Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i alle år slitt med nakke, rygg og spenningshodepine.Flere har nevnt for meg at jeg bør tenke på brystreduksjon, at dette kanskje vil hjelpe på plagene. Jeg føler ikke at brystene mine er så veldig store, men de er tunge. Bruker str.85DD i BH. Etter at jeg fikk barn , ble brystene tyngre. Jeg har slanket meg 15 kg uten at det hjalp noe særlig på brystene. Jeg er hemmet i "hoppe" trim, selv med en god sportsbh.

Jeg har fått inntrykk av at det er lang ventetid på å få utført reduksjon i det "offentlige". Er det mulig å ta inngrepet privat, feks. Volvat, og søke om å få utgifter refundert fra trygdekontoret? Både min lege og fysioterapeut mener det er grunnlag for en "offentlig" operasjon . Hvordan er saksgangen i dette?

Jeg vil sette pris på å få svar på dette!

Kanskje noen der ute også har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21091-brystreduksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spurte om det samme for noen år siden. Jeg var da 19 år med smerter i nakke, rygg, armer og hode pga brystene. Trening var også veldig slitsomt. 75F BH'er vokser ikke på trær - tror ikke de vokser i det hele tatt, jeg!

Ved en henvendelse til TK ble jeg infomert om at jeg *kanksje* kunne få tilbake noe av summen jeg måtte betale privat (var ca. 40 000 den gang). Etter operasjonen altså! Men over 10 000 kunne jeg ikke regne med å få - da operasjonen var høyst frivillig. Både lege og fysioterapeut ga meg støtte til en operasjon ovenfor TK. Men neida. Jeg fikk beskjed om å vente 6 år på en slik operasjon. Ble ikke til at jeg ville stå i kø pga graviditet.

Nå er jeg 24 år og går til stadighet og vurderer om jeg skal gidde å søke om en slik operasjon. Men jeg står ikke i kø - ennå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21091-brystreduksjon/#findComment-92341
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...