Gå til innhold

Det der med å spandere eller sette igjen drikke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lykke til! Håper dere får den kuleste av de da!

Løkka er kanskje ikke det aller mest barnevennlige strøket i byen, mye trafikk, og mye bråk fra barer og sånn, men samtidig er det jo både fine parker og de fleste leiegårdene har OK bakhager og sånn så det blir sikkert bra! :-)

Veitvet..Der har jeg vel nesten aldri vært..Men det er på Grorudbanen, ikke sant? Er det ved kvinnefengselet, omtrent?

Vet ikke hvor kvinnefengselet er, jeg. Men Veitvet er like etter Linderud. Gåavstand til Linderud senteret.

• Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

34

• Dorthe

11

• flisa

10

• Glimtipper

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helt sikkert bare kulturforskjeller,jupp..

Vi gjør det sånn at nesten alle har med ett eller annet på vors, så deler vi det..Dereeter veksler man på å kjøpe runder til de en snakker med/de som ikke har øl/er tomme o.l..Den som skal i baren allerede e.l..Man spør selvsagt først om naming of the poison o.l..;-) Vi går ikke så mye på typiske dansesteder, går mere ut oppe på Løkka her, evt ikke så stappfulle sentrumssteder..

Om man har ork, da går man på nachspiel, og da er det den heldige nachspielverten som holder gilde på det somme måtte finnes. Men god kotume sier da at noen andre burde sponse drosje og sigaretter;-)

Tingen er bare at jeg iukke skjønner hvordan folk klarer å ha det gøy, om vennene ikke har det..Jeg deler og klarer faktisk ikke å forstå hvordan folk klarer å ikke gjøre det..Men hvordan en løser ting sånn rent faktisk er nok bare kultur..;-)

En bør kanskje merke seg at jeg bor et sted i Norge der en runde øl ikke trenger å være så dyr, og at selvb en halvdyr halvliter gjerne ikke koster mere enn 50 kroner..Det spiller sikkert en rolle.

:-)

Jeg fester mye på samme måte som amber sun, og nachspielteorien din er jeg helt enig i.

Men hvis jeg tar med meg en helflaske sprit på vorspiel, så gidder jeg ikke sette igjen halve flaska når det er ferdig.

Som oftest er det hjemme hos meg at vorspielet er uansett, så jeg slipper å ta med restene hjem.

Gjest Flystripa
Skrevet

Du går på feil steder. Billigste her er vel 27 kr for en pils, dyreste noen og femti. Stort sett er det rundt 35-40 kr.

Hæ? Javel - jeg bor i feil by, og drikker ikke øl....

Jeg snakker om drinker også, da, og når det festes, så er det ikke happyhour hele kvelden. Ikke har vi honnørrabatt, heller ;o)

Skrevet

Det hender jo man vil gå andre steder enn på Downtown på Grønland, da :-)

"..........................................."

Der har jeg aldri vært :o) Er er nok som Laguna, litt hjemmekjær og forlater sjelden Løkka.

Skrevet

Hæ? Javel - jeg bor i feil by, og drikker ikke øl....

Jeg snakker om drinker også, da, og når det festes, så er det ikke happyhour hele kvelden. Ikke har vi honnørrabatt, heller ;o)

Det er nok atskillig billigere her enn andre steder både når det gjelder øl og drinker.

Skrevet

I vår vennegjeng er det en sjeldenhet at noen spanderer på andre, men skulle noen være blakke så er det klart at man spanderer. Men hvis jeg går meg en tur bort i baren spør jeg om jeg skal kjøpe med for noen andre, og får penger. Er det noen som sier at de ikke vil ha, så kjøper jeg ikke, er det noen som sier de ikke har penger, så enten spanderer jeg, eller så sier jeg at jeg gjerne skulle spandert hvis jeg hadde hatt bittelitt kronasjer.

Vi er også stort sett bare på fest hos en person, og der har alle ting stående i kjøleskapet fra gang til gang. Det hender at han som bor der drikker det opp, og det får han selvsagt lov til, også hender det at alt blir delt ut på nachspiel. Men ellers så står det igjen til neste gang vi kommer, så kjøper vi med mindre.

Bris1365380442
Skrevet

"Hei, laguna, nå har jeg lest hele tråden. Folk med familier å forsørge, kan ikke bare rive i runder med shots/øl på vennegjengen."

Jeg tror ikke laguna sikter til snylting, med mindre man er blakk. Det er jo ganske vanlig at f.eks 5 stk. kjøper drikke til alle på tur. Det blir jo ikke noe dyrere/billigere enn om man kjøpte alt selv.

"..........................................."

Da er det jo ikke spandering. Trodde det var spandering det var snakk om, jeg. Å kjøpe hver sin gang er da noe helt annet.

Skrevet

grunerløkka er det verste søppelstedet i hele oslo. Skittent , masse som selger dop , risikoen for å bli ranet er også utrolig stor av ungdomsgjenger rundt ved anker der. Og masse tagging overalt . Eneste trivelig med grunerløkka er den lille gågata. Og at det er mange billige og rimelige koselig spisesteder og puber.

Jepp, veldig kort gåtur for å få tak i alt man trenger av rusmidler. Perfekt :)

Skrevet

Jeg er litt usikker. Det er to leiligheter fyren leier ut. Men når jeg spurte om de egner seg for barn, så virket han litt usikker, før han sa ja... Så jeg må nesten titte litt selv :P

Men i dag skal vi å se på en leilighet på Veitvet. Beste østkant, altså ;) Får vi den, så flytter vi nok heller dit, siden det er gåavstand til jobben min :)

Jeg har hatt unger på løkka i 16 år og det går helt greit. Ungene kunne ikke tenke seg å flytte da de var yngre og bor heller ikke langt unna nå.

Jeg tror unger som er oppvokst her, har et realistisk forhold til dop, jeg kjenner svært få som har havnet på kjøret av vennekretsen deres.

På Grorud derimot, er det spennende med dop og det er ikke lange veien inn til sentrum.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg føler meg som en olding i sammenlignet med deg.

Det er lenge siden vi tok med oss øl, da vi skulle på fest. Den tiden er nok over for lengst.

Vi tar med vin og blomster til vertskapet, men drikke til oss selv er ikke vanlig å ta med.

Når vi har gjester, serverer vi drikke til hele gjengen.

Dette går på rundgang, Vertskapet serverer altså både mat og drikke.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei,men sitter jeg på bar og har en hyggelig samtale med noen, synes jeg nok de er dritkjipe om de vil avslutte kvelden (Elller bare kjøpe til seg selv deretter!! :-o) om jeg ikke har flere kontanter der og da..

Jeg ville aldri gjort noe slikt i halvsøvne..;-)

Jeg synes det kommer helt an på alder og lommebok.

Det går helt fint for meg og spandere øl nå, uten at jeg vil merke det på lommeboka.

Men det var nok ikke alltid jeg kunne gjøre det som 20-åring, da lommeboka var slunken rett som det var.

Hvis valget står mellom brød og øl, sier det seg selv hva man må velge.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nope, det er kjedelig og firkanta..! Jammen seriøst, jeg SYNES det..Litt runde kanter, noen fikser nå, så fikser andre siden..

Jeg kan bare ikke med den derre tankegangen, at nå jeg har ordnet for MEG, da får alle andre ordne for SEG..BAH!!

Men en gjeng med forvokste tenåringer er vi sikkert..;-) Og hvis det å være moden og ikke en forvokst tenåring medfører at jeg må adoptere overnevnte holdninger, da lar jeg ting heller bli som de er..;-)

P:S Å ha en hyggelig holdning til sånne ting har ingenting med størrelse pålommebok, størrelse på familie, antall barn og antall forpliktelser å gjøre..Jeg kjenner mange som oppfyller overnevnte på høyst forskjellige måter uten at det er utslagsgivende på hvor romslige de er som mennesker.

Jeg kjenner rause småbarnsforeldre og gjerrige enslige med stor inntekt..Men selvfølgelig kjenner jeg FLEST livsglade bohemer, med andre ambisjoner enn hverken økonomisk trygghet eller fast tilværelse som nr 1 på ønskelista..Men at det er avgjørende? Nope! :-)

"Jeg kjenner rause småbarnsforeldre og gjerrige enslige med stor inntekt..Men selvfølgelig kjenner jeg FLEST livsglade bohemer, med andre ambisjoner enn hverken økonomisk trygghet eller fast tilværelse som nr 1 på ønskelista..Men at det er avgjørende? Nope! :-) "

Jeg ser for meg deg som en artig jente som lever litt sånn fra dag til dag. Livet skal leves her og nå, og det som skjer i morgen, ja den tid den sorg.

Jeg leser stadig at du er blakk, så jeg ser meg vel for deg som litt økonomisk rotehue også ;o) *kremt* Har jeg rett?

Hadde du vært datteren min hadde jeg nok kjeftet litt på deg.

Minnet deg på at lønnen skal vare hele måneden, og hvis du velger å bruke dem opp på fest, øl og morro, nytter det ikke å komme krypende hjem og be om mer penger.

Jeg hadde nok sagt noe sånt ja;)

Skrevet

Jeg tar ikke med meg øl eller vin hjem som jeg ikke har drukket opp på fest. Hvis jeg har med en full spritflaske og jeg bare drikker _litt_ tar jeg den med meg hjem igjen eller jeg får den levert tilbake av venner... Slik fungerer det i min vennekrets.

Når vi blir bedt bort på vennemiddag tar jeg altid med en eller to vinflasker. Det gjør venner når de kommer til oss også. Men vi spanderer all drikken den kvelden/natta (utenom den flaska folk har tatt med).. Da går det gjerne mange flasker vin, shot og sprit.

Vi har ikke vanen med runder, heldigvis ;-)) Det hadde jeg ikke likt...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg er vant med det samme som deg så kanskje det er et Løkkafenomen.

Jeg er ikke engang vant til at folk tar med seg drikke hvis vi skal vorse, da drikker de på meg, og drar vi på nachspill så drikker vi på vedkommende der.

Det går jo opp i opp til slutt da

At man kjøper hver sin gang er ikke bare et Løkkafenomen;)

Skrevet

I de kretsene jeg vanker er det ikke vanlig å spandere drikke på hverandre når vi er på byen. Ikke synes jeg vi er spesielt kjipe heller, det er bare slik det er.

Gjest typisk menneskelig
Skrevet

Det skjønte jeg ikke..:-o

Du tar med drikke, og setter det i kjøleskapet tilverten. Alle andre setter fram sine, og du forsyner deg. Når det er tomt går du og henter kun til deg selv. See??

Skrevet

Nei, jeg tar ikke med meg øl eller vin hjem igjen fra fest.

Og ja, jeg kjøper runder med øl når jeg er ute. Det gjør de fleste jeg kjenner.

Men jeg vet faktisk om en kar som kom tilbake til noen dagen etter et vorspiel og hentet tomflaskene sine for å pante dem. Ikke var han blakk, heller. Det er ganske gnitent. ;o)

Skrevet

Jeg hadde ei venninne som drakk av våre varer og tok med sine egne uåpnede hjem igjen. hehe... Faktisk så sendte jeg med henne alle tomflaskene hun ville ha også! Kjekt å få ryddet! Hun skjønte ikke at det var ironisk engang. hehe... Jeg lar ubrukt drikke stå.

Ute liker jeg å betale mitt eget drikke. Slike 'runder' er jeg ikke vant til. Jeg er for snill og ville endt opp med å betale fler runder enn andre, og det er irriterende. Noen sleiper seg alltid unna. Så jeg liker å betale hver for seg. Hvis en bare er tre stykker, og treffes ofte, så går det jo greit, hvis en vil det. Men ville ikke gått for en slik deal med mer fjerne bekjente.

Skrevet

Der har jeg aldri vært :o) Er er nok som Laguna, litt hjemmekjær og forlater sjelden Løkka.

Høres fryktelig kjedelig ut, spør du meg :-)

"............................................"

Skrevet

Høres fryktelig kjedelig ut, spør du meg :-)

"............................................"

Billig vet du og kort vei hjem.

Og så kan jeg ikke fordra stappfulle steder hvor jeg ikke kommer fram :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...