Gå til innhold

Når ble det sist...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fotball: Royal Leauge-kampene vises jo på tvn.

Ellers er det lite norsk fotball for tiden, men det som er vises naturligvis. Det siste var vel cup-finalen, landskampene mot Tjekkia og kvalifiseringskampene mellom Moss og Molde.

De andre idrettene du nevner aner jeg ikke. Det vises sikkert et eller annen folk uansett ikke ser på mellom diverse langrenn og den slags.

Hvis dette er et nytt "åh, det er så mye fotball på tv mens all annen idrett blir nedprioritert"-innlegg, så er svaret ganske enkelt at nrk og tv2 viser det folk vil se. Det de tjener penger på.

Og det er fotball. Ikke bowling og dans.

NRK får jo penger uansett hva vi vil se ;)

Skrevet

Og pengeguruene er der selvfølgelig fordi fotball er spennende. Intet galt i det.

Men, cluet mitt er at det på grasrotnivå OG i media satses altfor lite på andre idretter.

Spesielt media synes jeg skulle være sitt ansvar bevisst. Nrk er jo even en statskanal, så de kan jo ofre noen seertall i en lengre overgangsfase.

TV-kanalene skal gjøre sine prioriteringer ut fra hensyn til seerne, ikke til utøverne.

Boccia og turorientering får klare seg uten tv-dekning av betydning.

Skrevet

NRK får jo penger uansett hva vi vil se ;)

Men det forventes at de prioriterer pengene fornuftig, og for å tilfredsstille flest mulig må de naturligvis vise det flest mulig vil se.

Og det er fotball og skiidrett. Enkelt og greit.

Mindre idretter får innslag i sportsrevyen.

Skrevet

Men det forventes at de prioriterer pengene fornuftig, og for å tilfredsstille flest mulig må de naturligvis vise det flest mulig vil se.

Og det er fotball og skiidrett. Enkelt og greit.

Mindre idretter får innslag i sportsrevyen.

"Men det forventes at de prioriterer pengene fornuftig, og for å tilfredsstille flest mulig må de naturligvis vise det flest mulig vil se."

Ja, men det forventes også at en almennkringkaster skal ivarteta mer "smale" interesser også, enn det som en rent kommersiell kanal kan gjøre.

Skrevet

Vet du om de viste det på tv?

Det gjorde de helt sikkert, men jeg hadde ikke tid til å se på det.

Skrevet

"Men det forventes at de prioriterer pengene fornuftig, og for å tilfredsstille flest mulig må de naturligvis vise det flest mulig vil se."

Ja, men det forventes også at en almennkringkaster skal ivarteta mer "smale" interesser også, enn det som en rent kommersiell kanal kan gjøre.

Men det gjør de i sportsrevyen.

Skrevet

Jeg fikk så lyst til svare på det med norsk fotball.

Akkurat nå er det jo ikke sesong, men TV2 har kjøpt rettighetene for neste sesong for en milliard kroner (og Rune Hauge har fått 100 millioner for å "hjelpe til" med å ordne avtalen)!

For et par dager siden kom meldingen om at TV2 vurdere å innkreve lisenspenger.

Aner jeg en viss sammenheng?

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Jeg fikk så lyst til svare på det med norsk fotball.

Akkurat nå er det jo ikke sesong, men TV2 har kjøpt rettighetene for neste sesong for en milliard kroner (og Rune Hauge har fått 100 millioner for å "hjelpe til" med å ordne avtalen)!

For et par dager siden kom meldingen om at TV2 vurdere å innkreve lisenspenger.

Aner jeg en viss sammenheng?

Helt sikkert. De som ser fotball burde betale lisens, ikke vi andre ;-)

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Synes de store avisene skriver svært mye om det meste av idrett for tiden. F.eks. hockey, som jeg er veldig interessert i. Hockey får mer mediedekning nå enn noensinne.

Det er dog i aviser, og verre er det på tv. Men det er ganske enkelt fordi de store kanalene ikke har råd til å vise noe folk flest ikke vil se. Og NRK har forsøkt.

Når ikke engang hockey lar seg vise uten store tap, og hockey er den desidert største hallidretten i Norge etter fotball, så sier det seg selv at det er vanskelig.

Hm, hvilke aviser leser du da?

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

Men det gjør de i sportsrevyen.

Gjør de det? Nei.

Gjest Mrs. Muscle
Skrevet

TV-kanalene skal gjøre sine prioriteringer ut fra hensyn til seerne, ikke til utøverne.

Boccia og turorientering får klare seg uten tv-dekning av betydning.

Jeg får ta en uhøydelige undersøkelse her på doktoronline da, og se hva folk vil se på tv-sporten :-)

Skrevet

Helt sikkert. De som ser fotball burde betale lisens, ikke vi andre ;-)

Ja, jeg gidder iallfall ikke å betale for den hersens fotballen!

Skrevet

Synes de store avisene skriver svært mye om det meste av idrett for tiden. F.eks. hockey, som jeg er veldig interessert i. Hockey får mer mediedekning nå enn noensinne.

Det er dog i aviser, og verre er det på tv. Men det er ganske enkelt fordi de store kanalene ikke har råd til å vise noe folk flest ikke vil se. Og NRK har forsøkt.

Når ikke engang hockey lar seg vise uten store tap, og hockey er den desidert største hallidretten i Norge etter fotball, så sier det seg selv at det er vanskelig.

De to største, Dagbladet og VG, har hatt mye hockey denne sesongen. Det er noe nærmest hver eneste dag.

De har til og med hatt flere doble sider.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...