Gå til innhold

Hvordan er din drømmejul?

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa
Skrevet

Hvordan vil du aller helst at jula skal være? Få personer samlet, eller mange? I byen eller på landet? Eller i et annet land?

Vi feirer hjemme, i utkanten av en storby. Vi blir 9 stk, og det ser jeg fram til. Men drømmejula hadde vært på ei hytte på fjellet, med kanefart osv.

Gjest svaksterk
Skrevet

*Tenke og vri på hodet* :-)

Jeg har grublet litt på den!

En drømmejul for meg er ikke noe storslått og fint.

Huset ligger på en liten bakketopp og har stor hage. Bak hagen er det skog med skiløyper.

Juledagen går vi, jeg, mann og barna (3 stk) en liten runde i skogen før vi kommer hjem og spiser grøten med mandel i. Alle får marsipangris :-)

Deretter pynter vi oss og går til kirken. Der vi får småsnakket med dem vi kjenner og ønske dem en god jul.

Vel hjemme koker pinnekjøttet og lukten sprer seg i alle rom. Vi dekker på bordet sammen og barna får hver sin lille gave, som de kan leke med frem til vi skal spise mat.

Jeg får også en gave av mannen min, et smykke jeg kan ha på meg på kvelden.

Deretter spiser vi og koser oss og småprater. Det er rolig og harmonisk rundt matbordet. Alle er glade i hverandre og respekterer hverandre.

Etter pinnekjøttet spiser vi sjokoladepudding med vaniljesaus.

Barna ser på tegnefilm på tv mens vi rydder av bordet.

Vi slapper av litt, så er det kaffe og kaker.

Her pakker vi opp gavene som er kjøpt med omtanke og kjærlighet.

Barna legger seg fulle av god mat og glede over det de har fått.

Vi slapper av med et glass vin og snakker om dagen, kanskje spiller vi litt backgammon eller sjakk.

1 juledag reiser vi til Hemsedal og tilbringer resten av julen i hytte der. Står på brett og går skiturer i marka.

:-)

Ikke så storslått, men dette tror jeg hadde blitt en fin jul for meg. :-)

Håper flere skriver etterhvert, kanskje den kom for tett innpå den andre tråden.

Ha ei fin jul :)

Skrevet

*Tenke og vri på hodet* :-)

Jeg har grublet litt på den!

En drømmejul for meg er ikke noe storslått og fint.

Huset ligger på en liten bakketopp og har stor hage. Bak hagen er det skog med skiløyper.

Juledagen går vi, jeg, mann og barna (3 stk) en liten runde i skogen før vi kommer hjem og spiser grøten med mandel i. Alle får marsipangris :-)

Deretter pynter vi oss og går til kirken. Der vi får småsnakket med dem vi kjenner og ønske dem en god jul.

Vel hjemme koker pinnekjøttet og lukten sprer seg i alle rom. Vi dekker på bordet sammen og barna får hver sin lille gave, som de kan leke med frem til vi skal spise mat.

Jeg får også en gave av mannen min, et smykke jeg kan ha på meg på kvelden.

Deretter spiser vi og koser oss og småprater. Det er rolig og harmonisk rundt matbordet. Alle er glade i hverandre og respekterer hverandre.

Etter pinnekjøttet spiser vi sjokoladepudding med vaniljesaus.

Barna ser på tegnefilm på tv mens vi rydder av bordet.

Vi slapper av litt, så er det kaffe og kaker.

Her pakker vi opp gavene som er kjøpt med omtanke og kjærlighet.

Barna legger seg fulle av god mat og glede over det de har fått.

Vi slapper av med et glass vin og snakker om dagen, kanskje spiller vi litt backgammon eller sjakk.

1 juledag reiser vi til Hemsedal og tilbringer resten av julen i hytte der. Står på brett og går skiturer i marka.

Ikke så storslått, men dette tror jeg hadde blitt en fin jul for meg. :-)

Håper flere skriver etterhvert, kanskje den kom for tett innpå den andre tråden.

Ha ei fin jul :)

Snø som daler. Nennsomt utplukket familie rundt bordet (d a måtte mange la mange av sine bli igjen hjemme!) Synge alle julesangene.

Få julegaver, alle venter på de andre når de pakker opp.

Etterpå: spille spill, lese bøker og spise clementiner.

Gå på ski juledagene, komme hjem med røde kinn og spise marsipan.

Det var ikke jeg som lagde ribba og ikke jeg som måtte vaske steikovnen inni etterpå ...Barna mine var lykkelige hele tiden. Alle var friske, bodde bra og elsket samboere og ektefeller og ble elsket tilbake og slik skulle det være i tusen år.

Gjest svaksterk
Skrevet

Snø som daler. Nennsomt utplukket familie rundt bordet (d a måtte mange la mange av sine bli igjen hjemme!) Synge alle julesangene.

Få julegaver, alle venter på de andre når de pakker opp.

Etterpå: spille spill, lese bøker og spise clementiner.

Gå på ski juledagene, komme hjem med røde kinn og spise marsipan.

Det var ikke jeg som lagde ribba og ikke jeg som måtte vaske steikovnen inni etterpå ...Barna mine var lykkelige hele tiden. Alle var friske, bodde bra og elsket samboere og ektefeller og ble elsket tilbake og slik skulle det være i tusen år.

Jeg tror stikkordene blir

*ro, harmoni og nestekjærlighet*

Det er jo mulig å oppnå for en dag vil jeg tro! :)

Skrevet

De beste har vært med 6 voksne og tre barn, alt forberedes fra dagen før, alle samarabeider og holder vimsete unger unna.

Alkholen tar slutt ved to akkevitter, et par øl og en drink.

Skrevet

da skulle jeg ha feiret sammen med slektninger i California. Ikke så mye snø, men mye juleglede.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...