Gjest Litt urolig Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Jeg har hatt en svært rar menssyklus denne gangen, og jeg lurer på hva det kan være. Jeg går på pillen, Diane (21 piller, og en pillefri uke) Ved ca syvende pilledagen denne gangen fikk jeg en stikkende smerte på venstre side av magen, som var over i løpet av en hvalvtime. Men i dagene etterpå kom det klare menssmerter, akkurat som om jeg skulle fått mensen når som helst. Ettter ca en uke til, hadde jeg fortsatt smerter, men da km det små blødninger i tillegg! Blødningene varte i ca 4 dager, før den stanset. Men jeg hadde fortsatt vondt. Smertene varierte litt gjennom dagen. Første pillefrie dagen begynte jeg å få små blødninger igjen. Som utflod med en dråpe blod i, ikke mye, og mest tidlig på dagen, sjelden på ettermiddag kveld. Og smertene ble mye sterkere igjen. Vanligvis har jeg 4 pillefrie dager og på den femte begynner mensen, jeg bruker ikke ha slike småblødninger dagene før. Jeg har gått på samme pillen i over 6 år nå, og noe lignende har aldri skjedd før. Hva kan det være som har skjedd? Har forhørt meg litt her inne på forumet tidligere, og folk har foreslått eggløsning. Burde jeg ta en pause på pillene og se om alt er normalt? Jeg venter mensen i morgen, og alt tyder på at den er på vei. Smertene er der enda, og jeg blør fremdeles litt, om ikke litt mer enn i går. Håper på et svar som kan berolige meg litt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210792-rar-syklus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Ved småblødninger og smerter tenker jeg på om du kan ha fått betennelse. For å stille diagnosen, må det utføres en gynekologisk undersøkelse og bli tatt en blodprøve (CRP). Er det utelukket at du kan være gravid? Ved graviditet utenfor livmoren kan det både være smerter og blødning. Får du nå en normal menstruasjon, burde graviditet være utelukket. Ved normal bruk av p-pille har man ikke eggløsning, så det er ikke noen forklaring. Altså, få sjekket at det ikke er en infeksjon på gang. Godt å få det avklart før julen. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210792-rar-syklus/#findComment-1535112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.