Gå til innhold

noen tips mot akutt forstoppelse?(hvis dere synes det er ekkelt så ikke les!)

Anbefalte innlegg

tror magesmertene skyldes at jeg har fått forstoppelse et sted langt oppe i tarmen. pleier å skje i blant det. Da nytter det ikke å bruke noe nedenfra som klux etc

har drukket vann med Samarian

men er det noe annet som virker? Hvis dere har erfaringer med det så vil jeg gjerne høre det

Skal et sted senere i kveld også så jeg vil gjerne at magen er sånn nogenlunde i orden

Fortsetter under...

13 dråper med Lacoboral :o)

vet ikke helt om jeg tør, er redd for at jeg vil få sterke smerter før det løsner, og hvis det løsner så skjer det sikkert når jeg er borte. Det tar en viss tid før det virker hos meg.

men takk for rådet.vet bare ikke om jeg tør å ta det siden jeg skal bort i kveld. kan jo få skikkelig vondt på veien dit, og da er det krise

men kanskje to eller tre dråper kunne hjelpe?

vet ikke helt om jeg tør, er redd for at jeg vil få sterke smerter før det løsner, og hvis det løsner så skjer det sikkert når jeg er borte. Det tar en viss tid før det virker hos meg.

men takk for rådet.vet bare ikke om jeg tør å ta det siden jeg skal bort i kveld. kan jo få skikkelig vondt på veien dit, og da er det krise

men kanskje to eller tre dråper kunne hjelpe?

Du får knip rett før det setter i gang, kanskje ikke helt det rette hvis du skal bort.

Masse lakriskonfekt (Tit Bits el.l.) kan ha hurtigvirkning. Pursennid takbletter har hjulpet meg de få ganger jeg virkelig har hatt plagsom forstoppelse. Dessverre tar det 8-12 timer før det løsner, så de bør tas en stund før leggetid.

Masse lakriskonfekt (Tit Bits el.l.) kan ha hurtigvirkning. Pursennid takbletter har hjulpet meg de få ganger jeg virkelig har hatt plagsom forstoppelse. Dessverre tar det 8-12 timer før det løsner, så de bør tas en stund før leggetid.

Tror jeg bare skal la det gå sin gang nå og håpe at det gir seg til i morgen. Ikke noe særlig å få skikkelig knip når jeg skal bort

Annonse

Gjest laktulose

13 dråper med Lacoboral :o)

"13 dråper med Lacoboral"

Da må man holde seg i nærheten av do,for da kommer det...!

Laktulose er greit, man kan heller ikke bli avhenig av det og du får det reseptfritt på apotek.

Laktulose er greit, man kan heller ikke bli avhenig av det og du får det reseptfritt på apotek.

Det tar i hvert fall mellom 2-12 timer før det kommer noe men da kommer alt også.

jeg mente 6-12 timer

Nå kommer svaret mitt litt seint da - ,men til neste gang kan du prøve linfrø. De må legges i vann noen timer, helst over natta, slik at der blir geleaktige. Så spiser du noen skjeer av det og drikker mye vann. Som regel løsna det.

Husker bestemora mi var innlagt på sykehus en gang pga forstoppelse. Ingenting av medisiner hjalp. Ei dame i nabosenga hadde linfrø, og da bestemora mi fikk i seg det, løsnet det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...