Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det mer uhygienisk om det faller av et langt hår enn et kort hår? Dette er jo nesten diskriminering av de som har langt hår. De må sette opp håret, men det er da vel ikke sånn at en mister mer hår dersom håret er langt enn dersom det er kort!

En kan likegjerne risikere å få et kort hår i maten, som et langt. Ingenting er noe hyggelig såklart, ikke misforstå. Men å si at det er mer uhygienisk med langt hår enn kort, det må være noe som henger igjen fra gammelt av da det ble brukt oppsatt hår og små hetter på hodet for bl.a. sykepleiere.

Jeg gjetter at Peppita mener langt hår som omtrent sveiper ned i såret når hun bøyer seg fram for å stelle det. Det opplevde jeg da jeg ble operert for en måneds tid siden. Yækk! :-o

Skrevet

Jeg gjetter at Peppita mener langt hår som omtrent sveiper ned i såret når hun bøyer seg fram for å stelle det. Det opplevde jeg da jeg ble operert for en måneds tid siden. Yækk! :-o

Og nå ser jeg at hun faktisk skriver at hun bekymrer seg for hår som detter. Greit å lese ordentlig før man svarer...

Jeg tror ikke det detter flere lange enn korte hår ned i sår, for å si det sånn:-)

Skrevet

De mannfolka som har begynnende måne burde i allefall hatt hårnett, for de mister hår!

Gjest *sparkle*
Skrevet

Hvordan kan neglelakk være en bakteriebombe?

Du kan ha blank neglelakk dersom den er hel, begynner den å flasse kan bakteriene legge seg under og rundt kantene. For vanlige friske mennesker vil ikkje dette ha noen betydning, men på et sykehjem eller sykehus er det eldre og ellers syke mennesker med nedatt immunforsvar som slike bakterier kan være farlige for. En sykelpleier (eller andre pleiere) er også borti avføring, urin, slim og andre kroppsvæsker som er fulle av bakterier. Det blir som regel brukt hansker. disse er tette, men kan til en viss grad være gjennomtrengelige. Derfor her det svært viktig med håndhygiene etterpå.

Smykker skal man ikke ha da disse beveger seg på huden, og som følge av dette detter det døde hudceller og bakterier ned, f. eks. i et sår. Av samme grunn skal man ikke ha håret løst og heller ikke ha lange øredobber. Små øredobber, eks. en liten perle er akseptabelt. Årsaken til at piercinger ikke er så populært er at det er lett å være borti/ fikle med dobben eks. på nesen, ubevisst.

Skrevet

Du kan ha blank neglelakk dersom den er hel, begynner den å flasse kan bakteriene legge seg under og rundt kantene. For vanlige friske mennesker vil ikkje dette ha noen betydning, men på et sykehjem eller sykehus er det eldre og ellers syke mennesker med nedatt immunforsvar som slike bakterier kan være farlige for. En sykelpleier (eller andre pleiere) er også borti avføring, urin, slim og andre kroppsvæsker som er fulle av bakterier. Det blir som regel brukt hansker. disse er tette, men kan til en viss grad være gjennomtrengelige. Derfor her det svært viktig med håndhygiene etterpå.

Smykker skal man ikke ha da disse beveger seg på huden, og som følge av dette detter det døde hudceller og bakterier ned, f. eks. i et sår. Av samme grunn skal man ikke ha håret løst og heller ikke ha lange øredobber. Små øredobber, eks. en liten perle er akseptabelt. Årsaken til at piercinger ikke er så populært er at det er lett å være borti/ fikle med dobben eks. på nesen, ubevisst.

"Du kan ha blank neglelakk dersom den er hel, begynner den å flasse kan bakteriene legge seg under og rundt kantene."

Er blank neglelakk mer hygienisk enn farget...?

Gjest *sparkle*
Skrevet

"Du kan ha blank neglelakk dersom den er hel, begynner den å flasse kan bakteriene legge seg under og rundt kantene."

Er blank neglelakk mer hygienisk enn farget...?

Nei, men du kan lettere se skitten:)

Skrevet

Enig..Jeg har kort hår,men mister da sannelig hår når jeg grer meg for det..;-)

Kanskje vi burde kreve at alle sykepleiere skal barbere hodet..? :-D

*LOL*

:-)

Skrevet

Og nå ser jeg at hun faktisk skriver at hun bekymrer seg for hår som detter. Greit å lese ordentlig før man svarer...

Jeg tror ikke det detter flere lange enn korte hår ned i sår, for å si det sånn:-)

Nettopp. Det detter like mange korte hår som lange. Sånne ting provoserer meg litt ;-) hehe

Skrevet

Bra! :-)

De tingene der er seriøst noe av de dummeste jeg hører..Ei veninne av meg som jobbet på pølsefabrikk(!) måtte fjerne nesepiercing av "hygiensiske" åraker,mens øredobbene fikk bli uten noe form for spørsmål.. Bare på grunn av at ledelsen ikke likte hvordan nespiercingen så ut så klart,og hadde lyst til å bosse rundt når de hadde anledning..Blæh..

"Ei veninne av meg som jobbet på pølsefabrikk(!) måtte fjerne nesepiercing av "hygiensiske" åraker,mens øredobbene fikk bli uten noe form for spørsmå"

Heh-heh. Jeg ble tilbydt julejobb på SmartClub en gang i tiden, som student. Det hele hørtes helt greit ut, helt til kvinnemennesket presterte å si at jeg måtte ta ut den lille ringen jeg hadde i øret. Da gikk jeg, gitt :-)

"............................................."

laguna1365380434
Skrevet

"Ei veninne av meg som jobbet på pølsefabrikk(!) måtte fjerne nesepiercing av "hygiensiske" åraker,mens øredobbene fikk bli uten noe form for spørsmå"

Heh-heh. Jeg ble tilbydt julejobb på SmartClub en gang i tiden, som student. Det hele hørtes helt greit ut, helt til kvinnemennesket presterte å si at jeg måtte ta ut den lille ringen jeg hadde i øret. Da gikk jeg, gitt :-)

"............................................."

Skjønner jeg godt! Jeez!

Skrevet

Skjønner jeg godt! Jeez!

"......................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...