Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ser jeg på discowery og dette er ikke det eneste tilfelle; hvorfor har ikke sykepleiere håret oppsatt sånn at bakterier ikke legger seg i såret?

Ser flere tilfelle der leger, sykepleier eller andre opptrere uten å sette opp håret sitt.

Altså, jeg mener, mennesker som steller sår på sykehus eller annet sår stell burde ha håret oppsatt så det ikke detter i sår stellet.

Burde ikke det vere oblegatorisk?

Skrevet

Jo. Og så ser man rett som det er sykepleiere med neglelakk og ringer. Skikkelige bakteriebomber. Herrlig.

Skrevet

Jo. Og så ser man rett som det er sykepleiere med neglelakk og ringer. Skikkelige bakteriebomber. Herrlig.

også har du de med piercing i tunga og øyebryn. Det kan da umulig være veldig hygenisk?

Skrevet

også har du de med piercing i tunga og øyebryn. Det kan da umulig være veldig hygenisk?

Jeg håper da ikke at sykepleierens tunge trenger å komme i nærheten av pasientens sår...?

Skrevet

Piercing i øyenbrynet er vel ikke mindre hygienisk enn hull i ørene?

Bris1365380442
Skrevet

Hvordan kan neglelakk være en bakteriebombe?

laguna1365380434
Skrevet

Hæ? Hvorfor ikke..

Det blir jo like latterlig somen greie jeg "lærte" når jeg gikk et år på Helse/miljøi min grønne ungdom..Da skulle vi ikke bruke sminke når vi hadde praktisk kjøkkenfag grunnet "hygienske årsaker" (!!!) Eller prangende øredobber og sånn.

Selvsagt forsto ALLE vettuge mennesker at dette hadde ikkeno med hygiene å gjøre (særlig i og med at små søte hjerter og perler,samt lippgloss og søte farger ble akseptert..;-)) men destomer med hva slags forhistoriske forestillingher vår svæårt reaksjonære hustelllærerinne hadde om hva som er pent og tekkelig innnen kvinnemote.. Og at dette syntes selv ikke hun at hun kunne servere uten å koke opp noe vikarierende, hvor tynt det enn måtte være..;-)

Jeg kan ikke fatte å begripe hva en øyebrynspiercving kaqn forårsake som ikke en perleøredobb kan, og jeg tror ingen av delene egentlig kan lage særlig faen. Utover å lage anstøt hos folk som ikke liker utrykket..;-)

Skrevet

Jobbet en gang på et sykehjem, der var det værtfall obligatorisk å sette opp håret, ikke neglelakk el. ringer, ikke parfyme mm

Skrevet

Hæ? Hvorfor ikke..

Det blir jo like latterlig somen greie jeg "lærte" når jeg gikk et år på Helse/miljøi min grønne ungdom..Da skulle vi ikke bruke sminke når vi hadde praktisk kjøkkenfag grunnet "hygienske årsaker" (!!!) Eller prangende øredobber og sånn.

Selvsagt forsto ALLE vettuge mennesker at dette hadde ikkeno med hygiene å gjøre (særlig i og med at små søte hjerter og perler,samt lippgloss og søte farger ble akseptert..;-)) men destomer med hva slags forhistoriske forestillingher vår svæårt reaksjonære hustelllærerinne hadde om hva som er pent og tekkelig innnen kvinnemote.. Og at dette syntes selv ikke hun at hun kunne servere uten å koke opp noe vikarierende, hvor tynt det enn måtte være..;-)

Jeg kan ikke fatte å begripe hva en øyebrynspiercving kaqn forårsake som ikke en perleøredobb kan, og jeg tror ingen av delene egentlig kan lage særlig faen. Utover å lage anstøt hos folk som ikke liker utrykket..;-)

Enig, laguna. :)

Skrevet

Hvorfor er det mer uhygienisk om det faller av et langt hår enn et kort hår? Dette er jo nesten diskriminering av de som har langt hår. De må sette opp håret, men det er da vel ikke sånn at en mister mer hår dersom håret er langt enn dersom det er kort!

En kan likegjerne risikere å få et kort hår i maten, som et langt. Ingenting er noe hyggelig såklart, ikke misforstå. Men å si at det er mer uhygienisk med langt hår enn kort, det må være noe som henger igjen fra gammelt av da det ble brukt oppsatt hår og små hetter på hodet for bl.a. sykepleiere.

Skrevet

Jeg håper da ikke at sykepleierens tunge trenger å komme i nærheten av pasientens sår...?

hehe :-D

laguna1365380434
Skrevet

Enig, laguna. :)

Bra! :-)

De tingene der er seriøst noe av de dummeste jeg hører..Ei veninne av meg som jobbet på pølsefabrikk(!) måtte fjerne nesepiercing av "hygiensiske" åraker,mens øredobbene fikk bli uten noe form for spørsmål.. Bare på grunn av at ledelsen ikke likte hvordan nespiercingen så ut så klart,og hadde lyst til å bosse rundt når de hadde anledning..Blæh..

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Hvorfor er det mer uhygienisk om det faller av et langt hår enn et kort hår? Dette er jo nesten diskriminering av de som har langt hår. De må sette opp håret, men det er da vel ikke sånn at en mister mer hår dersom håret er langt enn dersom det er kort!

En kan likegjerne risikere å få et kort hår i maten, som et langt. Ingenting er noe hyggelig såklart, ikke misforstå. Men å si at det er mer uhygienisk med langt hår enn kort, det må være noe som henger igjen fra gammelt av da det ble brukt oppsatt hår og små hetter på hodet for bl.a. sykepleiere.

Enig..Jeg har kort hår,men mister da sannelig hår når jeg grer meg for det..;-)

Kanskje vi burde kreve at alle sykepleiere skal barbere hodet..? :-D

Skrevet

Hæ? Hvorfor ikke..

jeg bare tenker at åpne sår i ansiktet, slik som piercing i øyebryn, nese og tunge kan skape større bakterieklima enn øredobber som kan være skjult bak hår eller hette

Men jeg er ikke sykepleier så jeg har ikke noe grunnlag for å si det...

laguna1365380434
Skrevet

jeg bare tenker at åpne sår i ansiktet, slik som piercing i øyebryn, nese og tunge kan skape større bakterieklima enn øredobber som kan være skjult bak hår eller hette

Men jeg er ikke sykepleier så jeg har ikke noe grunnlag for å si det...

Næh..Det har jeg ikke noe tro på, sorry..;-P

Jeg har hatt leppepiercing og har nesepiercing og det var ikke noe ved de som minnet om sår eller bakteriesteder, vel etter at de hadde grodd pent så klart..Hehe, litt tynn teori der synes jeg altså, Timari..;-)

Skrevet

Enig..Jeg har kort hår,men mister da sannelig hår når jeg grer meg for det..;-)

Kanskje vi burde kreve at alle sykepleiere skal barbere hodet..? :-D

Hva med øyebryn/vipper? De faller jo av de også av og til :-o

laguna1365380434
Skrevet

Hva med øyebryn/vipper? De faller jo av de også av og til :-o

Nettopp! Full sånn ailienlook, på alle sykepleierne..Alt hår må vekk! :-)

Skrevet

Hvordan kan neglelakk være en bakteriebombe?

Bakterier trenger inn i sprekker i neglelakken, og formerer seg og trives under den. Neglene skal være korte og uten neglelakk når man jobber på sykehus har jeg lært.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...