Gå til innhold

Scanning..Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lånt ei canon scannemaskin.

Men personen gadd ikke vise hva program jeg må bruke for den skal funke på maskina.

Hva program må til??

Klarer koble den til, men ellers har jeg lite peiling. :(

Fortsetter under...

Skrevet

Canon.no

Du finner ut hva scanneren heter, så leter du den opp under drivere på Canon.no der finner du programmer som du skal bruke til scanneren.

Skrevet

Fikk du ikke med en installsjons-CD?

Hvis du har fått med installasjons-CD-en, så skulle det vel ikke være noe problem, der ligger det nok et program som du kan bruke for scanning.

Men ellers KAN du prøve et bildebehandlingsprogram. (Er usikker på om det funker fra Microsoft Paint som følger med i Windows, ligger under Start - Accessories/Tilbehør). Ellers er det kjekt å ha et skikkelig bildebehandlingsprogram i andre sammenhenger også, så det bør du skaffe deg - om du ikke har. PaintShop Pro er et greit program, PhotoShop Elements tror jeg også er greit for nybegynnere.

Skrevet

Det er ikke bar å "koble til" en scanner. Den trenger drivere. Som Excelsion skriver: Last ned de rette driverne fra Canon.no og følg anvisningene for hvordan de installeres. Hvis du har fått det til, kan du bruke omtrent hvilket som helst bildebehandlingsprogram til scanning.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Det er ikke bar å "koble til" en scanner. Den trenger drivere. Som Excelsion skriver: Last ned de rette driverne fra Canon.no og følg anvisningene for hvordan de installeres. Hvis du har fått det til, kan du bruke omtrent hvilket som helst bildebehandlingsprogram til scanning.

"Det er ikke bar å "koble til" en scanner."

Joda, med enkelte scannere og Win XP går det helt fint å bare koble scanneren til ene USB-porten og brukede innebygde driverne som ligger i XP. Jeg har i alle fall gjort det med min HP scanner.

Skrevet

Har du noen gang prøvd å finne og laste ned en driver fra Canon? Jeg har prøvd, både for digitalkameraet og for scanenren, det er et mareritt! De må ha verdens minst brukervennlige web-sider...

Annonse

Skrevet

Ja, er klar over det.. Derfor jeg spør...

Fikk bare scanneren uten program og drivere... Hehe...smart... Men han gadd visst ikke finne fram programma til meg.. Derfor må jeg finne det ut selv.

Skrevet

"Det er ikke bar å "koble til" en scanner."

Joda, med enkelte scannere og Win XP går det helt fint å bare koble scanneren til ene USB-porten og brukede innebygde driverne som ligger i XP. Jeg har i alle fall gjort det med min HP scanner.

CanoScan D660U

Er det

Kan du hjelpe :P

Det var faktisk ei vanskelig side...canon.no.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...