Gjest Montass Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Har lånt ei canon scannemaskin. Men personen gadd ikke vise hva program jeg må bruke for den skal funke på maskina. Hva program må til?? Klarer koble den til, men ellers har jeg lite peiling. 0 Siter
Excelsion Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Canon.no Du finner ut hva scanneren heter, så leter du den opp under drivere på Canon.no der finner du programmer som du skal bruke til scanneren. 0 Siter
Gemini Skrevet 18. desember 2005 Skrevet 18. desember 2005 Fikk du ikke med en installsjons-CD? Hvis du har fått med installasjons-CD-en, så skulle det vel ikke være noe problem, der ligger det nok et program som du kan bruke for scanning. Men ellers KAN du prøve et bildebehandlingsprogram. (Er usikker på om det funker fra Microsoft Paint som følger med i Windows, ligger under Start - Accessories/Tilbehør). Ellers er det kjekt å ha et skikkelig bildebehandlingsprogram i andre sammenhenger også, så det bør du skaffe deg - om du ikke har. PaintShop Pro er et greit program, PhotoShop Elements tror jeg også er greit for nybegynnere. 0 Siter
Simen Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Det er ikke bar å "koble til" en scanner. Den trenger drivere. Som Excelsion skriver: Last ned de rette driverne fra Canon.no og følg anvisningene for hvordan de installeres. Hvis du har fått det til, kan du bruke omtrent hvilket som helst bildebehandlingsprogram til scanning. 0 Siter
Gjest tidligere '!-o-!' Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Det er ikke bar å "koble til" en scanner. Den trenger drivere. Som Excelsion skriver: Last ned de rette driverne fra Canon.no og følg anvisningene for hvordan de installeres. Hvis du har fått det til, kan du bruke omtrent hvilket som helst bildebehandlingsprogram til scanning. "Det er ikke bar å "koble til" en scanner." Joda, med enkelte scannere og Win XP går det helt fint å bare koble scanneren til ene USB-porten og brukede innebygde driverne som ligger i XP. Jeg har i alle fall gjort det med min HP scanner. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Det er ikke bar å "koble til" en scanner. Den trenger drivere. Som Excelsion skriver: Last ned de rette driverne fra Canon.no og følg anvisningene for hvordan de installeres. Hvis du har fått det til, kan du bruke omtrent hvilket som helst bildebehandlingsprogram til scanning. Har du noen gang prøvd å finne og laste ned en driver fra Canon? Jeg har prøvd, både for digitalkameraet og for scanenren, det er et mareritt! De må ha verdens minst brukervennlige web-sider... 0 Siter
Gjest Montass Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 Det er ikke bar å "koble til" en scanner. Den trenger drivere. Som Excelsion skriver: Last ned de rette driverne fra Canon.no og følg anvisningene for hvordan de installeres. Hvis du har fått det til, kan du bruke omtrent hvilket som helst bildebehandlingsprogram til scanning. Ja, er klar over det.. Derfor jeg spør... Fikk bare scanneren uten program og drivere... Hehe...smart... Men han gadd visst ikke finne fram programma til meg.. Derfor må jeg finne det ut selv. 0 Siter
Gjest Montass Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 "Det er ikke bar å "koble til" en scanner." Joda, med enkelte scannere og Win XP går det helt fint å bare koble scanneren til ene USB-porten og brukede innebygde driverne som ligger i XP. Jeg har i alle fall gjort det med min HP scanner. CanoScan D660U Er det Kan du hjelpe Det var faktisk ei vanskelig side...canon.no. 0 Siter
Excelsion Skrevet 19. desember 2005 Skrevet 19. desember 2005 CanoScan D660U Er det Kan du hjelpe Det var faktisk ei vanskelig side...canon.no. Spør meg heller! http://software.canon-europe.com/Scanners/Flatbed_Scanners/CanoScan_D660U449.asp Værsågod iallefall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.