Gå til innhold

Det der med å spandere eller sette igjen drikke..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Forresten er jeg ikke gjerrig (må passe på å få med det også ;-)). Jeg har faktisk aldri tenkt over problemstillingen før, da det er uvanlig at vi i min vennekrets spanderer drikke på hverandre ute på bar. Fester vi derimot hjemme hos hverandre, setter vi vårt medbragte på bordet og folk tar det de vil ha. Jeg tar heller ikke med meg hjem det jeg evt ikke drikker opp.

Svigerfar pleier å kjøpe noen øl når han er her (et par-tre helger i året). Det som er igjen når han drar står vanligvis til neste gang han kommer.. Sist han var her hadde ølen gått ut på dato. Det betyr kanskje at vi drikker for lite hjemme hos oss ;-)

Hehe..Øl som har gått ut på dato! Helligbrøde! ;-)

• Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

34

• Dorthe

11

• flisa

10

• Glimtipper

10

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Det HAR faktisk skjedd meg, men da har jeg blitt sur, og det har farget inntrykket mitt av angjeldende ever since..:-o

Til og med, jeg var ute med en fyr engang som ikke rev i flere øl påmeg når jeg var blakk..Satt der og kjøpte til seg selv..Du kan tro det ble noe på ham, liksom..:-o Det verste er at han var interessert lenge, og dreiv og lurte på hvorfor jeg ikke var noe budd på ham.. Ikke at jeg egentlig var det i utgangspunktet heller, men Fy faen, finnes det noe mere avtennende enn gjerrige menn? :-o

Hvorfor går du på byen med dem hvis du ikke har penger da?

laguna1365380434
Skrevet

Næsj, jeg har det supergøy også uten drikke innabords jeg. Såpass sikker er jeg da på meg selv :-)

Jeg må innrømme at jeg har det enda morsommere når jeg er på en snurr..;-) Jeg tror det er maqnge som lyver litt når de påstår at de drikker åtte øl kun for smaken og sånn altså..Jeg LIKER cola, men det holder med en..;-)

Gjest Flystripa
Skrevet

Forresten er jeg ikke gjerrig (må passe på å få med det også ;-)). Jeg har faktisk aldri tenkt over problemstillingen før, da det er uvanlig at vi i min vennekrets spanderer drikke på hverandre ute på bar. Fester vi derimot hjemme hos hverandre, setter vi vårt medbragte på bordet og folk tar det de vil ha. Jeg tar heller ikke med meg hjem det jeg evt ikke drikker opp.

Svigerfar pleier å kjøpe noen øl når han er her (et par-tre helger i året). Det som er igjen når han drar står vanligvis til neste gang han kommer.. Sist han var her hadde ølen gått ut på dato. Det betyr kanskje at vi drikker for lite hjemme hos oss ;-)

Kunne være jeg som skrev det innlegget der :)

laguna1365380434
Skrevet

Hvorfor går du på byen med dem hvis du ikke har penger da?

Jeg hadde vel en 200-lapp eller mnoe..Han hadde mere,og jeg regnet da virkelig med at han ville sponse på meg, om vi hadde lyst til å sitte lenger..Det hadde jeg gjort, med hvem som helst som jeg først var ute med, om jeg hadde lyst til, og og penger til, å sitte lenger..

Skrevet

Hehe..Øl som har gått ut på dato! Helligbrøde! ;-)

Svigerfar kan ikke annet enn å le av oss ;-)

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Jeg hadde vel en 200-lapp eller mnoe..Han hadde mere,og jeg regnet da virkelig med at han ville sponse på meg, om vi hadde lyst til å sitte lenger..Det hadde jeg gjort, med hvem som helst som jeg først var ute med, om jeg hadde lyst til, og og penger til, å sitte lenger..

Visste han at du ikke hadde mer penger da?

Enig at det er litt merkelig at han ikke (tilbyr seg å) spanderer hvis han ser at du slutter å drikke.

Det kan også tenkes at han trodde du ikke ville ha mer å drikke. Selv om det er normalt å by da.

Turn off, ville jeg ikke synes det var, men jeg ville nok ved neste anledning vært obs på om han var gjerrig.

Gjest tidligere_løkka_beboer
Skrevet

Kult! Gleder meg! ;-) Og velkommen til Løkka, her er det trivelig! Langt oppe, langt nede eller midt på?

grunerløkka er det verste søppelstedet i hele oslo. Skittent , masse som selger dop , risikoen for å bli ranet er også utrolig stor av ungdomsgjenger rundt ved anker der. Og masse tagging overalt . Eneste trivelig med grunerløkka er den lille gågata. Og at det er mange billige og rimelige koselig spisesteder og puber.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er litt usikker. Det er to leiligheter fyren leier ut. Men når jeg spurte om de egner seg for barn, så virket han litt usikker, før han sa ja... Så jeg må nesten titte litt selv :P

Men i dag skal vi å se på en leilighet på Veitvet. Beste østkant, altså ;) Får vi den, så flytter vi nok heller dit, siden det er gåavstand til jobben min :)

Lykke til! Håper dere får den kuleste av de da!

Løkka er kanskje ikke det aller mest barnevennlige strøket i byen, mye trafikk, og mye bråk fra barer og sånn, men samtidig er det jo både fine parker og de fleste leiegårdene har OK bakhager og sånn så det blir sikkert bra! :-)

Veitvet..Der har jeg vel nesten aldri vært..Men det er på Grorudbanen, ikke sant? Er det ved kvinnefengselet, omtrent?

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har det enda morsommere når jeg er på en snurr..;-) Jeg tror det er maqnge som lyver litt når de påstår at de drikker åtte øl kun for smaken og sånn altså..Jeg LIKER cola, men det holder med en..;-)

Hehe, åtte øl for smakens skyld... Enig med deg der, ja ;-)

Jeg syntes også fester var mye morsommere med øl o.l innabords for endel år siden. Tidene (jeg?) har nok forandra seg ;-)

Skrevet

Neida,sikkert ikke...:-) Jeg ser dessuten at jeg er i ekstrent mindretsall her og tar til etterretning at det sikkert er jeg som er sær.

:-)

Tror nok det har med kulturforskjeller å gjøre kanskje? Eller måten en går ut på?

Vet ikke, men sånn vi pleier å gjøre det så er det sånn:

Først har vi vorspiel. Da har alle med det de vil drikke. Jeg pleier å ta med en flaske vin.

Vorspielet varer lenge, kanskje til tolv-ettiden før vi endelig kommer oss ut.

Når vi er ute så kjøper jeg kanskje en øl, kanskje ikke noe i det hele tatt. De andre kjøper kanskje en øl, eller en cider, men stort sett danser vi. Vi pleier ikke sitte lenge i ro og drikke øl. Vi bare danser egentlig ;-P

Det er ganske få av oss som drikker så mye når vi kommer oss på byn, som regel drikke vi det vil vil før vi går ut og tar da kanskje _en_, max to, øl/cider når vi er på byn. Da er det liksom ikke snakk om å spandere runder, for det blir aldri mange runder.

Kanskje vi går ut på forskjellig måte? hm...

Skrevet

Kunne være jeg som skrev det innlegget der :)

Bra det ikke bare er meg da ;-)

laguna1365380434
Skrevet

grunerløkka er det verste søppelstedet i hele oslo. Skittent , masse som selger dop , risikoen for å bli ranet er også utrolig stor av ungdomsgjenger rundt ved anker der. Og masse tagging overalt . Eneste trivelig med grunerløkka er den lille gågata. Og at det er mange billige og rimelige koselig spisesteder og puber.

Nede i fylletriangelet er det litt masete, jupp..Mye bråk,og mye dopsalg..Men ellers er det trivelig her, synes jeg. Bortsett fra at jeg er sur på at vi skal få enda flere plastikksteder og rive Schous og sånn. Det er litt ille hvor lillemajorstua det er..Det begynner å bli svært dårlig med egenart.

Men som plass å bo : topp. Jeg kan ikke tenke meg noen bydel jeg heller ville bo i.

Skrevet

ja, 5 ja det er jo et antall det går an å forsvare. Men at hun i tillegg _forventer_ det - og blir SUR hvis hun ikke får nok drikke! Hallo?!

"Men at hun i tillegg _forventer_ det - og blir SUR hvis hun ikke får nok drikke! Hallo?!"

Men det er vel sannsynligvis sammen med de hun har det forholdet til, tenker jeg?

"............................................"

laguna1365380434
Skrevet

Tror nok det har med kulturforskjeller å gjøre kanskje? Eller måten en går ut på?

Vet ikke, men sånn vi pleier å gjøre det så er det sånn:

Først har vi vorspiel. Da har alle med det de vil drikke. Jeg pleier å ta med en flaske vin.

Vorspielet varer lenge, kanskje til tolv-ettiden før vi endelig kommer oss ut.

Når vi er ute så kjøper jeg kanskje en øl, kanskje ikke noe i det hele tatt. De andre kjøper kanskje en øl, eller en cider, men stort sett danser vi. Vi pleier ikke sitte lenge i ro og drikke øl. Vi bare danser egentlig ;-P

Det er ganske få av oss som drikker så mye når vi kommer oss på byn, som regel drikke vi det vil vil før vi går ut og tar da kanskje _en_, max to, øl/cider når vi er på byn. Da er det liksom ikke snakk om å spandere runder, for det blir aldri mange runder.

Kanskje vi går ut på forskjellig måte? hm...

Helt sikkert bare kulturforskjeller,jupp..

Vi gjør det sånn at nesten alle har med ett eller annet på vors, så deler vi det..Dereeter veksler man på å kjøpe runder til de en snakker med/de som ikke har øl/er tomme o.l..Den som skal i baren allerede e.l..Man spør selvsagt først om naming of the poison o.l..;-) Vi går ikke så mye på typiske dansesteder, går mere ut oppe på Løkka her, evt ikke så stappfulle sentrumssteder..

Om man har ork, da går man på nachspiel, og da er det den heldige nachspielverten som holder gilde på det somme måtte finnes. Men god kotume sier da at noen andre burde sponse drosje og sigaretter;-)

Tingen er bare at jeg iukke skjønner hvordan folk klarer å ha det gøy, om vennene ikke har det..Jeg deler og klarer faktisk ikke å forstå hvordan folk klarer å ikke gjøre det..Men hvordan en løser ting sånn rent faktisk er nok bare kultur..;-)

En bør kanskje merke seg at jeg bor et sted i Norge der en runde øl ikke trenger å være så dyr, og at selvb en halvdyr halvliter gjerne ikke koster mere enn 50 kroner..Det spiller sikkert en rolle.

laguna1365380434
Skrevet

Visste han at du ikke hadde mer penger da?

Enig at det er litt merkelig at han ikke (tilbyr seg å) spanderer hvis han ser at du slutter å drikke.

Det kan også tenkes at han trodde du ikke ville ha mer å drikke. Selv om det er normalt å by da.

Turn off, ville jeg ikke synes det var, men jeg ville nok ved neste anledning vært obs på om han var gjerrig.

Vel, JEG synes nok det var skikkelig turn-off..Gjerrighet er vel kanskje den minst atraktive egenskapen jeg vet om..

Hvorfor han gjorde det vet jeg ikke, men jeg vet at han gjorde det, og jeg synes det var skikkelig uhjørt.

Skrevet

Det HAR faktisk skjedd meg, men da har jeg blitt sur, og det har farget inntrykket mitt av angjeldende ever since..:-o

Til og med, jeg var ute med en fyr engang som ikke rev i flere øl påmeg når jeg var blakk..Satt der og kjøpte til seg selv..Du kan tro det ble noe på ham, liksom..:-o Det verste er at han var interessert lenge, og dreiv og lurte på hvorfor jeg ikke var noe budd på ham.. Ikke at jeg egentlig var det i utgangspunktet heller, men Fy faen, finnes det noe mere avtennende enn gjerrige menn? :-o

Gjerrige menn er skikkelig nedtur. Du har jo hørt historien om han som skulle ta meg med på Big Horn og spise middag. Hihi, den tar jeg ikke her alså hvis du ikke har hørt den. Som tilslutt lurte på om jeg ikke ville være med ham hjem for han hadde fått gratis bær og han kunne ikke sylte. Du kan jo tenke deg at jeg var den rette til det :o)

laguna1365380434
Skrevet

Gjerrige menn er skikkelig nedtur. Du har jo hørt historien om han som skulle ta meg med på Big Horn og spise middag. Hihi, den tar jeg ikke her alså hvis du ikke har hørt den. Som tilslutt lurte på om jeg ikke ville være med ham hjem for han hadde fått gratis bær og han kunne ikke sylte. Du kan jo tenke deg at jeg var den rette til det :o)

Det har jeg ikke hørt..!

*nysgjerrig*

Skrevet

For meg så er f.eks alkohol en luksusvare (det er jo vanvittig dyrt!) og for meg er det også litt unødvendig.

Det er sikkert derfor jeg tenker sånn. Jeg spanderer ikke en 500-lapp på at 4 andre som tyller innpå, skal få den gleden, nei. Skal de absolutt ha mere drikke, kan de jammen meg sørge for at de ordner drikken sin selv. Sikkert fordi det bestandig er gjengangere som forventer påspandering. Jeg har ikke flust av penger å bruke på sånt.

Men spandering generelt, der blir jeg sett på som en ganske spandabel person. Men det der med ALKOHOL, det irriterer meg.

Du går på feil steder. Billigste her er vel 27 kr for en pils, dyreste noen og femti. Stort sett er det rundt 35-40 kr.

Skrevet

Du går på feil steder. Billigste her er vel 27 kr for en pils, dyreste noen og femti. Stort sett er det rundt 35-40 kr.

Det hender jo man vil gå andre steder enn på Downtown på Grønland, da :-)

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...