvordan klare det? Er klubben i VG bra? Jeg liker ikke sån maks 1400 kcal hver dag, men har mer tro på livsstilsendring, alla "Du er hva du spiser" på TV3, som forøvrig er et supert program. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 17. desember 2005 Skrevet 17. desember 2005 Wow, jula varer helt til høsten for deg? 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Hei! Du sier at du ikke orker noe sånt 1400 kalorier om dagen-opplegg, men jeg vil likevel anbefale for eksempel Grete Roede eller www.vektklubben.no - selv om de er opptatt av kalorier. Jeg har fått hjelp til å finne ut hvor mange kalorier jeg bør spise per dag, ut ifra høyde, vekt og aktivitetsnivå - også trekker jeg fra en bestemt mengde for å få vektnedgang, kombinert med trening selvfølgelig. Jeg sliter fremdeles med kaloriene, og det er å spise nok - jeg klarer ikke å nå tilstrekkelig kalorimengde. Jeg har lenge trodd at for å slanke meg må jeg sulte meg. Men da senker også kroppen forbrenningen. Det må balanseres. Det som derfor er viktig er å få en viss oversikt over hva man spiser og dets kaloriinnhold. Og det hjelper GR og vektklubben meg med. Du kan faktisk spise veldig mye mat for 1400 kalorier - poenget er å finne den maten. Som det TV3-programmet selv har vist oss, er det jo masse mat som er sunn og bra for oss, men som er kalorifattig. Så ikke avvis det med en gang! Hilsen fra en som må få i seg flere kalorier 0 Siter
Gjest Slanker'n Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Jeg synes Vektklubb var kjempebra, gikk ned 10 i løpet av sommeren. Var en fin måte for meg å få en oversikt over hva jeg spiste i løpet av en dag, og hvor jeg måtte redusere. Jeg fulgte ikke oppskriftene der inne, siden jeg er så kresen på maten. Synes likevel det funket kjempebra. Jeg var aldri sulten og følte heller ikke at jeg forsaket så mye. Så jeg vil absolutt anbefale å bruke Vektklubb som hjelpemiddel. 0 Siter
muriel Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Jeg syns IKKE VG's vektklubb var noe særlig. Du får minst like mye ut av gratistilbudene på nett, f.eks Grete Roede. Du må sette sammen menyene dine selv, passe på at du får rett fordeling på karbohydrater, fett, proteiner osv. Du skal skrive alt inn i dagboka der - og det tar TID, i tillegg til leting etter oppskrifter etc. Hvis du velger en matvare som ikke finnes på lista deres, får du ikke skrevet den inn i dagsmenyen (prinsippet der er klikk og velg) Og det gjelder også vanlige matvarer - utvalget er rimelig stort, men jeg fant ihvertfall ut at mye sunn mat manglet i listene. Jeg forsto det sånn at jeg skulle få om ikke personlig, så ihvertfall noenlunde tilpasset opplegg. Første "coach-brevet" som kom (du får en mail i uka, motivasjonshjelp) var koselig. Gratulerer med ditt nye liv, dette kommer til å gå så bra osv. Var litt verre da jeg droppa hele opplegget, og mailene fortsatte å komme, med overskrifter som "Du er halvveis til målet" og lignende imponerende skivebommer. Det som VAR bra, var at jeg fant masse treningstips der. Men det finner du andre steder også, uten å betale i dyre dommer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.