Gjest Bjitte Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Hvis jeg f.esk starter i januar, når sånn ca kan jeg være ferdig da? Og hva koster det ca? Vet at ikke alle trenger like mange kjøretimer. 0 Siter
Gjest det er dyrt Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 50.000. Kan ta 6 mnd eller mer... Det kommer an på om du har øvelseskjørt. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Det tror jeg er veldig forskjellig. Kommer an på kjøreegenskaper, hvor ofte man kan ha time, hvor ofte får man ha time, vente lenge på oppkjøring etc. Jeg begynte sammen med en venninne i august måned, jeg ble ferdig i november samme år. Hun ble ferdig våren neste år.. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 50.000. Kan ta 6 mnd eller mer... Det kommer an på om du har øvelseskjørt. 50 000?? Jeg brukte ca 20 000 for noen år siden.. Har prisene steget så sinnssykt? 0 Siter
Prozak Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 "Vet at ikke alle trenger like mange kjøretimer" Nå er det vel innført minimum 30 eller 40 kjøretimer, så mange blir det uansett. De gang jeg tok lappen kostet det 250,- pr. kjøretime - det er sikkert fordoblet nå. ".............................................." 0 Siter
Gjest det er dyrt Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 "Vet at ikke alle trenger like mange kjøretimer" Nå er det vel innført minimum 30 eller 40 kjøretimer, så mange blir det uansett. De gang jeg tok lappen kostet det 250,- pr. kjøretime - det er sikkert fordoblet nå. ".............................................." Minimum 450 kroner er det nå, og det stiger fort. 0 Siter
tussetrollet Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 da jeg tok lappen for noen år siden brukte jeg ca 2 mnd. 10 kjøretimer. Kostnaden var vel rundt 17-18.000 Men nå er det jo nye regler på det... Dessuten kommer det an på hvor mye du har øvelseskjørt fra før. Jo mer jo bedre 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Da jeg tok lappen kosta det 270 kroner timen, så gikk det opp til 310. Jeg brukte litt over ett år, jeg somla så fælt med teoriprøven. Brukte 55 kjøretimer, så jeg tror det kom opp i 25 000 kr. Herregud for en syk pris, og deter myye dyrere nå. Hvor dyrt vet jeg ikke. Er det ikke noe sånt som tusen kroner dobbelttimen? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 50 000?? Jeg brukte ca 20 000 for noen år siden.. Har prisene steget så sinnssykt? Jeg brukte 13.000 for fire år siden. Enten var forfatteren av det innlegget elendig på å kjøre, eller så ble han grundig lurt 0 Siter
Prozak Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Minimum 450 kroner er det nå, og det stiger fort. Ok. Med 30 timer blir jo det 13.500,- bare i kjøretimer. Med 40 timer blir det 18.000,-. Helt sinnsykt, spør du meg. Jeg hadde "mange" timer den gang jeg tok lappen - 14 eller 15, tror jeg. "..........................................." 0 Siter
Gjest Vinteren Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Jeg tok nøyaktig 5 måneder - fra januar til juni. Og da øvelseskjørte jeg mye med foreldre. 0 Siter
Åsemor Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Jeg brukte akkurat 3 mnd. Hadde mulighet til å ha kjøretimer ganske ofte, og fikk kjørt med foreldre flere ganger i uka så vi trente på det jeg hadde lært på kjøreskolen. Det var ikke noe særlig kø på de obligatoriske tingene, og heller ikke ventetid på oppkjøring. Nå er det jo ikke bare antall vanlige kjøretimer som koster, men leie av glattkjøringsbane, så skal du ha langkjøring, mørkekjøring, teoriprøve (teorikurs?) og så vet jeg ikke om det koster noe for det kurset man må ha før man begynner å øvelseskjøre, for det har de vel nettopp innført. 0 Siter
citoyen Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Jeg brukte ca 30.000 totalt, ca 6 mnd. Men jeg hadde ikke mulighet til privat øvelseskjøring i det hele tatt. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Jeg brukte akkurat 3 mnd. Hadde mulighet til å ha kjøretimer ganske ofte, og fikk kjørt med foreldre flere ganger i uka så vi trente på det jeg hadde lært på kjøreskolen. Det var ikke noe særlig kø på de obligatoriske tingene, og heller ikke ventetid på oppkjøring. Nå er det jo ikke bare antall vanlige kjøretimer som koster, men leie av glattkjøringsbane, så skal du ha langkjøring, mørkekjøring, teoriprøve (teorikurs?) og så vet jeg ikke om det koster noe for det kurset man må ha før man begynner å øvelseskjøre, for det har de vel nettopp innført. Trafikalt grunnkurs, ja - det er null sannsynlighet for at det er gratis :-) "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Fant nettopp ut at det er 30 timer som er minimum nå. Og med en pris på ca. 500,- pr. time, så kommer kjøretimene på omtrent 5.000,- I tillegg hørte jeg at oppkjøringen koster 4-5.000,- , noe som gjør at man allerede der nærmer seg 20.000,- Så kommer ting som glattkjøring, til mange tusen, og ting som langkjøring o.l. (med mindre det er fjernet). 30.000,- er ikke en urimelig høy sum, desverre. ".........................................." 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Fant nettopp ut at det er 30 timer som er minimum nå. Og med en pris på ca. 500,- pr. time, så kommer kjøretimene på omtrent 5.000,- I tillegg hørte jeg at oppkjøringen koster 4-5.000,- , noe som gjør at man allerede der nærmer seg 20.000,- Så kommer ting som glattkjøring, til mange tusen, og ting som langkjøring o.l. (med mindre det er fjernet). 30.000,- er ikke en urimelig høy sum, desverre. ".........................................." Oppkjøringen min kostet ikke mer enn 2-3000, mener jeg å huske. Og det var det ene halvåret som det var innført moms på kjøretimene, altså ble det litt dyrere. For fire år siden. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Oppkjøringen min kostet ikke mer enn 2-3000, mener jeg å huske. Og det var det ene halvåret som det var innført moms på kjøretimene, altså ble det litt dyrere. For fire år siden. Ok - men utrolig mye penger blir det uansett :-) (og 2-3000 for fire år siden er nesten garantert mindre enn det koster nå) "............................................" 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Ok - men utrolig mye penger blir det uansett :-) (og 2-3000 for fire år siden er nesten garantert mindre enn det koster nå) "............................................" Som sagt, det var halvåret med moms. Så du må trekke fra 24 prosent (nei, ikke så mye, men u get the picture), og jeg tviler på at det har steget så veldig mye mer enn de prosentene. Men hva vet vel jeg, jeg er over den tiden 0 Siter
Prozak Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Som sagt, det var halvåret med moms. Så du må trekke fra 24 prosent (nei, ikke så mye, men u get the picture), og jeg tviler på at det har steget så veldig mye mer enn de prosentene. Men hva vet vel jeg, jeg er over den tiden Jeg har inntrykk av at kjøreopplæring er et av områdene hvor prisene har steget helt urimelig mye i forhold til hva man burde kunne regne med som fornuftig. ".............................................." 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Jeg har inntrykk av at kjøreopplæring er et av områdene hvor prisene har steget helt urimelig mye i forhold til hva man burde kunne regne med som fornuftig. ".............................................." Joda, det kan du vel ha rett i. Selv om det finnes mange kjøreskoler "der ute", så har de en ting til felles; nemlig at så godt som hele norges ungdomskull er avhengig av dem. Så de kan egentlig sette prisen til det de vil, så lenge de holder seg omtrent på samme nivå som hverandre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.