Gå til innhold

Oppbevaring av krumkaker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får krumkaker av min mor, og de har jeg alltid hatt i vanlige kakebokser... De holder seg sprøe der så lenge de varer da....

Kanskje det er fordi sønnen min er en skikkelig krumkaketyv, og ikke alltid klarer å ta lokket skikkelig på når han har forsynt seg. Får passe bedre på? Kanskje investere i en hengelås :o))

Annonse

Skal man ikke legge en brødskalk nedi da? - den vil trekke til seg fuktigheten. Du har den vel ikke stående i kjøleskap?

Nei de står i romtemperatur, men sannsynligvis har det vel med at det av og til er tyver i boksen om natten som ikke setter lokket skikkelig på. Aner ikke hvem det er, men eldstegutten sin seng er ofte full i smuler, hehe....

Nei de står i romtemperatur, men sannsynligvis har det vel med at det av og til er tyver i boksen om natten som ikke setter lokket skikkelig på. Aner ikke hvem det er, men eldstegutten sin seng er ofte full i smuler, hehe....

Hehe - forsegl boksene med tape rundt hele - og under tapen skriver du lapper -"Tyverisikring" etc. :-)

Det har jeg aldri prøvd, men det er verdt et forsøk. Jeg fryser alltid kransekaken for at den ikke skal bli tørr.

Det funker. Kransekaken suger til seg fuktigheten fra brødskalken så den blir steinhard og tørr, bytt den ut innimellom med en fersk en. :o)

Annonse

Kanskje det er fordi sønnen min er en skikkelig krumkaketyv, og ikke alltid klarer å ta lokket skikkelig på når han har forsynt seg. Får passe bedre på? Kanskje investere i en hengelås :o))

Skriv et skilt utenpå boksen:

"Den som forsøker å stjele av denne boks, skal vite at mor alltid har et tredje øye. Hun legger merke til deg AKKURAT NÅ, enten du tror det eller ikke! Og for hver kake du tar, får du èn mindre julegave til jul..."

Så putter du en ny lapp øverst oppi boksen, der det står: "Jasså, du kunne ikke dy deg? Smekk på fingrene!!! Nå får du èn mindre gave under juletreet - med mindre du straks - akkurat nå ja! - legger den kaken der ned igjen, setter på lokket, og ALDRI, ALDRI mer rører denne boksen!"

Skriv et skilt utenpå boksen:

"Den som forsøker å stjele av denne boks, skal vite at mor alltid har et tredje øye. Hun legger merke til deg AKKURAT NÅ, enten du tror det eller ikke! Og for hver kake du tar, får du èn mindre julegave til jul..."

Så putter du en ny lapp øverst oppi boksen, der det står: "Jasså, du kunne ikke dy deg? Smekk på fingrene!!! Nå får du èn mindre gave under juletreet - med mindre du straks - akkurat nå ja! - legger den kaken der ned igjen, setter på lokket, og ALDRI, ALDRI mer rører denne boksen!"

Det er bare koselig at han liker kakene, men han kunne husket å sette lokket skikkelig på, får heller skrive en advarsel om det :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...