Gå til innhold

Pusse opp bad - pris?

Anbefalte innlegg

Gjest bademester
Skrevet

Skal totalrenovere badet, og før jeg setter i gang moroa, lurer jeg litt på hva det koster. Sikkert ingen som kan si eksakt, men en antydning innenfor et intervall på 10-20000 er av interesse.

Badet er 5-6m^2, totalt 25m^2 med fliser ink. vegger. Skal ha dusjdører, veggklosset og ny servant / skap, men det meste av forholdsvis rimelig art.

Da jeg er skremmende lite handy, blir så og si alt gjort av håndverkere.

100.000? 130.000? Eller 150.000, mon tro?

I Oslo.

Fortsetter under...

Skrevet

Må du legge membran i gulvet?

Det var forresten et digert bad du hadde, er du sikker på målene?

Jeg pusset opp mitt for to år siden. Måtte rive ALT det gamle, hakke opp gulvet, legge nytt gulv med membran. Fliser, varmekabler, vegghengt toalett. Bytte isolasjon i en yttervegg. Utvidet det litt, tok med en uisolert bod som dermed måtte isoleres.

Det kom på ca. 200000. Innhentet flere anbud, og det var liten forskjell.

Gjest bademester
Skrevet

Jeg pusset opp mitt for to år siden. Måtte rive ALT det gamle, hakke opp gulvet, legge nytt gulv med membran. Fliser, varmekabler, vegghengt toalett. Bytte isolasjon i en yttervegg. Utvidet det litt, tok med en uisolert bod som dermed måtte isoleres.

Oj, det var jo dyrt. Håper jeg ender opp på 120-130000, men man kan jo aldri vite.

Badet er stort, latterlig stort i forhold til resten av leiligheten.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Mener du det med størrelsen seriøst eller er du ironisk...?

Vi skal utvide badet vårt etterhvert og gjøre "alt". Vårt bad blir 5-6 kvadrat, og anser vel ikke det som et digert bad akkurat... Helt greit liksom...

Gjest I samme båt
Skrevet

Du kommer neppe under 150'uten egeninnsats.

Skrevet

Vi skal utvide badet vårt etterhvert og gjøre "alt". Vårt bad blir 5-6 kvadrat, og anser vel ikke det som et digert bad akkurat... Helt greit liksom...

25 m2 synes jeg er et digert bad, ja. Det var ikke ironisk ment.

5m2 er derimot ganske normalt.

Annonse

Skrevet

Oj, det var jo dyrt. Håper jeg ender opp på 120-130000, men man kan jo aldri vite.

Badet er stort, latterlig stort i forhold til resten av leiligheten.

Kanskje det blir billigere å flytte en vegg på badet slik at badet blir mindre og badets naborom større?

På en måte litt bortkasta med altfor stort bad...

Skrevet

Ser at det er mulig jeg misforsto - leste 25m2 bad.

Skrevet

Ser at det er mulig jeg misforsto - leste 25m2 bad.

Gjest svaksterk
Skrevet

Du kan få prisvurdering av alle de seriøse baderomskjedene, som feks. comfort. De kan komme hjem til deg og gi deg et overslag.

*skulle gjerne hatt et så stort bad -MED boblekar:-)))!

Lykke til, håper det blir skikkelig fint!

Gjest lille rosinen
Skrevet

25 m2 synes jeg er et digert bad, ja. Det var ikke ironisk ment.

5m2 er derimot ganske normalt.

Da er jeg helt enig med deg. 25 kvadrat, det er litt i overkant..., hvertfall i en liten leilighet :-)

Skrevet

Har nettopp renovert badet vårt.

Rommet er 14 kvadrat.

Fliser på gulv og ca halvparten av veggene. Litt mer enn halvparten med fliser da, men sånn ca.

Har malt panel der det ikke er fliser. På den ene veggen er det fliser til midt opp på veggen, så to rader med småfliser, ikke mosaik, men 3 x 3 cm, også panel øverst.

Det ble bra lækkert ja...

Fliser i våtsonen, der vi har satt inn steamdusj med stort deilig boblekar. Mmm deilig!

Fliser på en hel tredje vindusvegg. Veggen der vi har innredningen har vi bare panel. Har stor innredning, som dekker det meste av denne veggen.

Grunnarbeid etter våtromsnorm, varmekabler, nytt tak, all innredning er ny.

Vi ville ikke ha vegghengt do, så det er et vanlig et.

Vi kom i mål med 150.000.

Men da var vi grådig heldige med han som gjorde jobben, (han ga oss fastpris før han begynte)+ at det var 10.000 i avslag på steamdusjen, og baderomsinnredningen fikk vi for halv pris.

Det lønner seg å gå litt rundt å titte.

Vi fikk alt vi i utgangspunktet drømte om, til en mye lavere pris. Hadde kalkulert med i hvertfall 200.000. men det gjorde ingenting at det ble billigere, når vi endte opp med badet slik det fremstår i dag.

Vi visste sånn nogenlunde hva vi ville ha, både type fliser, og farger ellers, også var det bare å tråle i butikker og messer..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...