Gå til innhold

Dere med mann og småbarn...

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til to små
Skrevet

Ville dere synes det var dumt om han fikk en jobb som var 3 netter i uka, fredag t.o.m. søndag? Fra ca. 22-03 på et ute-sted. Hjemme ca kl fire om natta. Jeg sover veldig lett, og synes det blir slitsomt å bli vekket hver natt hver bidige helg. Ser også for meg at han vil bli veldig trøtt hele helgen og ikke orke å gjøre ting med meg og barna slik vi pleier. Det blir også vanskelig hvis venninner vil ha meg med på noe og jeg ikke får blitt med med mindre jeg klarer å finne en barnevakt. Jeg synes ikke noe om det, ikke noe særlig godt betalt heller. 500 kr. skattefritt, 50-100 kr. går med til reiseutgifter. Synes liksom ikke det er verdt å "ødelegge" helgen for. Han får det sikkert moro nok han, men jeg blir sittende alene hver kveld. Er jeg for streng når jeg ber han å la være å ta jobben? Vi har krangla masse pga. det...

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke likt det...

Ser for meg at helga hadde blitt "ødelagt" av en morgengretten gubbe. Vi hadde heller ikke fått de laaange, koselige lørdagskveldene sammen.

Skjønner deg godt, jeg!

Gjest lykke til
Skrevet

Om han ikke har annen jobb så er det jo en inntekt. Ellers: nei. Men ikke krangle pga dette. Kanskje oppdager han selv at han går glipp av familietid i helgene? Hver helg er for mye da, og jeg ville ikke likt det. Hva med nattevakt på sykehjem i steden for? Da kommer han hjem senere (7.30-8).

Gjest mamma til to små
Skrevet

Om han ikke har annen jobb så er det jo en inntekt. Ellers: nei. Men ikke krangle pga dette. Kanskje oppdager han selv at han går glipp av familietid i helgene? Hver helg er for mye da, og jeg ville ikke likt det. Hva med nattevakt på sykehjem i steden for? Da kommer han hjem senere (7.30-8).

Han har annen jobb. Tjener ikke så mye, men vi overlever fint uten de helge-pengene :-)

Gjest lykke til
Skrevet

Han har annen jobb. Tjener ikke så mye, men vi overlever fint uten de helge-pengene :-)

Da mener jeg at han ikke skal ta den jobben!

Skrevet

Er lønnen 500 pr natt? Nattjobbing pleier jo å være bedre betalt.

Gjest mamma til to små
Skrevet

Ja det er vel kanskje ikke en gang lov å betale folk så lite for nattjobb, men de følger ikke så mange regler på dette stedet tror jeg. Mange som jobber svart der... Jeg er redd for at stedet skal bli sjekket jeg, og at han får en stor bot.

Bris1365380442
Skrevet

Unnskyld meg, men det høres ut som om han har lyst til å komme seg ut!

Skrevet

Har prøvd det, ikke noe særlig familie vennlig:)

Vi måtte jo la han få sove, så da var det å liste seg ut med barna og leke.

Men det var jo hans "tap" han sier selv at kunne han ha gjort noe opp igjen så ville han ha vært foruten de pengene og vært sammen med barna sine.

Det misunner han meg med at jeg fikk mye mere tid med barna enn han.

++ at han var med på lanslaget og var myyyyyyyye borte jeg spøkte med at jeg var alene mor :))))

Han er en topp pappa for barna for når han var hjemme så var han virklig hjemme :)

Skrevet

Min mann har full stillings jobb. Noen ganger kjører han taxi for moro, og for å treffe folk. Jeg må legge opp de helgene som om han skulle vært bortreist. Vi ser han ikke pga han sover de få timene han kan etter vakten.Det er "heldigvis" ikke ofte. Jeg er glad for at han kommer seg ut, men hver helg ville jeg blitt lei av... Be din kjære om å møtes på halvveien. Han kan ta ei vakt iblandt.Så bevarer dere det normale best mulig.

Skrevet

Hva med at han kan gjøre det annenhver eller hver tredje helg istedetfor å "ødelegge" alle helgene?

Gjest mamma til to små
Skrevet

Unnskyld meg, men det høres ut som om han har lyst til å komme seg ut!

Det har han sikkert, men uansett; hver helg, hele helgen? Jeg synes det er for mye. Dessuten er han ikke alene om å ville ut, men jeg blir jo opptatt med barnepass framover...

Skrevet

"Nattjobbing pleier jo å være bedre betalt."

Ikke på et utested :-)

"........................................."

Skrevet

Hvis det er hver eneste helg, så skjønner jeg godt at du ikke vil. Og da kommer det an på om han skjønner at han ikke alltid kan gjøre som om han er alene når dere er en familie. Selv hadde jeg aldri orket å jobbe nettene hver eneste helg.

".............................................."

Skrevet

Ja det er vel kanskje ikke en gang lov å betale folk så lite for nattjobb, men de følger ikke så mange regler på dette stedet tror jeg. Mange som jobber svart der... Jeg er redd for at stedet skal bli sjekket jeg, og at han får en stor bot.

Nja...det er vel stort sett utestedet selv som blir straffet med bøter, ikke de lavtlønnete ansatte.

Men som andre her påpeker,- 500 kroner er -ingenting-. Ikke verdt å ofre helgen/nattesøvnen hans og din etc.

Kan han ikke finne seg en annen jobb, da? Dersom han allerede -nå- vet at det utestedet ikke følger lover og regler, så vitner jo det om at det ikke kommer til å bli et ålreit arbeidsforhold. Kanskje er de lite fleksible om han må være hjemme med sykt barn, er syk selv, skal på ferie etc.

Skrevet

Nja...det er vel stort sett utestedet selv som blir straffet med bøter, ikke de lavtlønnete ansatte.

Men som andre her påpeker,- 500 kroner er -ingenting-. Ikke verdt å ofre helgen/nattesøvnen hans og din etc.

Kan han ikke finne seg en annen jobb, da? Dersom han allerede -nå- vet at det utestedet ikke følger lover og regler, så vitner jo det om at det ikke kommer til å bli et ålreit arbeidsforhold. Kanskje er de lite fleksible om han må være hjemme med sykt barn, er syk selv, skal på ferie etc.

"Nja...det er vel stort sett utestedet selv som blir straffet med bøter, ikke de lavtlønnete ansatte."

Faktisk ikke. Det er personen som mottar pengene som er ansvarlig for at han/hun selv ikke betaler skatt.

"vet at det utestedet ikke følger lover og regler, så vitner jo det om at det ikke kommer til å bli et ålreit arbeidsforhold."

Heh-heh. Det er nesten ingen utesteder overhodet som følger alle lover og regler når det gjelder slikt :-)

"..........................................."

Skrevet

"Nja...det er vel stort sett utestedet selv som blir straffet med bøter, ikke de lavtlønnete ansatte."

Faktisk ikke. Det er personen som mottar pengene som er ansvarlig for at han/hun selv ikke betaler skatt.

"vet at det utestedet ikke følger lover og regler, så vitner jo det om at det ikke kommer til å bli et ålreit arbeidsforhold."

Heh-heh. Det er nesten ingen utesteder overhodet som følger alle lover og regler når det gjelder slikt :-)

"..........................................."

Jeg glemte det der med at han mottok pengene svart. Jeg tenkte på praksisen ellers, jeg, om man så bort i fra den delen med at han får dem svart.

Men nei, godt mulig sånne steder ikke følger regler, men det kunne jo høres ut som dette var et spesielt beryktet et. En kamerat av meg jobber som dørvakt på en strippebar, og har aldri hørt han si noe negativt om arbeidsgiveren/forholdene. Men kanskje nettopp det at han får se så mange halvnakne damer gjør at jobben blir mer lystbetont ;)

Skrevet

Jeg glemte det der med at han mottok pengene svart. Jeg tenkte på praksisen ellers, jeg, om man så bort i fra den delen med at han får dem svart.

Men nei, godt mulig sånne steder ikke følger regler, men det kunne jo høres ut som dette var et spesielt beryktet et. En kamerat av meg jobber som dørvakt på en strippebar, og har aldri hørt han si noe negativt om arbeidsgiveren/forholdene. Men kanskje nettopp det at han får se så mange halvnakne damer gjør at jobben blir mer lystbetont ;)

"Men kanskje nettopp det at han får se så mange halvnakne damer gjør at jobben blir mer lystbetont"

Meget mulig. Jeg søkte jobb på en strippebar for en del år siden, men den ble nedlagt :-(

"............................................"

Skrevet

"Men kanskje nettopp det at han får se så mange halvnakne damer gjør at jobben blir mer lystbetont"

Meget mulig. Jeg søkte jobb på en strippebar for en del år siden, men den ble nedlagt :-(

"............................................"

"Meget mulig. Jeg søkte jobb på en strippebar for en del år siden, men den ble nedlagt :-("

Søkte du jobb som stripper? ;)

Skrevet

"Meget mulig. Jeg søkte jobb på en strippebar for en del år siden, men den ble nedlagt :-("

Søkte du jobb som stripper? ;)

Nei, som bar-gjøk :-)

".................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...