Gå til innhold

Krangling etter omsorgsrett ved dom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skilt og har vært gjennom en barnefordelingsak med dom der vi tok samværet med i dommen.mars 2004

I ettertid kommer xen hele tiden med forsøk på å gjøre om samværet og sier han skal ha et av barna boende hos seg.I dommen ble det fastsatt at de skal bo hos meg.

Jeg er så sliten psykisk og lei av at han tror han kan bestemme og gjøre om dette hele tiden.nå har det vært rolig og bra men i går da jeg henta barna hadde han skrevet brev til meg igjen ,,,og skal gjøre om det som fungerer bra i dag.

jeg lider og barna lider,den eldste har magevondt på skolen (følelser)

hva skal jeg gjøre?????

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

13

• Atene

12

• org

4

• astsla

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kunne det gått an å få til forbud mot å kontakte deg? Kontakt advokaten din kanskje, de vet nok hva som kan gjøres.

Ørkenvandreren
Skrevet

Skriv et kort brev tilbake om at du forholder deg til omsorgen og samværet slik det er nedfelt i dommen, og at det må også han gjøre.

Det trenger ikke skrives/argumenteres noe mer, og du har ingenting å frykte, i den forstand at han kan ikke kreve gjennomført noe som er et ensidig ønske.

Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor du fikk omsorgen for begge barna?

Hvor mye samvær har barnas far?

PS! Dette er ikke ment som kritikk, eller som et angrep på deg. Jeg bare spør, og du velger selv om du vil svare.

Alt vel!

Skrevet

I motsetning til org sitt innlegg er mitt kritisk.

Du skriver tross alt ingenting om hvorfor far ikke får mer omsorg enn han gjør.

Tenk deg en omvendt situasjon, hvor far hadde fått full omsorg mens du hadde fått annenhver helg samt en og annet onsdag.

Er det rart mannen er frustrert?

Med mindre det er noen spesielle forhold som gjør far lite egnet til å passe unga, burde dere begge vært voksne nok til å unngå en rettsak, og fornuftige nok til å komme fram til en ordning som gagnet barna.

Skrevet

Tenk deg en omvendt situasjon, hvor far hadde fått full omsorg mens du hadde fått annenhver helg samt en og annet onsdag.

Med mindre det er noen spesielle forhold som gjør far lite egnet til å passe unga, burde dere begge vært voksne nok til å unngå en rettsak, og fornuftige nok til å komme fram til en ordning som gagnet barna.

Gjort er gjort, og spist er spist.

Det kan godt hende han er frustrert, det kan også godt hende at han har god grunn til det.

Men det unnskylder ikke oppførselen! Voksne mennesker bør være istand til å sette barnas behov før sine egne.

Og før du kaster deg over meg og sier at jeg ikke vet hvordan det er: Jo, det gjør jeg.

Skrevet

Gjort er gjort, og spist er spist.

Det kan godt hende han er frustrert, det kan også godt hende at han har god grunn til det.

Men det unnskylder ikke oppførselen! Voksne mennesker bør være istand til å sette barnas behov før sine egne.

Og før du kaster deg over meg og sier at jeg ikke vet hvordan det er: Jo, det gjør jeg.

Men det er to voksne mennesker det er snakk om, og ikke bare en. Jenta over legger åpenbart all skyld på far.

For alt jeg vet er han en alkoholisert voldsmann og bør ikke ha omsorgen for sine barn, men det skriver hun ingenting om.

Skrevet

Men det er to voksne mennesker det er snakk om, og ikke bare en. Jenta over legger åpenbart all skyld på far.

For alt jeg vet er han en alkoholisert voldsmann og bør ikke ha omsorgen for sine barn, men det skriver hun ingenting om.

Men det er ikke ok å fortsette krangelen etter en rettsavgjørelse. På hvilken måte er det bra for barna?

Skrevet

Men det er ikke ok å fortsette krangelen etter en rettsavgjørelse. På hvilken måte er det bra for barna?

Jeg har ikke sagt det er bra. Men det skal to til for å krangle.

For alt vi vet nekter dama fyren å se unga sine. Hun skriver jo ingenting.

Det er ikke noe bedre at du forutsetter det ene enn at jeg forutsetter det andre.

Før vi skal kunne svare dama fornuftig må hun skrive noe mer.

Angående rettsavgjørelsen vet du like godt som meg at mor svært ofte får omsorgen uansett, samt at det ofte er jævla skittens spill mellom partene når det først har kommet så langt som til en rettsak.

Så for alt vi vet er det dama over som er skyld i konflikten, og det unnskylder i så fall en fars desperate jakt på samvær med sine barn.

Skrevet

Jeg har ikke sagt det er bra. Men det skal to til for å krangle.

For alt vi vet nekter dama fyren å se unga sine. Hun skriver jo ingenting.

Det er ikke noe bedre at du forutsetter det ene enn at jeg forutsetter det andre.

Før vi skal kunne svare dama fornuftig må hun skrive noe mer.

Angående rettsavgjørelsen vet du like godt som meg at mor svært ofte får omsorgen uansett, samt at det ofte er jævla skittens spill mellom partene når det først har kommet så langt som til en rettsak.

Så for alt vi vet er det dama over som er skyld i konflikten, og det unnskylder i så fall en fars desperate jakt på samvær med sine barn.

Nå synes jeg du forutsetter mye rart. Så lenge hun klager over at han ikke forholder seg til dommen, må det være lov å gå ut fra at hun gjør det selv.

Og som jeg sa - det kan godt hende at han har grunn til å være bitter og misfornøyd. Men overfor barna får han bare gjøre det beste ut av det.

Hvor nyttig for barna er det at han gjør hovedomsorgspersonen deres psykisk nedkjørt?

Skrevet

Nå synes jeg du forutsetter mye rart. Så lenge hun klager over at han ikke forholder seg til dommen, må det være lov å gå ut fra at hun gjør det selv.

Og som jeg sa - det kan godt hende at han har grunn til å være bitter og misfornøyd. Men overfor barna får han bare gjøre det beste ut av det.

Hvor nyttig for barna er det at han gjør hovedomsorgspersonen deres psykisk nedkjørt?

Du forutsetter like mye du når du tar hennes parti.

Dersom fyren er dårlig behandlet forstår jeg godt at han gjør alt som står i sin makt for å få se sine barn mest mulig.

Jeg har heller ikke skrevet noe om at hun ikke forholder seg til dommen, men at den slags rettsavgjørelser så godt som alltid går i mors favør, og at det kan gjøre en far jævla frustrert.

Skrevet

Så klart hun forholder seg til dommen når den går i hennes favør! :)

Skrevet

Du forutsetter like mye du når du tar hennes parti.

Dersom fyren er dårlig behandlet forstår jeg godt at han gjør alt som står i sin makt for å få se sine barn mest mulig.

Jeg har heller ikke skrevet noe om at hun ikke forholder seg til dommen, men at den slags rettsavgjørelser så godt som alltid går i mors favør, og at det kan gjøre en far jævla frustrert.

Du forstår at han gjør ting som gjør både barnas og morens psykiske helse dårligere?

Det gjør ikke jeg.

Og som sagt; jeg vet hvordan det er.

Skrevet

Så klart hun forholder seg til dommen når den går i hennes favør! :)

Ja, nettopp. Og dommen gir garantert faren samvær, så jeg skjønner ikke hvorfor SDD antyder at han ikke får det.

Skrevet

Du forstår at han gjør ting som gjør både barnas og morens psykiske helse dårligere?

Det gjør ikke jeg.

Og som sagt; jeg vet hvordan det er.

Jeg har også sett hvordan det kan være - fra en fars side, og hva slags mødre som faktisk presterer å vinne fram i retten.

Skrevet

Jeg har også sett hvordan det kan være - fra en fars side, og hva slags mødre som faktisk presterer å vinne fram i retten.

Det er ingen unnskyldning! Uansett hvor urettferdig behandlet man føler seg, så er det ikke ok å fortsette konflikten. Barna fortjener ro. Ja, de fortjener også begge foreldrene sine, men så lenge det er samvær - og det er det her - så har de det.

Skrevet

Jeg er selv mor.

Og samtidig ser jeg at endel (ikke alle) mødre er rimelig egoistiske i forhold til sine barn.

Derfor spurte jeg astsla om hvorfor hun fikk omsorgen.

For hvorfor er det sånn at mor_oftest_ får omsorgen for barna?

Å forutsette noe som helst, kan vi nesten ikke gjøre, for vi har ikke hørt mye om saken. Det lille vi har hørt, kommer kun fra den ene parten...

Jeg kan forstå at fedre som bare får vanlig samværsrett blir frustrert. Jeg hadde garantert blitt det selv, hvis jeg kun hadde sett barna mine en dag hver uke og annenhver helg.

Om jeg hadde krangla? Garantert!

Om jeg hadde krangla også etter rettsaken? Garantert.

Skrevet

Jeg er selv mor.

Og samtidig ser jeg at endel (ikke alle) mødre er rimelig egoistiske i forhold til sine barn.

Derfor spurte jeg astsla om hvorfor hun fikk omsorgen.

For hvorfor er det sånn at mor_oftest_ får omsorgen for barna?

Å forutsette noe som helst, kan vi nesten ikke gjøre, for vi har ikke hørt mye om saken. Det lille vi har hørt, kommer kun fra den ene parten...

Jeg kan forstå at fedre som bare får vanlig samværsrett blir frustrert. Jeg hadde garantert blitt det selv, hvis jeg kun hadde sett barna mine en dag hver uke og annenhver helg.

Om jeg hadde krangla? Garantert!

Om jeg hadde krangla også etter rettsaken? Garantert.

Der er vi uenige. Og hvis du - som jeg - hadde sett hvor ille en sånn krangel er for barnet, hadde du kanskje også valgt slik jeg gjorde.

Barnet mitt har det bedre nå. Savnet får jeg være voksen nok til å takle.

Skrevet

Der er vi uenige. Og hvis du - som jeg - hadde sett hvor ille en sånn krangel er for barnet, hadde du kanskje også valgt slik jeg gjorde.

Barnet mitt har det bedre nå. Savnet får jeg være voksen nok til å takle.

Jeg burde vel presisert at krangling ikke skulle foregått foran barna!

Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor du fikk omsorgen for begge barna?

Hvor mye samvær har barnas far?

PS! Dette er ikke ment som kritikk, eller som et angrep på deg. Jeg bare spør, og du velger selv om du vil svare.

Alt vel!

han har dem hver 2.helg

pga for lang avstand og at barna på 6 og8 ikke skulle rives ut av det miljøet de er i .skole,venner osv.den minste har ekstrahjelp på skolen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...