Gå til innhold

Jeg, dama og mine foreldre

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt24

Hei!

Jeg er en gutt på 24 år som er sammen med ei jente på 22 år. Vi liker hverandre veldi godt, og har kjent hverandre via sms og internett i 8 år nå. Vi har også møttes tre ganger. Vi elsker hverandre veldi mye og mener vi er skapt for hverandre. Problemet er mine foreldre. Bor selv delvis hos mine foreldre. Hun har egen leilighet. Problemet for mine foreldre er at hun sitter i rullestol på grunn av en muskelsykdom og er ganske handicappet. Mine foreldre, spesielt min mor liker ikke dette og nekter meg å være sammen med henne på grunn av at hun tror det blir for tungt for meg. Hva gjør jeg med dette? Jeg har tenkt meg til henne på nyttår, om jeg får lurt meg av gårde av foreldrene mine.

Håper på noen gode råd, for vil så veldi gjerne være sammen med henne!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210821-jeg-dama-og-mine-foreldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest lykkelige

Jeg skjønner din mor veldig godt! Hvis du er uten handikapp, skal du bruke livet ditt på en handikappet person når du er så ung? Er dette din drømmesituasjon?

Det er utrolig den mengden mennesker som skusler bort lykken når de har den, på jakt etter "drømmesituasjonen"

Dette høres helt utrolig ut! Du er 24 år og voksen! Foreldrene dine har vel ingenting med hvem du er sammen med eller hva du gjør. Du er jo ikke sammen med en kriminell eller gal person...

Hadde det vært mine foreldre hadde de fått seg ei lekse de seint ville glemme!!!! Jeg ville vel bedt til drs til helvete...

(ja, jeg blei rimelig provosert nå)...

Du hører selvsagt ikke på foreldrene dine i denne saken!

Du er voksen og bestemmer selv over ditt liv. Det beste du kan gjøre er å sette foten ned og fortelle at du er glad i foreldrene dine, men at du nå er voksen og må få ta dine egne valg. Det må de bare respektere.

Lykke til med kjærligheten :-)

Jeg skjønner din mor veldig godt! Hvis du er uten handikapp, skal du bruke livet ditt på en handikappet person når du er så ung? Er dette din drømmesituasjon?

Oh, my God, jeg trodde virkelig ikke det fantes slike holdninger lengre...

Om mitt barn ble kjæreste med en bevegelseshemmet hadde jeg kanskje blitt litt bekymret med det samme, men jeg hadde virkelig hatt vett til å holde kjeft!

Annonse

Det er absolutt på tide at du kutter navlestrengen til mamma og setter grenser for hva hun får lov til å bestemme.

Du er 24 år gammel og bør kunne ta egne avgjørelser. Hvorvidt hun liker det eller ei, er en annen sak.

Men for å bli tatt på alvor, må du også oppføre deg som en voksen. Du bor delvis hjemme, sier du. Støtter de deg økonomisk også? Da er det nok litt lavere innblandingsterskel fra deres side.

Si klart og tydelig i fra, og flytt hjemmefra.

Oh, my God, jeg trodde virkelig ikke det fantes slike holdninger lengre...

Om mitt barn ble kjæreste med en bevegelseshemmet hadde jeg kanskje blitt litt bekymret med det samme, men jeg hadde virkelig hatt vett til å holde kjeft!

"Oh, my God, jeg trodde virkelig ikke det fantes slike holdninger lengre"

Tja...steder som dette er vel i såfall et av de få stendene folk tør å si slikt :-)

"Bruke livet ditt på en handicappet" - maken til lavpannet uttalelse. Sånne folk ler man bare ganske enkelt av :-)

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...